Kigger de i min journal på fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
10 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2019

Anonym trådstarter

Kommer fra en anden hjemmeside. 

Fandt en dame der skrev at sygeplejerskerne eller jordemødrene kigger på ens fortid når man har født, er det rigtigt? 

- ting som ikke er fødsels realateret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2019

Christabelle

Anonym skriver:

Fandt en dame der skrev at sygeplejerskerne eller jordemødrene kigger på ens fortid når man har født, er det rigtigt? 

Mon dog... Hvad skulle de bruge det til? 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Lefrica

Profilbillede for Lefrica

Hvorfor skulle de gøre det? For at se om der er noget de skal være ekstra opmærksom på i forhold til relationen mellem mor og barn eller fordi de skulle være nysgerrige? 

Anmeld Citér

21. februar 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Altså da jeg var gravid blev jeg kaldt til samtale med en fødselslæge, fordi jeg var 19 år, og tidligere deprimeret og selvmordstruet. Det var ikke en samtale for at være efter mig, men en omsorg for at finde ud af hvor jeg var nu; om jeg havde behov for ekstra støtte som sårbar gravid. 
Så ja, der havde de vel kigget i min journal og læst om mine tidligere problematikker som barn og ung teenager, men det har udelukkende været for at kunne yde den bedste støtte og omsorg for mig og mit barn.

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Mon dog... Hvad skulle de bruge det til? 

Nemlig  også det er undre mig

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

Lefrica skriver:

Hvorfor skulle de gøre det? For at se om der er noget de skal være ekstra opmærksom på i forhold til relationen mellem mor og barn eller fordi de skulle være nysgerrige? 

Jeg aner det ikke for at være ærlig. 

Jeg har ik hørt om det før, men kunne jo være nogen vidste det. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Altså da jeg var gravid blev jeg kaldt til samtale med en fødselslæge, fordi jeg var 19 år, og tidligere deprimeret og selvmordstruet. Det var ikke en samtale for at være efter mig, men en omsorg for at finde ud af hvor jeg var nu; om jeg havde behov for ekstra støtte som sårbar gravid. 
Så ja, der havde de vel kigget i min journal og læst om mine tidligere problematikker som barn og ung teenager, men det har udelukkende været for at kunne yde den bedste støtte og omsorg for mig og mit barn.

Var du evt inde under kommunen i forvejen? 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Sujan

Ja det gør de. Men kun det der er relevant. 

Jeg arbejder på sygehus og vil da altid se i patienternes journal om der er noget man skal være opmærksom på. 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym trådstarter

Sujan skriver:

Ja det gør de. Men kun det der er relevant. 

Jeg arbejder på sygehus og vil da altid se i patienternes journal om der er noget man skal være opmærksom på. 

Jamen hvad for eksempel? 

Er det hvad der er skrevet igennem graviditeten? 

Tidligere fødsler eller hvad går det ud på? 

Anmeld Citér

21. februar 2019

Sujan

Anonym skriver:

Jamen hvad for eksempel? 

Er det hvad der er skrevet igennem graviditeten? 

Tidligere fødsler eller hvad går det ud på? 

Man skimmer lige journalen igennem og ser hvad der er sket tidligere... så ja tidligere fødsler og så ser man om der er medicin eller diagnoser man skal tage højde for. Man sidder jo ikke og nærlæser alt, men ville da være underligt ikke at sætte sig ind i det menneske man står over for. 

Det meste vil stå i journalen fra jordemoderen eller andre besøg i forbindelse med graviditeten. Så vil da mest være der man kigger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.