Skoldkopper og offenlig transport

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.880 visninger
21 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2019

Anonym trådstarter

Vi har ikke bil så vi tager bus og tog ofte. Hvis barnet har skoldkopper, kan man så godt tage dem med i bussen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi har ikke bil så vi tager bus og tog ofte. Hvis barnet har skoldkopper, kan man så godt tage dem med i bussen?

Hvis man ikke har andre muligheder og det er absolut nødvendigt så kan man jo blive nødt til det. 

Men umiddelbart synes jeg det er tarveligt for med passagerere der måske ikke har haft det og kan blive alvorligt syge af det. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym

Man går ikke udenfor med et barn med skoldkopper med mindre det er ABSOLUT nødvendigt. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym

Jeg er den der tarvelige type der klart ville tage mit barn med. Jeg isolerer mig ikke hjemme fordi børnene var skoldkopper. ALLE skal have dem på et eller andet tidspunkt alligevel og dem der ikke må få det er højst sandsynligt vaccineret. 

Det er så basal en sygdom så ja. Tag bussen hvis det er det i vil.

nu får jeg nok hele siden på nakken men da min yngste fik sin 1. Skoldkop, havde jeg lovet ham en tur i badeland. Jeg havde på fornemmelsen den dag vi skulle afsted at den ene prik var en skoldkop men vi tog altså afsted alligevel . 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg er ikke sikker på min søn har skoldkopper . Der er et par røde knopper men ingen feber og god almen tilstand. 

Men derfor kom jeg stadig til at tænke på det med offenlig transport 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg er den der tarvelige type der klart ville tage mit barn med. Jeg isolerer mig ikke hjemme fordi børnene var skoldkopper. ALLE skal have dem på et eller andet tidspunkt alligevel og dem der ikke må få det er højst sandsynligt vaccineret. 

nu får jeg nok hele siden på nakken men da min yngste fik sin 1. Skoldkop, havde jeg lovet ham en tur i badeland. Jeg havde på fornemmelsen den dag vi skulle afsted at den ene prik var en skoldkop men vi tog altså afsted alligevel . 

En ting er at man "skal" have skoldkopper, på et eller andet tidspunkt, men hvordan kan du få dig selv til, potentielt at udsætte andre for smitte, fordi du havde lovet dit barn en tur i badeland.?

Jeg forstår ikke hvordan du med god samvittighed kan gøre dig selv til dommer over hvornår andre skal udsættes for smitten?

Slæber du også dit influenza ramte barn rundt i diverse butikker og i den dur, og dermed udsætter andre for smitte, fordi du ikke vil isolere dig?

Anmeld Citér

18. februar 2019

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

Man skal lige huske at selvom børn ikke bliver voldsomt syge af skoldkopper så er det anderledes for ældre mennesker, de kan blive rigtig rigtig syge af det, og nej ikke alle ældre er vaccineret. Nogen ældre ved ikke engang om de har haft det som barn. Min far blev smittet med skoldkoppevirus i 60 års alderen og udviklede helvedesild pga. Det, det var ekstremt smertefuldt. Så nej jeg ville under ingen omstændigheder tage mit barn med ud ved skoldkopper, med mindre det var livsnødvendigt eller eneste mulighed for at komme til lægen!

Anmeld Citér

18. februar 2019

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Anonym skriver:

Så du er simpelthen ligeglad med om dit barn smitter en der ikke har immunforsvar til at bekæmpe skoldkopper? Jeg tror bestemt ikke alle forældre synes det er super fedt at få smittet f.els en helt nyfødt med skoldkopper, eller en gammel mand eller dame som bliver mega syg af det. Hvor egoistisk har man lov til at være 

Anmeld Citér

18. februar 2019

AnoMor

Anonym skriver:

Hvor egoistisk har man lov at være. 

Hvad hvis der sidder en gravid der ikke har haft skoldkopper og du kommer med din unge og smutter hende. Ikke nok med ar du udsætter ældre med dårligtnimlun forsvar. Men en gravid kvinde hvis barn kan få fosterskader af det. 

Føj for pokker.

Og udover det så selvom alle skal have det er det ikke dig der skal gøre dig til dommer om hvem der skal og hvornår. Selvom man har haft det kan man udvikle helvedsild af skoldkoppervirussen som er ekstrem smertefuld. !

Anmeld Citér

18. februar 2019

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

En ting er at man "skal" have skoldkopper, på et eller andet tidspunkt, men hvordan kan du få dig selv til, potentielt at udsætte andre for smitte, fordi du havde lovet dit barn en tur i badeland.?

Jeg forstår ikke hvordan du med god samvittighed kan gøre dig selv til dommer over hvornår andre skal udsættes for smitten?

Slæber du også dit influenza ramte barn rundt i diverse butikker og i den dur, og dermed udsætter andre for smitte, fordi du ikke vil isolere dig?

Jeg tror ikke, at der er nogen, der tager et influenzaramt barn med ud, da barnet formentlig har det dårligt, men barnet kan godt have det fint på trods af skoldkopper og er barnet ramt i længere tid, kan det blive nødvendigt for nogle at tage ud at handle eller aflevere andre børn i institution og så kan man ikke lige lade den syge blive hjemme.

Jeg havde min søn med i Føtex og tænker ikke at han kan have smittet nogle mens vi lige er sust forbi. Han krammede ikke nogle. Han var forøvrigt også tilbage i dagpleje igen da han var frisk og feberfri, da børn med skoldkopper godt må komme i dagplejen hos os, hvis dagplejen siger god for det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.