Hejsa
Min kæreste og jeg går med nogle planer om at få et barn næste år, vi vil gerne planlægge det til at ligge mellem min bachelor og kandidat (vi er selvfølgelig klar over at det ikke er muligt helt præcist at vælge hvornår man bliver gravid osv)
Jeg har været inde og læse op på det, men de svar jeg har kunnet finde, har været flere år gamle, så jeg ved ikke hvorvidt jeg kan bruge det til noget :-)
Jeg vil meget gerne vide om der er nogle der ved hvorvidt jeg kan søge ind på en kandidat og dermed få SU selvom jeg måske er gravid, og hvordan det så ville foregå mht til studiet? Må man overhovedet det?
Er det bedre at tage barselsorlov og så vente med at søge ind på studiet til efter endt barsel, samt skal man være medlem af en a-kasse? (Det kunne jeg læse i en anden tråd, men jeg ved ikke hvorvidt det stadig gælder.)
Jeg har søgt på nettet, men jeg synes at det er meget forvirrende de ting der står. Jeg håber at der er nogle der kan hjælpe med mine spørgsmål.
Jeg ved godt at det bedste ville være at kontakte studievejlederen, men da det først vil være gældende til næste år, så vil jeg godt vente.
Anmeld
Citér