Virkelig bange for en tvangsfjernelse. :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.267 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg tillader mig lige at skrive som ano. 

Jeg er gravid og har for 4 år siden været en del af psykiatrien (som så mange andre “unge” ) jeg var 21 da jeg startede og 22 da jeg sluttede. 

Jeg er helt normal velfungerende og det samme er min forlovede. Vi er ikke en del af kommunen. 

Nå men psykiatriens udtagelser er jeg egentlig ikke rigtig enig i hvertfald ikke at de har skrevet jeg har et mindre intiligens nivea. Min iq ligger på 110? 

Nå men som sagt har kommunen slet ikke være inde over min graviditet men jeg er bange for de pludselig gør af en eller anden årsag evt at jm eller sygehus ser mine papir fra psykiatrien inde i systemet og indretter mig grundet diagnosen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

De tvangsfjerner ikke børn på baggrund af en fortid i psykiatrien eller pga lav intelligens, hvilket vel i øvrigt kan være svært for dem at vurdere. 

Hvis din fortid bliver bragt på banen og det foreslås du får støtte og tage i mod den hjælp du kan få. Hvis der ikke er noget behov så bliver du jo ikke tvunget til noget. 

Anmeld Citér

22. februar 2019

Mille123

Anonym skriver:

Jeg er gravid og har for 4 år siden været en del af psykiatrien (som så mange andre “unge” ) jeg var 21 da jeg startede og 22 da jeg sluttede. 

Jeg er helt normal velfungerende og det samme er min forlovede. Vi er ikke en del af kommunen. 

Nå men psykiatriens udtagelser er jeg egentlig ikke rigtig enig i hvertfald ikke at de har skrevet jeg har et mindre intiligens nivea. Min iq ligger på 110? 

Nå men som sagt har kommunen slet ikke være inde over min graviditet men jeg er bange for de pludselig gør af en eller anden årsag evt at jm eller sygehus ser mine papir fra psykiatrien inde i systemet og indretter mig grundet diagnosen. 

Gennemsnits IQ på en dansker ligger på 99, ved ikke om du har fået der forkerte tal, ellers er du i hvert fald klogere end gennemsnittet. - man tvangsfjerner ikke på de “få” ting du har oplyst der.

Anmeld Citér

22. februar 2019

lineog4

Anonym skriver:

Hvis der er lavet en form for WISC eller andet intelligens test, så er den for det første ikke statisk og for det andet må du have fået noget forkert for enten er du ikke målt til 110 eller også vurderer de ikke dig som en med lav intelligens.

Det er rigtigt, at har du fx en IQ under 70, hvilket defineres som retarderet, så vil de formodentlig have et ekstra øje på jer i forhold til om I har forældreevner, men det kan de først se når baby er i jeres arme.

Anmeld Citér

22. februar 2019

Anonym trådstarter

Mille123 skriver:

Gennemsnits IQ på en dansker ligger på 99, ved ikke om du har fået der forkerte tal, ellers er du i hvert fald klogere end gennemsnittet. - man tvangsfjerner ikke på de “få” ting du har oplyst der.

Jamen de har for det første aldrig udført en iq test på mig så forstår slet ikke hvordan de kan mene det, jeg tror de har dømt det ud fra at jeg tit bare var rigtig fraværende og ikke rigtig gad være der. Jeg var meget teenage agtig den gang. 

Anmeld Citér

22. februar 2019

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Hvis der er lavet en form for WISC eller andet intelligens test, så er den for det første ikke statisk og for det andet må du have fået noget forkert for enten er du ikke målt til 110 eller også vurderer de ikke dig som en med lav intelligens.

Det er rigtigt, at har du fx en IQ under 70, hvilket defineres som retarderet, så vil de formodentlig have et ekstra øje på jer i forhold til om I har forældreevner, men det kan de først se når baby er i jeres arme.

De har aldrig udført en iq test på mig. 

Men jeg ved at jeg ikke har en lav iq. Jeg har altid klarer mig godt både i skole og arbejde. Og min læge blev stik tosset da hun læste det op

Anmeld Citér

22. februar 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

De tvangsfjerner ikke børn på baggrund af en fortid i psykiatrien eller pga lav intelligens, hvilket vel i øvrigt kan være svært for dem at vurdere. 

Hvis din fortid bliver bragt på banen og det foreslås du får støtte og tage i mod den hjælp du kan få. Hvis der ikke er noget behov så bliver du jo ikke tvunget til noget. 

Tror du at de vil søge efter nogen diagnoser i min e journal bare sådan uden videre? 

Anmeld Citér

22. februar 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Tror du at de vil søge efter nogen diagnoser i min e journal bare sådan uden videre? 

Det vil de muligvis - men ikke med henblik på tvangsfjernelse... 

I stedet for at se om der er noget de skal være ekstra opmærksomme på så I kan få den rette hjælp og støtte - hvis du fx er særligt sårbar. 

Det er i øvrigt ikke spor farligt at være i kategorien særligt såbar gravid - jeg var det selv her anden gang ... og fik netop tilbud mere hjælp og støtte  

Det skal nok gå alt sammen - ingen er "ude efter dig" . Der er ingen der bare får taget deres børn fra dem helt uden grund.

Hvis de kigger i journaler er det for at se om du har behov for hjælp. 

Anmeld Citér

22. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

De søger ikke umotiveret efter en diagnose. Men din jordemoder spørger med sandsynlighed ind til dit helbred - det gjorde min også, de vil gerne sikre at man har det godt. Især fordi de i uge 28 giver et tilbud omkring et spørgeskema mht depression. Bliver du spurgt - så svarer du. Og du svarer ærligt. Mange får børn med diagnoser, det skal du ikke være bekymret for. 

Jeg arbejder selv med anbringelser af børn. Man tjekker ikke alle gravides journaler, det er umuligt. Men alt afhængig af hvad din diagnose er, kan dit fødsels sted eller jordemoder holde øje med om du skiller dig ud fra mængden. Det gør du sikkert ikke, og du skal vide at ingen tvangsfjerner dit barn uden yderligere undersøgelser. Man vil formentligt prøve at give dig nogle redskaber, hvis man skulle være i tvivl om dine evner. Og dette sker ikke uden dit samtykke. 

Slå koldt vand i blodet, det skal nok gå. Og ellers så tal med din jordemoder, det gør dig kun til et større menneske, at du bekymre dig og tænker på dit barn. Det gør en uegnet mor 9 ud af 10 gange ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.