Køresyge med opkast - søger gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

695 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har længe haft på fornemmelsen, at min datter bliver køresyg. Vi har ikke selv bil, og hun elsker at cykle og køre i tog, men de få gange, vi kører i bil, er hun meget pylret og græder en del. 

I dag skulle dagplejemor køre en kort tur med hende i bilen, og der kastede hun op i stride strømme. Jeg troede, det var en mavevirus, men hun har været 100% frisk siden da. 

Hvad kan man gøre for at hjælpe hende, det stakkels pus? 

Vi triller, slår kolbøtter, gynger, drejer rundt, holder hende på hovedet, alt den slags i forvejen, fordi hun elsker det. Alle andre råd modtages med kyshånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2019

HBV

Måske kan et seaband hjælpe på det.. Det kan købes på apoteket for lidt over 100 kr. Det er da et forsøg værd 

Anmeld Citér

26. februar 2019

Anonym trådstarter

HBV skriver:

Måske kan et seaband hjælpe på det.. Det kan købes på apoteket for lidt over 100 kr. Det er da et forsøg værd 

God idé - det skal afprøves!

Anmeld Citér

26. februar 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Seaband hjælper rigtig godt for både min datter og jeg (vi bliver begge køresyge).

Ellers er det rart at have frisk, koldt vand ved hånden. Undgå at sidde modkørselsretningen (det er svært at undgå med mindre børn og bagudvendt autostol), sørge for at der er mulighed for at se ud af vinduet, holde øje med trakfikken eller landskabet man kører forbi. Undgå alt der hedder underholdning inde i bilen. Det gælder bøger, videoer, og andet som man koncentrerer sig om. Det hjælper at fokusere på bevægelse der sker udenfor bilen. Det er i hvert fald min oplevelse.

Anmeld Citér

26. februar 2019

lottemusen

Anonym skriver:

Jeg har længe haft på fornemmelsen, at min datter bliver køresyg. Vi har ikke selv bil, og hun elsker at cykle og køre i tog, men de få gange, vi kører i bil, er hun meget pylret og græder en del. 

I dag skulle dagplejemor køre en kort tur med hende i bilen, og der kastede hun op i stride strømme. Jeg troede, det var en mavevirus, men hun har været 100% frisk siden da. 

Vi triller, slår kolbøtter, gynger, drejer rundt, holder hende på hovedet, alt den slags i forvejen, fordi hun elsker det. Alle andre råd modtages med kyshånd!

Min søn led også meget af køresyge da han var mindre. Vi brugte både seaband, og så fik vi en recpt på noget mikstur mod køresyge. Det hjalp rigtig meget. 

Vi har ofte kørt ture til Jylland, og da medicinen gjorde ham meget træt, så sov han næsten hele vejen. Det er selvfølgelig en ulempe ved korte ture, men så kan man give en mindre dosis. 

Anmeld Citér

26. februar 2019

God-mor

Anonym skriver:

Min datter på 5 lider af voldsom køresyge. Hun får altid en pose når vi køre længere ture, og så får hun et seaband på og det hjælper altså  Så prøv med sådan et næste gang. Har hørt fra flere der har brugt seaband at det har hjulpet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.