Hvad sker der hvis man for en underretning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.264 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. februar 2019

Anonym trådstarter

ja, som spørgsmålet lyder, hvad sker der egentlig? 

- hvad undersøger kommunen? 

- henter de gamle oplysninger nogen steder fra? 

- hvordan foregår mødet? 

Osv osv. Jeg er nysgerrig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2019

Anonymor

Anonym skriver:

- hvordan foregår mødet? 

Det kommer jo helt an på, hvad underretningen handler om, og om der ligger en tung sag i forvejen. Men forældremyndighedsindehaverne, hvis det er bekymring for et barn, indkaldes til møde hvor de foreligges underretningen og kan komme med en respons. Hvad der bagefter sker er som sagt meget forskelligt. 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

- hvordan foregår mødet? 

Vi har været igennem det nogle gange. Jeg har et barn fra et tidligere forhold og der har været problemer når barnet er hos sin far - der har været nogle episoder, som barnet har fortalt en skolepædagog om, som så har lavet en underretning. 

Så sker der det, at en sagsbehandler fra kommunen tager ud og har en børnesamtale med barnet - her er forældrene endnu ikke orienteret om underretningen. Når børnesamtalen er overstået, så ringer sagsbehandleren til mig og fortæller at de har modtaget en underretning fra skolen om at far slår barnet, og fortæller om børnesamtalen og herefter ringer de til far og fortæller det samme. 

Herefter indkaldes begge forældre til underretningssamtale på kommunen, hvor man får et referat af børnesamtalen og der lægges en handleplan. Det er helt kort fortalt - det er jo forskelligt hvad underretningen handler om. I vores tilfælde blev der hentet informationer fra skolen og SFO, hvor deres oplevelser med faren og barnets relationer osv blev kortlagt. 

De kigger på det som en helhed, så hvis der har været kontakt med det kommunale tidligere, så bliver det også taget i betragtning. DEt gjorde det (heldigvis) i vores tilfælde.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.