Voldsom uren hud i graviditeten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.941 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej skønne kvinder.

Jeg står i den situation at jeg endelig er blevet gravid! Jeg er 9+3 i dag og super lykkelig. Men for er par uger siden, begyndte jeg at få voldsom uren hud - hvilket virkelig plager mig ����‍♀️ Jeg har haft en virkelig fin hud førhen. 

Er der noget jeg kan gøre ved det? Eller skal jeg bare affinde mig med det? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Åh nej hvor træls  

Jeg ville runde apoteket når det er så slemt, og høre om de har et eller andet du også må bruge som gravid ❤️

Og ellers håbe at det bare er en kortvarig reaktion på hormonforandringerne ❤️

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Åh nej hvor træls  

Jeg ville runde apoteket når det er så slemt, og høre om de har et eller andet du også må bruge som gravid ❤️

Og ellers håbe at det bare er en kortvarig reaktion på hormonforandringerne ❤️

Ja det er super træls. Tænk at ens hud kan betyde så meget  

tak, det vil jeg prøve. Synes det er pinligt når det er så tydeligt. Det er også ved mine tindinger, på brystet og øverst på ryggen. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Jeg oplevede det samme - min ryg var især hårdt ramt men også pande og kæbe. Jeg affandt mig med det selvom det var frustrerende. Jeg har altid haft en pæn hud. Nu er min baby 6 måneder og der er masser af grimme ar, men det er blevet pænere.

Ikke at min erfaring er til den store hjælp, men jeg føler med dig

Anmeld Citér

20. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja det er super træls. Tænk at ens hud kan betyde så meget  

tak, det vil jeg prøve. Synes det er pinligt når det er så tydeligt. Det er også ved mine tindinger, på brystet og øverst på ryggen. 

Jeg oplevede det til slut i min sidste graviditet. Dog mest skjult, på det øverste af ryggen. Men det var sgu generende nok. Der gik herre lang tid efter fødslen før det var sig selv igen :-( håber du slipper lidt lettere, især når det sidder i ansigtet 

Anmeld Citér

20. februar 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tillykke

de skide hormoner prøv at exfoliere huden jævnligt og bruge godt med creme. Drik vand! Ikke alt muligt andet. 

Anmeld Citér

20. februar 2019

Anonym

Det døjer jeg også med her i graviditeten- allerede fra uge 6. Jeg fik af vide at der ikke er noget at gøre, men for mig blev det bedre efter uge 20 heldigvis! Mit er også både i ansigt, bryst og ryg og jeg havde super fin hud før. Jeg kan anbefale Matas striber face wash, det hjælper altså  

Anmeld Citér

21. februar 2019

Anonym

Jeg ville sådan ønske jeg bare kunne overøse dig med gode råd, for det er så træls! Men desværre er der ikke så meget at gøre, andet end prøve at passe på huden og så masser af fugt. Min kæbe var fuldstændig sat til, indtil uge 18. Nu er det lidt bedre, men det er der altså stadig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.