Skoldkopper og fastelavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Fastelavn og skoldkopper

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.669 visninger
44 svar
120 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2019

Anonym trådstarter

Hej alle. 

Så fik vores datter langt om længe skoldkopper i går. 4 år  Jubii. Men kom til at tænke på om hun må komme med i byen og handle og må/kan hun tag til fastelavn hvor der slå katten af tønden ?

Hun har bare set frem til fastelavn og det bliver holdt i morgen i den by vi bor iog mandag i børnehaven. Jeg ved jo hun ikke må komme i institution ( på grund af retningslinjer) 

Tænker det er en børnesygdomme og næsten alle børn får det på et tidspunkt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2019

AlwaysAno

Jeg havde taget hende med hvis det ikke var så tydeligt ���� jeg er ret loose med det der.. alle skal jo have det alligevel og dem der ikke kan tåle at få det er formentlig vaccineret. Desuden smitter de op til 12 dage FØR de bryder frem så hun har jo smittet længe alligevel...

Anmeld Citér

2. marts 2019

Lje

Profilbillede for Lje

Hej alle. 

Så fik vores datter langt om længe skoldkopper i går. 4 år  Jubii. Men kom til at tænke på om hun må komme med i byen og handle og må/kan hun tag til fastelavn hvor der slå katten af tønden ?

Hun har bare set frem til fastelavn og det bliver holdt i morgen i den by vi bor iog mandag i børnehaven. Jeg ved jo hun ikke må komme i institution ( på grund af retningslinjer) 

Tænker det er en børnesygdomme og næsten alle børn får det på et tidspunkt. 

Selvfølgelig holder man sit barn hjemme, når det har en smitsom (børne)sygdom. Så er man den voksne, der forklarer sit barn: "jeg forstår, du er skuffet men når man er syg, bliver man hjemme. Nu hygger vi med fastlavnsboller herhjemme".

Hvorfor skal du gøre dig til dommer over, om det "passer godt" ind i andres dagligdag at få en børnesygdom? Eller om fx en nyfødt skal smittes? En ting er, at børnene "skal" igennem en række børnesygdomme og sygdom kan - som udgangspunkt - ikke rigtigt planlægges. Og nogen vælger aktivt at opsøge det. Men bevidst (hvilket er det afgørende for mig) at pådutte andre sygdom, fordi man ikke vil agere som den voksne forældre - det synes jeg, er ret kritisk.

Vh. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart
AlwaysAno skriver:

Jeg havde taget hende med hvis det ikke var så tydeligt ���� jeg er ret loose med det der.. alle skal jo have det alligevel og dem der ikke kan tåle at få det er formentlig vaccineret. Desuden smitter de op til 12 dage FØR de bryder frem så hun har jo smittet længe alligevel...

Men ... én ting er at “du er loose”, det er jeg sådan set også, og jeg er ikke ret bange for, at hverken jeg eller mine børn rager lidt sygdom til os. Det går nok. Men man kan da ikke tillade sig, at tage det valg på andres vegne? Nyfødte der kan blive smittede? Gravide, syge eller ældre, hvor det kan være decideret farligt? Og af hvilken grund, andet end at det vil være lidt ubelejligt for én selv, at aflyse planer? Det synes jeg godt nok ikke, at man kan være bekendt.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Nu med én i skole og én i vuggestue

Selvfølgelig skal I ikke til fastelavn hvor I risikerer at smitte en hel masse...

Jeg har en dreng på 3 mdr og jeg ville blive edderspændt rasende hvis han blev smittet (fordi han er så lille endnu) fordi du ikke gad forklare din datter at man bliver hjemme ved sygdom... 

Anmeld Citér

2. marts 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
AlwaysAno skriver:

Ja grin du bare. Men bagefter kan du så sætte dig ned og tænk på at den fare du udsætter andre for. NEJ det er ikke ALLE der kan vaccineres og derfor bør man ikke hive et barn med ud, som MAN VED har skoldkopper. Man lader bare være hjemme og slappe af. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Ud og handle ville jeg gøre hvis jeg var nødt til det. 

Men jeg ville ikke tage til fanstalavn for det er der ingen god grund til

Anmeld Citér

2. marts 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville ikke tage med til fastelavn. Du ved ikke om der sidder familier som pt. ikke har mulighed for pasning eller en uges fri fra arbejde, eller om der er nogen som skal havd ferie og rejse og lignende. 

Anmeld Citér

2. marts 2019

Mor-til-Alfred

Selvfølgelig skal dit barn ikke til fastelavn ude k byen med skoldkopper!

min søn er 4 år og i fredags var FØRSTE gang han prøvede at slå katten af tønden, fordi han har været syg HVER eneste fastelavn i de sidste 3 år ..bla med skoldkopper sidste år.

Skoldkopper smitter og så bliver man hjemme... det kan et barn på 4 år godt forstå.

Anmeld Citér

2. marts 2019

Tjullehej

Profilbillede for Tjullehej

Så du overvejer at et barn med skoldkopper skal holde på samme bat som alle de andre børn og slå på tønden..?? Ej

man holder syge børn hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.