Diarré hos 1-årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

591 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2019

Anonym trådstarter

Min datter på halvandet år har nu diarré på 10. døgn. Det er eksplosivt og hun skal som oftest i bad efter da alt hendes tøj er helt vådt af afføringsvæske vi tager hende til læge i morgen men begynder at blive lidt bekymret da vi aldrig har oplevet en mavevirus vare så længe.. Har I andre oplevet at det varede så længe? Kan I anbefale noget speciel mad i denne situation? Hun har ingen feber (kun lidt ind imellem), ingen opkast og er glad og leger.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2019

xStinepigen

Anonym skriver:

Min datter på halvandet år har nu diarré på 10. døgn. Det er eksplosivt og hun skal som oftest i bad efter da alt hendes tøj er helt vådt af afføringsvæske vi tager hende til læge i morgen men begynder at blive lidt bekymret da vi aldrig har oplevet en mavevirus vare så længe.. Har I andre oplevet at det varede så længe? Kan I anbefale noget speciel mad i denne situation? Hun har ingen feber (kun lidt ind imellem), ingen opkast og er glad og leger.

Min søn lagde sig med roskildesyge på sin 1 års fødselsdag, han havde voldsom diarré i en MÅNED! 

Tog til lægen efter de første 14 dage, hvor jeg skulle lave afføringsprøver, som så vidste roskildesyge, hvilket jo også gav mening, for alle der var med til 1 års fødselsdagen var jo smittet. 

Så længe hun spiser, drikker og har normal lefles er der nok ikke så meget at være bekymret for .

Anmeld Citér

5. marts 2019

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Min søn lagde sig med roskildesyge på sin 1 års fødselsdag, han havde voldsom diarré i en MÅNED! 

Tog til lægen efter de første 14 dage, hvor jeg skulle lave afføringsprøver, som så vidste roskildesyge, hvilket jo også gav mening, for alle der var med til 1 års fødselsdagen var jo smittet. 

Så længe hun spiser, drikker og har normal lefles er der nok ikke så meget at være bekymret for .

Tak for svar  der er ingen herhjemme eller i vuggestuen som har diarré, så det tyder “desværre” ikke på at det er noget der smitter.. hun har det fortsat, 4 gange her til aften. Der er heldigvis sendt prøver afsted fra lægen i går, så vi håber snart på svar om det skal behandles -både mig selv og min vaskemaskine er en anelse trætte ;-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.