Mom skriver:
En ting er at man "skal" have skoldkopper, på et eller andet tidspunkt, men hvordan kan du få dig selv til, potentielt at udsætte andre for smitte, fordi du havde lovet dit barn en tur i badeland.?
Jeg forstår ikke hvordan du med god samvittighed kan gøre dig selv til dommer over hvornår andre skal udsættes for smitten?
Slæber du også dit influenza ramte barn rundt i diverse butikker og i den dur, og dermed udsætter andre for smitte, fordi du ikke vil isolere dig?
Jeg tror ikke, at der er nogen, der tager et influenzaramt barn med ud, da barnet formentlig har det dårligt, men barnet kan godt have det fint på trods af skoldkopper og er barnet ramt i længere tid, kan det blive nødvendigt for nogle at tage ud at handle eller aflevere andre børn i institution og så kan man ikke lige lade den syge blive hjemme.
Jeg havde min søn med i Føtex og tænker ikke at han kan have smittet nogle mens vi lige er sust forbi. Han krammede ikke nogle. Han var forøvrigt også tilbage i dagpleje igen da han var frisk og feberfri, da børn med skoldkopper godt må komme i dagplejen hos os, hvis dagplejen siger god for det.
Anmeld
Citér