Måske ikke rette forum, men ved ikke hvor jeg ellers lige skal spørge eller hvem.
Min mormor har i nogle år haft problemer med sub tarmslyng, så vidt jeg har forstået. Det er hendes tyktarm der drejer, gør ondt og den er også faldet lidt sammen. Hun er opereret for reelet tarmslyng for 20 år siden. De sidste år har hun været indlagt mange gange, grundet stærke smerter i maven. Konklusionen er hver gang, at de ikke kan gøre noget/mere for hende, da det eneste de kan gøre som måske ville hjælpe er at fjerne det syge tarm og give hende stomi. De tør dog ikke lægge hende under, da hun er tidligere lubgecancer pt, med nu meget dårlig lungefunktion, får blodfortyndende medicin og generelt faktisk er i dårlig almen tilstand efterhånden.
I dag får jeg en ellers sjælden opringning fra hende. Her fortæller hun at hun faktisk har blødt fra endetarmen en måneds tid nu. Så voldsomt at hun nogle dage må gå med bind, da hun hele tiden kan mærke at det drypper med blod.. Hun har nævnt det for sin læge, som åbenbart ikke fandt det vigtigt, siger hun? Og ellers fortæller hun at jeg er den eneste der ved det. Har sagt til hende at jeg ikke mener det lyder normalt, hverken hvis det var en hæmoride eller pga blodfortyndende behandling, og tilbudt hende at gå med til lægen. Det var hun dog tilbebageholdende med.
Undskyld, det blev meget langt. Jeg er lidt frustreret og ved ikke hvor jeg ellers kan spørge og måske få et kompetent svar? Ved der er flere sundhedsfaglige personer herinde og derfor blev det dette forum.
Anmeld
Citér