Baby opfører sig anderledes

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

621 visninger
3 svar
0 synes godt om
13. februar 2019

Sandbjerg

Profilbillede for Sandbjerg

Hej. Jeg har en lille søn som er 14 uger gammel. De sidste par dage har hans ædfærd ændret sig markant og jeg kan ikke finde ud af om det er normalt eller om jeg skal involvere læge eller lignende. Det kan også være det 4. tigerspring. Generelt er han en glad og sulten (flaske) dreng. Men de sidste 3-4 dage har han været meget utilfreds. Klynker og piber meget og vil hverken ligge selv eller være hos mig eller far. Alt er galt. Han spiser meget småt og det eneste tidspunkt jeg kan få ham til at spise er når han ligger i sin seng eller fladt på ryggen i sofaen eller på gulvet. Han sover fint om natten, men om dagen sjatsover han. Dvs. ingen lurer over 40 minutter. Så vi kommer op på rigtig mange lurer i løbet af en dag fordi han kun kan holde sig vågen i 1 times tid på sådan en kort lur. Han er en smule forkølet og jeg synes han mærkes varm, men har taget at temperatur og den har på intet tidspunkt sagt højere end 37,7. 

Nogen bud eller erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2019

Mamacita til 2 piger

Sandbjerg skriver:

Hej. Jeg har en lille søn som er 14 uger gammel. De sidste par dage har hans ædfærd ændret sig markant og jeg kan ikke finde ud af om det er normalt eller om jeg skal involvere læge eller lignende. Det kan også være det 4. tigerspring. Generelt er han en glad og sulten (flaske) dreng. Men de sidste 3-4 dage har han været meget utilfreds. Klynker og piber meget og vil hverken ligge selv eller være hos mig eller far. Alt er galt. Han spiser meget småt og det eneste tidspunkt jeg kan få ham til at spise er når han ligger i sin seng eller fladt på ryggen i sofaen eller på gulvet. Han sover fint om natten, men om dagen sjatsover han. Dvs. ingen lurer over 40 minutter. Så vi kommer op på rigtig mange lurer i løbet af en dag fordi han kun kan holde sig vågen i 1 times tid på sådan en kort lur. Han er en smule forkølet og jeg synes han mærkes varm, men har taget at temperatur og den har på intet tidspunkt sagt højere end 37,7. 

Du kender dit barn bedst. Så stol på din mavefornemmelse. 

Anmeld Citér

13. februar 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det lyder meget som 4. Tigerspring.. Min datter er i det og på præcis samme måde.. Dog vil hun nærmest kun holdes af mig.. 

Men hold øje med temperaturen, for det kan også være pga. forkølelsen

Anmeld Citér

13. februar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandbjerg skriver:

Han har nok lidt ondt i halsen og derfor sjat spiser og sover dårligt. Så bliver de gerne lidt pylret da de jo ikke har det så super godt og ikke sover fantastisk. Det lyder helt normalt og personligt ville jeg ikke tage til lægen medmindre barnet er helt passivt, ikke kontaktbar eller ikke får drukket nok. Det kan du se ved at holde øje med tissebleerne. 

God bedring - håber dit barn snart bliver rask og sig selv igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.