Hvis man ikke betaler husleje, hvornår smides man

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.623 visninger
8 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2019

Anonym trådstarter

Hvordan er proceduren hvis man ikke betaler sin husleje. Hvor lang tid går der inden man smides ud  jeg ved der er noget med rykkere osv. Men kan en fortælle helt konkret med dage osv.

Og nej det er ikke optimalt men eneste mulighed lige nu for at komme ud af et hus. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan er proceduren hvis man ikke betaler sin husleje. Hvor lang tid går der inden man smides ud  jeg ved der er noget med rykkere osv. Men kan en fortælle helt konkret med dage osv.

Og nej det er ikke optimalt men eneste mulighed lige nu for at komme ud af et hus. 

Det kommer an på om hvad man bor i. Leje, andel eller ejet osv. 

Men det er en meget dyr affære som kommer til at koste dig mange af dine ting også. 

Anmeld Citér

15. februar 2019

LSS

Jeg kender en der har lavet det nummer der. Og der gik faktisk relativt lang tid før der skete noget. Det var i boligforening. 

Hun betalte ikke husleje i 3 måneder, så begyndte fogeden at komme ind i det. Og lige pludselig en dag, så stod fogeden der og ville tage alle hendes ting. Hun havde lige præcis 5 minutter til at tage det mest nødvendige. 

Hvorfor opsiger du ikke bare lejemålet? ��

Anmeld Citér

15. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Kunne det ikke være en ide at snakke med udlejer og forklare at du er i en vanskalig situation lige nu og om i kan lave en afdragsordning og at det er en engangsforseelse at du ikke har pengene? Er ikke helt sikker på hvad det er du mener med at komme ud af at hus? For hvis det er sådan du vil komme ud af det på så bliver det en dur affære. Eller er det fordi du har et hus ved siden af lejemål og vil betale dig ud af det?

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym trådstarter

Sagen er huset vi lejer ejes af en dame der er død. Hendes mand har dog skrevet under på kontrakten men ejer ikke huset. Derfor er det nu et advokatfirma der har overtaget hele boet indtil der er styr på det hele. 

Vi har ikke råd til at sidde her mere pga forbruget er steget voldsomt pga varme. 

Derudover er det kommet skimmelsvamp i vaskdrummet og begynde op af en fugtig væg op til boligen. Kommunen er inde over dette og er i gang med at kontakte advokaterne angående der skal gøres noget ved det. 

Vi har ikke råd til at bo her mere. Advokaterne var i starten positive over for vi var til at løbe ud mod at få vores indskud tilbage nu. Men det et de pludselig ikke mere. Vi kan ikke spare op til nyt ved at bo her. 

Og vi et ikke engang sikre på det et et indskud selvom vi overholder opsigelser osv. 

Vi får hjælp af en bekendt til at ringe og forhøre sig omkring det et muligt at få huslejen sat ned pga fugten feks eller lave en aftale om vi ikke betaler husleje i 3 mdr så det går op med vores indskud. 

Det er bestemt ikke med min gode vilje vi måske er nød til det men hvis vi vil ud af det og advokaterne er umiddelbart ikke til at snakke med lige nu. Der går flere mdr siger de inden det ligger nogle afgørelser. 

Anmeld Citér

16. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er huset vi lejer ejes af en dame der er død. Hendes mand har dog skrevet under på kontrakten men ejer ikke huset. Derfor er det nu et advokatfirma der har overtaget hele boet indtil der er styr på det hele. 

Vi har ikke råd til at sidde her mere pga forbruget er steget voldsomt pga varme. 

Derudover er det kommet skimmelsvamp i vaskdrummet og begynde op af en fugtig væg op til boligen. Kommunen er inde over dette og er i gang med at kontakte advokaterne angående der skal gøres noget ved det. 

Vi har ikke råd til at bo her mere. Advokaterne var i starten positive over for vi var til at løbe ud mod at få vores indskud tilbage nu. Men det et de pludselig ikke mere. Vi kan ikke spare op til nyt ved at bo her. 

Og vi et ikke engang sikre på det et et indskud selvom vi overholder opsigelser osv. 

Vi får hjælp af en bekendt til at ringe og forhøre sig omkring det et muligt at få huslejen sat ned pga fugten feks eller lave en aftale om vi ikke betaler husleje i 3 mdr så det går op med vores indskud. 

Det er bestemt ikke med min gode vilje vi måske er nød til det men hvis vi vil ud af det og advokaterne er umiddelbart ikke til at snakke med lige nu. Der går flere mdr siger de inden det ligger nogle afgørelser. 

Puha en omgang! Bare fugten i sig selv er da grund nok til at komme ud asap. Det lyder til at i er igang med at gøre alt i overhovedet kan gøre. Jeg håber virkelig det løser sig for jer. Kram herfra

Anmeld Citér

16. februar 2019

Mille123

Anonym skriver:

Hvad med at kontakte den gratis retshjælp, måske de kan fortælle jer, hvordan jeres retsstilling er, i forhold til konsekvenserne ved ikke at betale.

Anmeld Citér

16. februar 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Det kommer an på hvilken retskreds i tilhører. Ved nogen er der 6 uger ved andre er der 4 måneder. Men det bliver dyrt for Jer. For I skal betale for fogedretten og advokat, låsesmed, flyttefolk osv. Derudover Er der stadig de tre måneders opsigelse I skal betale. 

Anmeld Citér

18. februar 2019

Janey

Profilbillede for Janey

Det bedste I kan gøre for jeres økonomi er at opsige lejemålet. Det er ikke sikkert, at I får noget af jeres indskud tilbage, men det gør I heller ikke, hvis I bare stopper med at betale husleje og bliver smidt ud. Som en anden også skriver, så kommer I til at skylde for den manglende husleje, omkostninger til foged, låsesmed osv., og når I ikke at fjerne jeres ting, inden fogeden skifter låsen, så kan I ikke få fat i dem længere.

Økonomisk vil det altså koste jer mere at blive smidt ud end selv at opsige lejemålet, og den gæld vil blive en hindring for at købe et hus senere, da I ikke vil kunne låne så meget med en historik med ikke at betale jeres husleje, og advokaterne kan gøre udlæg i jeres hus, når I har noget friværdi og sende det på tvangsauktion, hvis I ikke betaler jeres gæld fra udsmidningen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.