Sover min datter for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
3 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej  med jer!

Jeg har en datter på 5 måneder (født en måned for tidligt) som jeg synes socer rigtig meget!

Vågner mellem 5-6 om morgenen. Første lur ligger omkring 7:30 og vare ca 1 time. Hun bliver puttet i barnevognen kl. 10 hvor hun så er rigtig træt og sover ca. 3 timer.

Om eftermiddagen får hun en lur ca kl. 14:30 og igen kl. 17 hvorefter hun bliver puttet til natten kl. 19:30. Er det for mange lure i løbet af dagen?

Det skal siges at hun indtil for en uge siden altid har sovet rigtig godt om natten hvor hun kun har været vågen mellem kl. 23-00 for at få en flaske. Den sidste par dage har været et helvede. Hun har været vågen hver time - uden at være sulten men jeg har skulle vugge hende i søvn før hun sov videre.. I nat har været helt sort. Hun har været vågen hver halve time og nægtede at sove i sin bredside crib eller i vores seng. Hun ville kun sove i sin slyngevugge  

Jeg tror bare jeg har behov for at få afvide at alt dette er normalt? 

Knus fra en fortvivlet mor.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2019

Mullemee

Det lyder meget normalt i den alder. Nogle børn har brug for meget søvn, og andre har et mindre behov. Find ud af, hvad der passer dig og din datter bedst.

Hvis hun begynder at blive svær at vække, og kun vil sove, og ikke gider spise og alt muligt andet, så skal du blive bekymret. Hvis hun er frisk nok, når hun er vågen, er alt som det skal være. 

Anmeld Citér

13. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker det er helt normalt som ovenfor skrevet , så længe hun et frisk osv når hun er vågen  

Men.. jeg kan godt se natten er blevet noget rod. Det lyder som om det er lidt nogen "klat" lure, der om eftermiddagen? Hvis det er korrekt, ville jeg måske forsøge at få en lur der ved 15 tiden til at vare lidt længere - fx ved at gå en lang tur med barnevognen - og så måske have held til at der ikke kommer flere lure sidst på eftermiddagen, før puttetid  

Anmeld Citér

13. februar 2019

Mort3

Det lyder meget normalt��

Sådan har mine tre unger også sovet frem til omkring de blev 1 år, dog uden luren kl. 14. De de rundede knapt 1 år røg den sene lur og vi var nede på  to lure. Da de varomkring 1.5 år røg den korte morgenlur.

Så jeg tror jeg ville rydde lidt ud i en af de to lure der om eftermiddagen. Jeg ville strække hende. Lidt, så hun kom lidt senere ud at sove, så den over en kort periode blev skåret ned til 1 lur om eftermiddagen. 

Kunne godt tyde på, at hun måske er lidt for  “udhvilet “ om natten og derfor vågner mange gange. 

Christina

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.