Naboens kat :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.350 visninger
9 svar
4 synes godt om
11. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hej alle.

Jeg har et lille issue med min nabos kat. Den er simpelthen begyndt at vade ind hos os gennem vores egen kats kattelem. Det startede da vi ikke var hjemme nogenn dage i træk. Den vader ind og spiser vores kats mad i bryggerset, og en nat var den gået helt ind midt i huset på en af ungernes værelser . Jeg er begyndt at lukke for lemmen om natten fordi den ellers bare går ind og det er sgu lidt ubehageligt at blive mødt af en fremmed kat når man skal op og tisse vores kat er mega bange for den i øvrigt og bliver panisk når hun hører at den skramler ude ved hendes lem.

Vi har gjort det åbenlyste og bestilt en ny lem med chip dims så det kun er vores der kan komme ind! Men jeg tænker den vil blive ved at stå derude og skramle på lemmen i et forsøg på at komme ind, ligesom den gør nu selvom  jeg har lukket for den i en lille uges tid nu, og det skræmmer vores kat helt vildt.  

Så det jeg søger er.. råd til at få "skræmt" den her mis så meget væk at den ikke tror den skal ind. Uden at gøre den fortræd naturligvis. Hvad kan man gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2019

Janet1989

Sprøjt vand på den .. andet råd har jeg ikke rigtigt .. katte er meget selvstændige dyr desværre

Anmeld Citér

12. februar 2019

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi havde også en kat, som mente at den skulle ind hos os, og da vi fik to nye katte, prøvede han at jage dem væk.. 

I starten sagde vi bare 'nej Batman du skal ikke ind her", men da han prøvede at jage de nye væk, så råbte vi af ham, mens vi løb efter ham, stampede i jorden og hvæste.. Lige siden har han ikke prøvet at komme ind hos os.. Så prøv at være så højlydte og voldsomme/aggressive som muligt.. Altså ligesom en kat, når den vil forsvare sit område, så bliver den også stor, hvæser og siger høje lyde

Anmeld Citér

12. februar 2019

AnoMor

Sprøjt vand på den. Og his af den som en kat ville gøre når de overskrider deres territorier. 

Anmeld Citér

12. februar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Gå ind til naboen og tag en snak med dem om, at holde deres kat ind om natten, så den ik render hos jer. 

Hvis de ik er til at snakke fornuft med, så fortæl dem, at katten vil blive afleverte/hentet af dyreværnet, næste gang den kommer ind hos jer. Det bliver dyrt for dem, at sku betale regningen, hver gang den er blevet afhentet og de ska hente den.

Jagt den væk når i høre den. 

Sprøjt vand på den. 

Vi har også 2 katte, som er indekatte, men som før i tiden, var ude i snor. Vores naboens kat overfaldet altid den ene kat, som blev panisk, hver gang den kom i nærheden. Vi endte med at adoptere naboens kat, da han blev gammel, og den var så vare udekat. Vh Stine 

Anmeld Citér

12. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Janet1989 skriver:

Sprøjt vand på den .. andet råd har jeg ikke rigtigt .. katte er meget selvstændige dyr desværre

Jeg kan ikke nå at sprøjte på den. Den er ret sky overfor os mennesker, så så snart den hører vi går rundt, skynder den sig væk. Jeg har kun set den inde i huset den ene nat hvor den kom løbende fra datterens værelse. Men jeg hører ofte at den skraber på lemmen om aftnenen og natten, men er væk når jeg kommer derud. Og i løbet af dagen hører jeg lemmen gå, men der tror jeg kun den stikker hovedet ind, hører der er liv i huset og stikker af igen.  Det er så træls, altså det gjorde jo ikke det store hvis vi bare satte den nye lem i og så kan den ikke komme ind, men vores egen bliver bare SÅ bange hver gang den hører skramleri ude på den lem.  

Men der er nok ikke andet for end at jeg må snige mig derud når jeg hører den, og så hvæse og trampe af den i bryggerset .Jeg kan på ingen måde nå udenfor til at sprøjte med vand i hvertfald, før den er væk  

Anmeld Citér

12. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
StineW79 skriver:

Gå ind til naboen og tag en snak med dem om, at holde deres kat ind om natten, så den ik render hos jer. 

Hvis de ik er til at snakke fornuft med, så fortæl dem, at katten vil blive afleverte/hentet af dyreværnet, næste gang den kommer ind hos jer. Det bliver dyrt for dem, at sku betale regningen, hver gang den er blevet afhentet og de ska hente den.

Jagt den væk når i høre den. 

Sprøjt vand på den. 

Vi har også 2 katte, som er indekatte, men som før i tiden, var ude i snor. Vores naboens kat overfaldet altid den ene kat, som blev panisk, hver gang den kom i nærheden. Vi endte med at adoptere naboens kat, da han blev gammel, og den var så vare udekat. Vh Stine 

Det er jo bare hele dagen den tror den skal ind. Og hun kan jo ikke holde den inde konstant vi bor på landet, så selvfølgelig skal kattene ud  

Anmeld Citér

12. februar 2019

MT_2011

Fjern kattelemmen og luk selv din kat ind og ud.

vi har ikke lem fordi vi netop ikke gider andres katte, eller at vores kat slæber alt muligt med ind

Min mor har lem og selvom hun har 4 katte, så er der en kat der får lov til at komme ind og de siger intet til den.

Anmeld Citér

12. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
MT_2011 skriver:

Fjern kattelemmen og luk selv din kat ind og ud.

vi har ikke lem fordi vi netop ikke gider andres katte, eller at vores kat slæber alt muligt med ind

Min mor har lem og selvom hun har 4 katte, så er der en kat der får lov til at komme ind og de siger intet til den.

Jeg synes ikke det er optimalt hvis min kat ikke kan komme ud og ind når vi ikke er hjemme så lem skal der være vi får så en der kan kodes til hendes chip, så det kun er hende der kan komme ind men det hjælper ikke på at naboens skramler på den udefra men vi må prøve at skræmme den på en eller anden måde  

Anmeld Citér

12. februar 2019

Skouboe

Vent og se om det bliver et problem, vores chiplem er ikke så nem at skramle med som den gamle kattelem. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.