Bryder mig ikke om børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2019

SOGA

Anonym skriver:

Med fare for at blive upopulær... 

jeg kan virkelig ikke lide børn. Er der andre der har det sådan? Inden jeg selv fik børn kunne jeg godt lide børn. Nu efter jeg har fået mine egne kan jeg slet ikke klare andres børn. Børnene i mine børns børnehave irriterer mig og generelt synes jeg bare børn er trælse når de henvender sig til mig eller egentlig bare ved at kigge på dem. Undtagen helt små babyer.. 

jeg bliver så irriteret og synes bare mest de er trælse og til gene. 

elsker heldigvis mine egne som jo er de mest fantastiske børn i verden - heldigvis - men er blevet bekræftet i at jeg ikke skal have flere, for jeg elsker at de bliver større og man kan have en god samtale osv med dem. 

Er der andre der har det på samme måde? 

Er selv helt overrasket over at opdage at jeg egentlig ikke er børnetypen..

Jeg har det i forvejen stramt med at leve i en familie med bonusbørn. Frygter også at dette forværres når jeg føder mit første barn til sommer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2019

Anonym

Hold da op.. Altså det er fair nok, at man ikke deler den samme holdning som TS, men lad hende/ham dog for Gud skyld have lov til at snakke om det.. Ja det er et tabu, for af en eller anden grund så SKAL man elske ALLE børn.. Come on..

Hvis man ikke kan klare at høre, at nogle folk ikke bryder sig om andres børn (og endda skriver det i en pæn tone), så skal man lade være med at gå ind i en tråd der hedder "bryder mig ikke om børn".. Ked af at sige det, men det er altså ret dramaskabende og mor-politi agtigt, at folk ikke engang må have lov til at sige deres tanker og følelser uden at blive gjort til skamme, og endda når TS gør det ret tydeligt i sin overskrift, hvad tråden handler om.. 

MVH en kvinde der tilfældigvis elsker de fleste børn, men som er pænt træt af, at man ikke må sige sine tanker og følelser herinde uden at få af vide, at man skal skamme sig! 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Babilooo

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan ikke lide voksne, undtagen min mand. De er jo allesammen nærmest ens, ligesom børn er det. 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Christabelle

Anonym skriver:

Hold da op.. Altså det er fair nok, at man ikke deler den samme holdning som TS, men lad hende/ham dog for Gud skyld have lov til at snakke om det.. Ja det er et tabu, for af en eller anden grund så SKAL man elske ALLE børn.. Come on..

Hvis man ikke kan klare at høre, at nogle folk ikke bryder sig om andres børn (og endda skriver det i en pæn tone), så skal man lade være med at gå ind i en tråd der hedder "bryder mig ikke om børn".. Ked af at sige det, men det er altså ret dramaskabende og mor-politi agtigt, at folk ikke engang må have lov til at sige deres tanker og følelser uden at blive gjort til skamme, og endda når TS gør det ret tydeligt i sin overskrift, hvad tråden handler om.. 

MVH en kvinde der tilfældigvis elsker de fleste børn, men som er pænt træt af, at man ikke må sige sine tanker og følelser herinde uden at få af vide, at man skal skamme sig! 

Er ret sikker på at reaktionerne ikke er på det oprindelige indlæg... Men mere på bla det indlæg hvor børn bliver beskrevet som klamme og dumme...

Jeg er heller ikke fan af fremmede folks børn, men de er dælme ikke klamme og dumme... 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Loa

Anonym skriver:

Synes du ikke det er lidt ekstremt at skrive at man synes alle andre børn end ens egne er dumme og klamme (eller hvad der var der blev skrevet?) 

Mon der var kommet samme reaktion hvis folk blot havde skrevet at de ikke var begejstret for andre menneskers børn.

Jeg synes bestemt der skal være plads til forskellige meninger, men når man skriver SÅ ekstrem en udtalelse, så kan man ikke forvente at folk ikke reagere på det.

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym

Christabelle skriver:

Er ret sikker på at reaktionerne ikke er på det oprindelige indlæg... Men mere på bla det indlæg hvor børn bliver beskrevet som klamme og dumme...

Jeg er heller ikke fan af fremmede folks børn, men de er dælme ikke klamme og dumme... 

Det er meget muligt, men for det første bliver der skrevet "I" og "jeres", så det er ret tydeligt, at det er henvendt til flere.. 

Derudover så kan man stadig kigge den anden vej.. Man må satme aldrig skrive sine tanker og følelser herinde medmindre den er forenelig med alle andres, for så skal man bare skamme sig .. Jeg synes også, at edderkopper er klamme, men det må jeg gerne skrive, for det synes de fleste jo.. Men skriver man det om børn, så er det forkert? Hvis man ikke gider læse om, at andre synes sådan om børn, så skal man lade være med at gå ind i sådan en tråd her, hvor der er stor sandsynlighed for, at der bliver skrevet mindre gode ting om børn 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Loa

Anonym skriver:

Det er meget muligt, men for det første bliver der skrevet "I" og "jeres", så det er ret tydeligt, at det er henvendt til flere.. 

Derudover så kan man stadig kigge den anden vej.. Man må satme aldrig skrive sine tanker og følelser herinde medmindre den er forenelig med alle andres, for så skal man bare skamme sig .. Jeg synes også, at edderkopper er klamme, men det må jeg gerne skrive, for det synes de fleste jo.. Men skriver man det om børn, så er det forkert? Hvis man ikke gider læse om, at andre synes sådan om børn, så skal man lade være med at gå ind i sådan en tråd her, hvor der er stor sandsynlighed for, at der bliver skrevet mindre gode ting om børn 

Men teknisk set skriver du jo at vores børn er dumme og klamme (hvis det var dig der skrev det) og så forventer du ikke at folk reagere??

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym

Loa skriver:

Synes du ikke det er lidt ekstremt at skrive at man synes alle andre børn end ens egne er dumme og klamme (eller hvad der var der blev skrevet?) 

Mon der var kommet samme reaktion hvis folk blot havde skrevet at de ikke var begejstret for andre menneskers børn.

Jeg synes bestemt der skal være plads til forskellige meninger, men når man skriver SÅ ekstrem en udtalelse, så kan man ikke forvente at folk ikke reagere på det.

For det første, så skriver du selv "I".. Det er kun en person, der har skrevet det, men du henvender dig indirekte til flere.. 

Derudover så jo.. Det er da en ekstrem holdning.. Ligesom jeg synes, at det er en ekstrem holdning, når folk skriver, at de synes, at hunde er klamme eller katte er dumme og irriterende.. Men så er det, at jeg tænker, at man bare skal tænke "hvis du synes det, så må du da bare holde dig fra mine hunde og katte eller børn".. Hvorfor skabe drama, bare fordi folk skriver sådan en lille ting? Jesus du kender nok ikke personen og kommer nok aldrig til at møde ham/hende.. Så skid da hul i, hvad han/hun synes om dine eller andres børn og kom videre med livet 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Anonym

Loa skriver:

Men teknisk set skriver du jo at vores børn er dumme og klamme (hvis det var dig der skrev det) og så forventer du ikke at folk reagere??

Nope det er stadig mig, som elsker børn 

Anmeld Citér

25. februar 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har nærmest haft det omvent. Børn interesserede mig ikke, før min mand fik mig overbevists om, at vi skulle have vores egne. Herefter er jeg blevet mere rummelig over for andre børn.

Jeg kan da godt have perioder, hvor jeg helst vil undgå andres børn, men det er i perioder, hvor jeg ikke har mere energi at give af og derfor helst vil omgåes med selvstændige individer, der kan alt selv.

Jeg tænker, at det må være meget hårdt for ens egne børn og deres sociale relationer, hvis man ikke kan klare andres børn. Mine unger elsker at have legeaftaler og være sammen med andre børn i fritiden, og det må da være trist for børn med forældre, der ikke kan lide børn, at de går glip af alt det sociale uden for institutionerne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.