Skal vi begynde at give lidt flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

975 visninger
9 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. februar 2019

Waller

Hej

Min datter er 3 mdr. Jeg fuld ammer, og det fungerer rigtig fint. Bortset fra om natten. Hun vågner 1-1.5 time, og så er jeg oppe og amme. Det er ikke en mulighed for os at ligge ned, så vi skal stå op hver gang. Hun er egentlig ikke rigtig sulten om natten. Det virker som om hun bare lige skal sikre sig at jeg stadig er der. Så nu er jeg begyndt at overveje flaske. Så kan far hjælpe lidt til om natten og lidt om dagen en gang i mellem. Men er det mon nok for hende med en flaske? Og vil det gå ud over amningen? Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2019

Pb18

Waller skriver:

Hej

Min datter er 3 mdr. Jeg fuld ammer, og det fungerer rigtig fint. Bortset fra om natten. Hun vågner 1-1.5 time, og så er jeg oppe og amme. Det er ikke en mulighed for os at ligge ned, så vi skal stå op hver gang. Hun er egentlig ikke rigtig sulten om natten. Det virker som om hun bare lige skal sikre sig at jeg stadig er der. Så nu er jeg begyndt at overveje flaske. Så kan far hjælpe lidt til om natten og lidt om dagen en gang i mellem. Men er det mon nok for hende med en flaske? Og vil det gå ud over amningen? Hvad er jeres erfaringer?

Kan det ikke være et appetitspring? Min havde det selv omkring de 3 måneder. Jeg ville lige give det et par dage, selvom at det er mega hårdt mens det står på 

Anmeld Citér

12. februar 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Om det er nok for hende kan kun en prøvelse vise.. 

Min datter har fra dag 2 fået lidt erstatning om aftenen, da hun ikke blev mæt nok af min mælk om aftenen.. Da hun var ca. 1,5 måned gammel gad vi ikke kæmpe med shotglas mere, så vi begyndte på flaske.. Her er det på ingen måde gået udover amningen.. Faktisk foretrækker hun stadig mit bryst, så hun kan finde på at afvise flasken og søge brystet i stedet.. Så vi er slet ikke nervøse, og det skal du heller ikke være, da dit barn nu er så gammelt, så det bestemt ikke burde blive dovent af at få en eller to flasker om dagen

Anmeld Citér

12. februar 2019

Waller

Pb18 skriver:

Kan det ikke være et appetitspring? Min havde det selv omkring de 3 måneder. Jeg ville lige give det et par dage, selvom at det er mega hårdt mens det står på 

Nej det tror jeg desværre ikke. Det har stået på i 1,5 måned. Snart 2

Anmeld Citér

12. februar 2019

God-mor

Waller skriver:

Hej

Hvis du gerne vil amme, ville jeg ikke overveje flaske overhovedet. Det kan godt ske at amningen ødelægges, hvis hun begynder at fortrække flasken, og at din produktion går ned. Jeg tror det er et appetit spring hun er i, og derfor øger hun din produktion om natten. Det er helt normalt  Amning er hårdt arbejde, og kender selv til det du nævner. Det er hårdt i perioder, og jeg ammer stadig min søn på 23 måneder. Det har også i perioder været træls og særligt om natten. Men jeg ville ikke gøre det selv. Se tiden an

Anmeld Citér

12. februar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Der ligger et enormt appetitspring ved 3 måneder. 

Som du selv siger: det er ikke sult, hun vil sikre sig at du er der. Ergo vil en flaske nok ikke have særlig stor effekt, andet end at tage den sult der måtte være. 

Husk når man ammer er sult blot en af mange grunde til at et barn vil ammes. 

Udover sult kan det være tryghed, oversrtimulering, understimulering, at de er bange, at de er kede af det, at de har det for varmt/koldt, at de ikke kan finde ro, at de har brug for hjælp til at bearbejde indtryk fra dagen osv. 

Amning er mere end mad og det er slet ikke sikkert at din datter stopper med at vågne selcom du giver hende flaske - for hun søger andet end sult, og det kan en flaske ikke give hende. 

Det er mega hårdt! Helt vildt! Men snart bliver det bedre - og ‘desværre’ er opvågning hver 1-2 time helt normalt i den alder. 

Anmeld Citér

12. februar 2019

Fitmommyherning

Hun slår sig ikke til tåls med en sut?

Anmeld Citér

12. februar 2019

Sarahs-mor

Waller skriver:

Hej

Hvis hun ikke rigtig er sulten, men det evt er tryghed, så ville jeg nok forsøge at udskyde amningen lidt. Også prøve at lægge/sidde med hende og nus hende? Ellers kan din kæreste/mand tage hende indtil hun ikke kan vente mere på at blive ammet..

Anmeld Citér

13. februar 2019

Waller

Sarahs-mor skriver:

Hvis hun ikke rigtig er sulten, men det evt er tryghed, så ville jeg nok forsøge at udskyde amningen lidt. Også prøve at lægge/sidde med hende og nus hende? Ellers kan din kæreste/mand tage hende indtil hun ikke kan vente mere på at blive ammet..

Det er et rigtig godt råd. der virker også i 10 minutter hvis vi går lidt rundt med hende, nusser, synger osv. Men når hun bliver lagt igen møffer hun rundt indtil hun er blevet ammet. 

Anmeld Citér

13. februar 2019

Sarahs-mor

Waller skriver:

Det er et rigtig godt råd. der virker også i 10 minutter hvis vi går lidt rundt med hende, nusser, synger osv. Men når hun bliver lagt igen møffer hun rundt indtil hun er blevet ammet. 

Men hun møffer pga sult eller er det tryghed ? Jeg tænker siden I er nødt til at stoppe efter 10 min.

Jeg ville nok forsøge at skabe tryghed på en anden måde, pakke brysterne væk og gøre noget andet.

min er også 3 mdr, nogle dage bliver hun også ved med at møffe og ja så er det kun patten DeR dur. Men andre dage kan jeg være heldig med vugge hende på benene eller bare lægge hende for sig selv (uden gråd selvfølgelig). Så snakker hun lidt, sutter på hænderne og falder i søvn  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.