Konstant sult :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

402 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. februar 2019

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften hentyder så har jeg en kontant sult! Og den vil bare ikke forsvinde :-( 

Jeg var ved lægen i fredags, og hun har taget blodprøver for diabetes og mit stofskifte. 

Jeg har pco, så ved ikke om det kan have en betydning? Jeg er jo overvægtig netop pga PCO, så det går jo ikke jeg går og spiser altid. Specielt min sukkertrang er forfærdelig! Jeg kan blive helt tosset på min mand, pga jeg ikke har fået noget sukkerholdigt, noget som jeg skal holde mig fra pga pco (og baby drømmen) 

er der andre som har prøvet ligende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. februar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Pco giver manglende mæthedsfornemmelse og øget sukkercraving. Det er hormonelt, og der er jo rod i dine hormoner pga pcoen. Så det lyder helt klassisk. 

Prøv og spis pco venligt - med masser fedt og protein. Det giver en helt anden mæthedsfornemmelse og derved også sukkerbehov. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

xStinepigen

Anonym skriver:

Ja, som overskriften hentyder så har jeg en kontant sult! Og den vil bare ikke forsvinde :-( 

Jeg var ved lægen i fredags, og hun har taget blodprøver for diabetes og mit stofskifte. 

Jeg har pco, så ved ikke om det kan have en betydning? Jeg er jo overvægtig netop pga PCO, så det går jo ikke jeg går og spiser altid. Specielt min sukkertrang er forfærdelig! Jeg kan blive helt tosset på min mand, pga jeg ikke har fået noget sukkerholdigt, noget som jeg skal holde mig fra pga pco (og baby drømmen) 

er der andre som har prøvet ligende? 

Har også pco, og mit største gene er præcis KONSTANT sult. Jeg overspiser hele tiden, fordi jeg ikke kan mærke hvornår jeg burde stoppe, først når maven At ved at revne. Snak evt med din læge om metformin, ellers så må man bare lære at ignorere sulten, spise langsomt osv. Det har jeg gjort. Er nu gravid for anden gang naturligt .

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg spiser pco venligt i forvejen, der er bare sket et eller andet de sidste 14 dage, hvor sulten ikke vil ende, Jeg spiser intet hvede, ingen sukker og massere af protein. Idag har jeg spist 4 æg, pco venligt rugbrød, mange tomater, og noget slut, og sulten er ikke forsvundet :-( min læge ved ikke så meget om pco, og da jeg spurgte hende omkring metformin, sagde hun kun folk med sukkersyge får dette, selvom jeg sagde mange pco piger får det. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg spiser pco venligt i forvejen, der er bare sket et eller andet de sidste 14 dage, hvor sulten ikke vil ende, Jeg spiser intet hvede, ingen sukker og massere af protein. Idag har jeg spist 4 æg, pco venligt rugbrød, mange tomater, og noget slut, og sulten er ikke forsvundet :-( min læge ved ikke så meget om pco, og da jeg spurgte hende omkring metformin, sagde hun kun folk med sukkersyge får dette, selvom jeg sagde mange pco piger får det. 

Jeg bliver også hele tiden selv ramt af de æde perioder.. bed om at blive henvist til gynækolog, de er mere tilbøjelige til at hjælpe osv

Anmeld Citér

11. februar 2019

Anonym

Hej, 

ved ikke så meget om pco. 

Men jeg har idag købt drikke boullion - det feder ikke og skulle tage den væreste sult  

( jeg er også ofte sulten og spiser meget fornuftig - har kostvejleder indover pt ) 

Det kunne måske afprøves. 

Anmeld Citér

11. februar 2019

Ena

Anonym skriver:

Spis mere af de gode fedtstoffer. Det hjælper meget, både for sultfornemmelsen og sukkertrangen. Jeg har også pcos, og lever efter tanken om den ketogene diæt og lchf. Min pcos er fuldstændig under kontrol nu. Er bl.a. normalvægtig og har tre børn. Det er ikke nemt, men det kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.