Ægløsning giver svagt positive graviditetsteste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

670 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2019

Anonym trådstarter

Efter 5 mdr forsøg på graviditet og med hvad jeg troede var 4 bio, blev jeg desværre klogere! Det viser sig at ægløsning hormonet KAN slå ud på en graviditetstest! Det var ellers SÅ positivt for mig at se at "vi" kunne befrugte et æg! Men blev snydt og realiteten er nu gået op for mig! Hiver stikket for nu, tror ikke på det mere.. 

Held og lykke til alle jer andre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2019

Lykkeligmoraltid

Profilbillede for Lykkeligmoraltid
Anonym skriver:

Efter 5 mdr forsøg på graviditet og med hvad jeg troede var 4 bio, blev jeg desværre klogere! Det viser sig at ægløsning hormonet KAN slå ud på en graviditetstest! Det var ellers SÅ positivt for mig at se at "vi" kunne befrugte et æg! Men blev snydt og realiteten er nu gået op for mig! Hiver stikket for nu, tror ikke på det mere.. 

Held og lykke til alle jer andre 

Hvor har du det fra? Det har jeg aldrig oplevet 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Anonym trådstarter

Lykkeligmoraltid skriver:

Hvor har du det fra? Det har jeg aldrig oplevet 

Har hørt det fra flere som har prøvet det og nu bekræftet af fertilitetslæge 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Det er ikke korrekt. Det omvendte er rigtigt; at hvis du er gravid, vil du også teste positiv på en ægløsningstest. Det er kemi, og en graviditetstest kan KUN reagere på graviditetshormonet (hCG), hvorimod molekylerne der binder hormon og laver farve på en ægløsningstest både kan binde ægløsningshormonet (LH) og graviditetshormonet.

Held og lykke fremover, hvis du alligevel ikke giver helt op. 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Lea2787

I må have misforstået hinanden. Det lyder til, at du har været gravid og oplevet fire graviditeter, der alligevel ikke blev til noget. Det sker jo desværre. Oftere for nogle end for andre. Jeg prøvede det selv tre gange, før fjerde gang var lykkens gang. Fem mdr er ikke lang tid, selvom det føles sådan. Klø på 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Anonym

Men du har jo også “kun” prøvet i 5 mdr. Det er ikke særlig lang tid. Selvom det er pisse længe og hårdt når man rigtig gerne vil det. Så er det meget normalt der går et års tid for helt normale par. 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar!

Jeg ved godt at hcg kan slå ud på en ægløsningstest men det kan det åbenbart også den anden vej. 

Mine test har kun været positive i 2 dage hvorefter de så er fuldstændig negative.. det har været tidligt jeg har testet omkring 3+1 - 3+4

Og testene har alle givet denne svage streg (billede)

Jeg har ikke opgivet på det grundlag at det har taget 5 mdr. Men mere fordi jeg lige blev slået ud af at jeg måske slet ikke havde været gravid alligevel! Min gejst blev jo noget højere ved de positive test 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

24. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar!

Jeg ved godt at hcg kan slå ud på en ægløsningstest men det kan det åbenbart også den anden vej. 

Mine test har kun været positive i 2 dage hvorefter de så er fuldstændig negative.. det har været tidligt jeg har testet omkring 3+1 - 3+4

Jeg har ikke opgivet på det grundlag at det har taget 5 mdr. Men mere fordi jeg lige blev slået ud af at jeg måske slet ikke havde været gravid alligevel! Min gejst blev jo noget højere ved de positive test 

Men det er også tidligt du tester. Måske du skal prøve at vente til udebleven mens. Så du ikke overfortolker på om det er det ene eller andet der gør dine tests positive 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Lea2787

Anonym skriver:

Tak for jeres svar!

Det kan sagtens lade sig gøre at teste positivt så tidligt. Og netop når man tester tidligt, vil man fange alle de graviditeter, der ikke var rigtigt levedygtige, og derfor går til. Hvis man ikke tester, vil man måske blot opleve det som en forsinket menstruation.

Men det er altså ikke rigtigt, at LH kan slå ud på en graviditetstest. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, fordi testens og hCG molekylerne ikke kan binde sammen. Så stol du trygt på, at der har været graviditeter i gang, når du har testet positivt. Hvis lægen har sagt det, trænger han altså til at læse lidt i sine biokemi bøger igen 

Anmeld Citér

24. februar 2019

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre at teste positivt så tidligt. Og netop når man tester tidligt, vil man fange alle de graviditeter, der ikke var rigtigt levedygtige, og derfor går til. Hvis man ikke tester, vil man måske blot opleve det som en forsinket menstruation.

Men det er altså ikke rigtigt, at LH kan slå ud på en graviditetstest. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre, fordi testens og hCG molekylerne ikke kan binde sammen. Så stol du trygt på, at der har været graviditeter i gang, når du har testet positivt. Hvis lægen har sagt det, trænger han altså til at læse lidt i sine biokemi bøger igen 

Okay det er jeg da glad for du siger, så må jeg stole på det har været en tidlig graviditet/bio  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.