Køb af hund?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

646 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2019

Anonym trådstarter

Vi har i mange år ventet på at kunne få hund igen, og det er så i år Vi er begge vokset op med hunde, og vi har selv haft hunde, som så døde af alderdom kort efter min mand og jeg mødte hinanden og fik børn. Vi aftalte derfor, at vi først skulle have hund, når vi var færdige med helt små børn. Yngste er nu 3 år, og vi har energi til at gå helhjertet ind i projektet.

Vi er begyndt at kigge, vi kigger efter labrador/spaniel, og faktisk må det gerne være en blandingshund. 

Mit spørgsmål er nu: hvor kigger jeg, hvor jeg minimerer risiko for hvalpefabrik? Jeg kunne kigge på godkendte kenneler, hvis det var ægte hvalpe, men hvad med blandingshunde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2019

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
Anonym skriver:

Vi har i mange år ventet på at kunne få hund igen, og det er så i år Vi er begge vokset op med hunde, og vi har selv haft hunde, som så døde af alderdom kort efter min mand og jeg mødte hinanden og fik børn. Vi aftalte derfor, at vi først skulle have hund, når vi var færdige med helt små børn. Yngste er nu 3 år, og vi har energi til at gå helhjertet ind i projektet.

Vi er begyndt at kigge, vi kigger efter labrador/spaniel, og faktisk må det gerne være en blandingshund. 

Mit spørgsmål er nu: hvor kigger jeg, hvor jeg minimerer risiko for hvalpefabrik? Jeg kunne kigge på godkendte kenneler, hvis det var ægte hvalpe, men hvad med blandingshunde?

Jeg arbejder på en kennel med blandingshunde dog ikke de blandinger du søger, men de er også dansk kennel godkendte osv, så det er da muligt at finde godkendte kenneler med blandingshunde, ellers kig på dba, facebook osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.