Taxa til hospitalet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.261 visninger
7 svar
0 synes godt om
2. marts 2019

Ehlv

Nogen som har erfaringer med at tage taxa i København til Rigshospitalet? Vi har desværre ikke bil, og er igang med at planlægge transport derind. Vi har også overvejet at leje en bil. Jeg bryder mig ærligt talt ikke om tanken om at skulle sidde i en taxa med veer og også hjem med en nyfødt. 

Det er samtidig svært at finde parkering og lidt svært at planlægge hvornår fra vi skal leje bil hvis det er. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2019

Abracadabra

Vi tog taxa første gang. Helt uproblematisk. Anden gang kørte vi selv - vi kom først i tanke om taxa halvvejs derind. Dér var det alt for sent! 

Anmeld Citér

2. marts 2019

CBbaby

Det kommer an på, hvornår du føder. 

Jeg fik veer kl 01 om natten, men var hjemme til kl 07.00 hvor vi ringede efter en taxa. 

Der gik så bare 1 1/2 time før den kom pga mylretrafik. Vi bor 500 meter fra hospitalet.... 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85

Jeg tog en taxa fra Nørreport til Rigshospitalet fordi jeg fik veer med to minutters mellemrum. Ingen problemer der. Jeg ville have været med bussen, men min mor som var med i torvehallerne besluttede at vi tog en taxa. Hvilket var ret heldigt. Jeg fødte 30min efter ankomst. Jeg var glad for at jeg ikke var nået ned i metroen og var på vej hjem. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

A38

Måske I kan undersøge om der er en DriveNow bil i nærheden af hvor I bor? Så skal I ikke tænke på hvornår I skal leje en bil.

Min svigerinde har taget taxa til Rigshospitalet fra Nørrebro to gange og også hjem med nyfødt igen. Det har de snakket ret positivt om. Vi kørte selv (dog til Herlev) og jeg havde det faktisk lidt træls over at min kæreste kørte bilen, så han ikke kunne hjælpe mig med at kontrollere veerne. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Pb18

Vi tog en taxa, ingen problemer udover at chaufføren havde set for mange amerikanske film og gik totalt i panik selvom jeg var rimelig afslappet. Havde haft veer længe så skulle til tjek for at se hvor langt jeg var (viste sig at være 4.5 cm så jeg fik lov til at blive) . Men taxachaufføren kørte fuldstændig hasarderet trods at jeg sagde at han skulle køre almindeligt (han spurgte om han bare skulle give den gas men det hastede ikke fortalte jeg gentagne gange) . Han kunne pludselig ikke vejen  drejede til venstre når vi sagde "til højre i krydset" og lavede så nogle vilde sving for at redde den når vi sagde at det var den anden højre. Ikke vildt betryggende ! Men heldigvis var det sent så der var ikke meget trafik. 

Anmeld Citér

3. marts 2019

Troldemommi

Vi tog en taxa første gang, ingen problemer, chaufføren ønskede os held og lykke da vi skulle af  anden gang kørte vi selv 

Anmeld Citér

4. marts 2019

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Vi havde ikke bil, da vi fik den første og tog en taxi derind og hjem igen med den lille. Det var fint og ingen problemer.

Min daværende mand var taget hjem efter fødslen og havde autostol med på hospitalet, da han kom og hentede os nogle timer senere.

Hvorfor tænker du, at du ikke vil tage en taxi?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.