Anonym skriver:
ja, som spørgsmålet lyder, hvad sker der egentlig?
- hvad undersøger kommunen?
- henter de gamle oplysninger nogen steder fra?
- hvordan foregår mødet?
Osv osv. Jeg er nysgerrig
Vi har været igennem det nogle gange. Jeg har et barn fra et tidligere forhold og der har været problemer når barnet er hos sin far - der har været nogle episoder, som barnet har fortalt en skolepædagog om, som så har lavet en underretning.
Så sker der det, at en sagsbehandler fra kommunen tager ud og har en børnesamtale med barnet - her er forældrene endnu ikke orienteret om underretningen. Når børnesamtalen er overstået, så ringer sagsbehandleren til mig og fortæller at de har modtaget en underretning fra skolen om at far slår barnet, og fortæller om børnesamtalen og herefter ringer de til far og fortæller det samme.
Herefter indkaldes begge forældre til underretningssamtale på kommunen, hvor man får et referat af børnesamtalen og der lægges en handleplan. Det er helt kort fortalt - det er jo forskelligt hvad underretningen handler om. I vores tilfælde blev der hentet informationer fra skolen og SFO, hvor deres oplevelser med faren og barnets relationer osv blev kortlagt.
De kigger på det som en helhed, så hvis der har været kontakt med det kommunale tidligere, så bliver det også taget i betragtning. DEt gjorde det (heldigvis) i vores tilfælde..
Anmeld
Citér