Læge eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

679 visninger
4 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2019

Anonym trådstarter

Kære mødre. 

Jeg opdagede i sidste uge en knude ved siden af struben. Tog til læge, og kom ind til en læge under uddannelse. 

Hun mærker på den, og spørger så: Hvad tror du selv det er? 

Jeg frygter selvfølgelig kræft mm da alle i familien dør af det. Og følte mig desuden ilde til mode over hendes spørgsmål... hvis jeg vidste hvad det var kom jeg jo nok ikke. 

Nå, men hun konstatere at det er en hævet lymfe kirtel grundet mine hævet mandler. Jeg er dog ikke syg på noget som helst måde. 

Jeg føler nu at knuden er blevet lidt større, og det klikker når jeg synker og synes at det er ubehageligt. 

Ville i vende retur til lægen eller ville de få en tid ved øre næse hals lægen? 

Følte mig bare sådan til grin sidst...v

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2019

MoarMoar

Du ringer til lægen igen i morgen og beder om en tid hos din egen læge. Du skal jo ikke gå og være urolig.  

Anmeld Citér

13. februar 2019

Wqa

Hej

jeg er medicinstuderende og vi lærer på studiet at spørge patienten “ hvad tror du selv det er?”. Det handler om, at man kan gribe patientens frygt og forventninger. Fx hvis du er bange for at noget er cancer, er det vigtigt at få sat ord på. Eller hvis du fx har en frygt om at du at fået en bestemt sygdom er det rart at kunne snakke om hvorfor det ikke er hvad du tror. 

Men hvis du ikke er tryg ved diagnosen syntes jeg da du skal ringe til din egen læge og få det bekræftet 

Anmeld Citér

13. februar 2019

Tommelise

Jeg synes, du skal gå til lægen igen.

Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Min lillesøster gik til lægen, fordi hun syntes, hun kunne mærke en knude i brystet. Lægen syntes ikke, hun kunne mærke noget og sendte hende ikke videre.

Det viste sig, at hun havde brystkræft.

Og det er ikke for at skræmme dig, for der kan være en helt fredelig forklaring. 

Men hvis du er urolig, så skal du ikke lade stå til.

Anmeld Citér

13. februar 2019

Anonym

Lige en indskudt bemærkning læger under uddannelse har jeg kun rosende ord for. .

alt bliver undersøgt ( hvis de i tvivl og spurgt indtil lidt mere i dybden ) OG kanon til børn.  

Altid hvis du i tvivl så søg læge igen også hvis du mener det er blevet større.  snak om din frygt.  De har ikke lært at læse vores tanker endnu.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.