Ferie med baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.509 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej

Vores søn bliver 1 år sidst i august. Vi har snakket om at vi gerne vil på ferie til sommer. Men er der nogen af jer der har nogle gode råd eller erfaringer til hvor og hvordan man rejser med sådan en lille fyr? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Et sommerhus �� det fungere altid godt er min erfaring 

Anmeld Citér

24. februar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej

Vores søn bliver 1 år sidst i august. Vi har snakket om at vi gerne vil på ferie til sommer. Men er der nogen af jer der har nogle gode råd eller erfaringer til hvor og hvordan man rejser med sådan en lille fyr? 

Jeg vil også sige sommerhus. Hvor han kan lege udenfor, i kan tage omkring og se forskellige ting.

Eller camping.  

Anmeld Citér

24. februar 2019

lineog4

Vi har rejst med alle vores børn fra ja fra de blev født næsten  tror den yngste vi har haft med ja var nyfødt og i lejet sommerhus. Ellers har vi været afsked med den ældste da hun var 6 måneder i Italien og ellers der op af. Den yngste var med I Rom lige da han var født 1 år. 

Mit bedste råd er et jeg selv fik: de kan hvad forældrene kan - se dem som en lille pakke som er med, og ja so  har nogle krav: søvn, mad osv. Men har mor og far det godt og er glade og tilgodeser de primære behov, så har baby det godt. 

Vil dog sige fra erfaring det fedeste er, hvis det er en kombi af voksne ting som gør vores ferie god og så roen fx på en campingplads, hvor der kan rulles rundt og gerne en hel dag her og der. 

Vores børn er nu langt ældre, men det er egentlig samme princio: der er voksen ønske ting (som de så også sagtens kan ønske) og så er der tidspunkter med ro og ingen planer.

Så mit råd: hvad vil I og hvordan kan I tænke ro og plads til at tulle ind i det - børn kan det meste og nyder egentlig bare den lange tid sammen med mor og far. Så er I til sommerhus og ture på stranden, så er det den vej I går, er I til storby, så find hotel eller overnatningssted der giver plads til tumlingen, er I til rygsæk og vandresko, så køb en bæredims til ryggen og kom afsked.

Anmeld Citér

24. februar 2019

Babilooo

Det afhænger af pengepungen. Jeg vil sige køb god solcreme og tag eventuelt på en ferie med pool. Thailand er fantastisk mht børn. Og en på 1 år kan spise ris osv og nogle moste grønsager. Slet ikke svært. Flyturen foregik ved at der blev set film og sovet. Det er heller ikke dyrt når barnet er under 2 år.

kreta, Mallorca er også muligheder..?

Anmeld Citér

24. februar 2019

ErDuHerIkkeSnart

Det afhænger jo ene og alene af jeres lyst og økonomi. Vi rejser alle steder med vores unger helt fra de er få måneder gamle - fra storbyferier i Europa til en måneds rygsækrejse i Asien - det er vist er temperemantsspørgsmål, hvad man er til?

I år skal vi en måned til det sydlige Spanien med to unger på hhv. 9 måneder og 3 år. Vi skal bo dels i en af deres nationalparker og derefter ud til kysten på mere klassisk “badeferie”. Der ud over står den på småture året igennem - en tur til Amsterdam, Norge og andre “korte” ture.

Hvad drømmer I om? Jeres barn er formentlig ligeglad, bare I er sammen og nyder hinanden ...

Anmeld Citér

24. februar 2019

Carina:-)

Det kommer an på hvordan I har det med  at rejse med babyer.

Vi har fløjet flere gange med spædbørn på fx 5 mdr unden prob. og hvor der har været 4 andre børn med - men vi er også vant til kaosset med mange børn så for os er det hverdag 

Men de fleste småbørn er ligeglade med hvor de er bare mor og far er der - så vil sige at I kan i min verden rejse hvorhen i vil .

Er I ikke til at flyve osv er der jo mange dejlige steder i køreafstand med sommer hus elelr campingplads  man kan holde ferie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.