Anonym skriver:
Tror du at de vil søge efter nogen diagnoser i min e journal bare sådan uden videre?
De søger ikke umotiveret efter en diagnose. Men din jordemoder spørger med sandsynlighed ind til dit helbred - det gjorde min også, de vil gerne sikre at man har det godt. Især fordi de i uge 28 giver et tilbud omkring et spørgeskema mht depression. Bliver du spurgt - så svarer du. Og du svarer ærligt. Mange får børn med diagnoser, det skal du ikke være bekymret for.
Jeg arbejder selv med anbringelser af børn. Man tjekker ikke alle gravides journaler, det er umuligt. Men alt afhængig af hvad din diagnose er, kan dit fødsels sted eller jordemoder holde øje med om du skiller dig ud fra mængden. Det gør du sikkert ikke, og du skal vide at ingen tvangsfjerner dit barn uden yderligere undersøgelser. Man vil formentligt prøve at give dig nogle redskaber, hvis man skulle være i tvivl om dine evner. Og dette sker ikke uden dit samtykke.
Slå koldt vand i blodet, det skal nok gå. Og ellers så tal med din jordemoder, det gør dig kun til et større menneske, at du bekymre dig og tænker på dit barn. Det gør en uegnet mor 9 ud af 10 gange ikke 
Anmeld
Citér