Eksperthjælp: Du skal træffe dit valg og han skal træffe hans...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.685 visninger
0 svar
1 synes godt om
14. februar 2019

Trine Andreasen

Hej alle sammen! Jeg står virkelig i en rigtig træls situation. Står her og er så vred og ked af det. Jeg har været sammen med min kæreste i 3 år og vi har fået en fantastisk søn sammen og vi alle tre har det super dejligt som nybagte forældre! Problemet er min svigermor! Vi har været uvenner med hende siden vi fik vores søn fordi hun føler at hun er blevet glemt af min kæreste og hun er blevet nummer to nu.. hvilket jeg syntes er noget fuldstændig mærkeligt at sige når vi lige har fået en familie! Selvfølgelig er hun ikke nummer 1! Lige siden har hun svinet os til fordi vi sagde hun kun tænker på sig selv og det hele drejer sig om hende. I 4 måneder har vi fået beskeder hvor hun sviner os til som forældre og at hun vil melde os til kommunen og tage vores søn fra os, hvis vi ikke snakker med hende, og unblokere hende. Og det skal lige siges hun har set os være forældre i de 4 første dage af vores familie liv. Så det kan hun ikke udtale sig om. Så syntes det her er grænsen nu! Hun har blandet mine forældre ind i hende og min kæreste problemer, udstiller os på facebook hvor hun kritisere os og sviner os til. Hun blev psykisk syg for nogle år tilbage som gør hun ikke selv kan se sine egne fejl og har aldrig sagt undskyld det er altid os. Hun har boarderline, og spørger aldrig ind til vores søn eller os for den sags skyld. Jeg er så vred og ked af det, fordi jeg står mellem det hele. Min kæreste har sagt flere gange at nu er det nok med hende men hver gang hun skriver eller kontakter os gennem folk kan han ikke lade vær med at skrive til hende. Jeg er desværre kommet dertil hvor jeg har snakket med mine kære og de syntes jeg skal give ham et valg om det er mig eller hans mor. Fordi jeg sover dårligt og har gjort det siden hun har truet med alt muligt! Og sys ikke jeg skal have det sådan her mere nu. Hun er nået min grænse! Min kæreste kan ikke forstå at jeg aldrig vil se hende eller hører på hende mere efter hun truer os og vil tage vores søn fra os. Han sys bare det er syndt for hende fordi hun er syg..! Hun bliver bare ved og ved og ved! Og jeg er snart helt ødelagt! Det fortjener vores søn virkelig ikke at se hans mor ked af det og frustreret! Det skal lige siges at min kæreste er ene barn og har haft en svær opvækst pga hans mor, og hans far. Er det forkert at give ham et valg om det er os som familie eller hans mor? Knus

Trines svar

Kære du

Tillykke med jeres søn hvor er det dejligt for jer.

Men sikke en situation I er i.

Jeg kan godt forstå du er frustreret og ked af det. For det er heller ikke i orden det hun gør mod jer.

Desværre er hun syg og derfor kan hun ikke gøre for det.

Men det er dermed ikke sagt at I skal finde jer i den behandling.

Jeg synes som udgangspunkt at det er en rigtig beslutning I har taget om at holde hende ude af jeres liv.

At din kæreste så ikke kan lade vær med at svare hende når hun henvender sig må jo så være hans problem/behov.

Jeg tror det er rigtigt vigtigt at du gør op med dig selv hvordan du vil forholde dig til hende. For lige meget hvad så er hun din kærestes mor og derfor vil hun altid være en del af din kærestes historie og måske også af hans liv.

Det er forkert at stille ham et ultimatum. Punktum.

For når du stiller et ultimatum så bliver det dig der bliver den dumme.

For hvis han vælger jer som familie så tvinger du ham til at fravælge sin mor.

Og vælger han sin mor så tvinger du ham til at fravælge sin familie.

Og ingen af delene har han lyst til.

Derfor er mit råd at du vælger at du ikke vil have noget med hende at gøre.

Det betyder at du ikke vil høre om hende.

Du ikke vil se hende.

Du ikke vil vide af hende.

Du ikke vil tale/skrive med hende.

Hvad din kæreste så gør er hans valg. Men han må bare ikke dele det med dig hvis han vælger at have kontakt til hende. Og de samme gælder familie og venner som har kontakt til hende.

Det er deres valg men de skal ikke dele det med dig.

Og det kan du godt bede dem om. Du kan godt sige at grundet alt det der er sket de sidste 4 mdr. så ønsker du ikke at have hende i dit liv og derfor vil du ikke høre hvad hun siger heller ikke til andre.

Og sådan er det nu!

Måske ændre det sig med tiden. Det er der ingen der ved. 

Måske får hun hjælp. Hvem ved.

Lige meget hvad så er det vigtigt at du passer på dig selv så du kan passe på jeres søn.

Jeg ønsker jer alt det bedste.

Mange hilsner

Trine

P der er hjælp at hente for pårørende til personer der lider af borderline her

Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.

Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.