Erfaring med udadreagerende børn og unge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.164 visninger
3 svar
5 synes godt om
10. februar 2019

LLDH

Hej

Jeg står i den dejlige situation, at jeg skal til samtale hos et døgntilbud for børn og unge. Her er beskrevet at de kan reagere udad. Jeg tænker det er noget de vil spørge ind til, hvordan jeg vil håndtere det. Indtil nu har jeg kun arbejdet med udadreagerende børn op til 6 år. Synes ens reaktion kommer meget an på barnet og situationen. Hvad ville jeres svar være? Og har i ellers nogle gode råd til samtalen og håndteringen af større børn og unge med den adfærd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2019

Kærlighedskartoflen

Profilbillede for Kærlighedskartoflen

Jeg arbejder med udadreagerende børn og unge i alderen 6-17 år. Mit svar ville være, at min tilgang ville være low arrousal. Jeg ville være tydelig i min grænse omkring, at et fysisk overfald ikke er ok, men at jeg rummer barnet i situationen. Desuden ville jeg ikke være bleg for, at bede en kollega om et skifte, hvis jeg følte konflikten med barnet var kørt fast. 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Cvbn

Jeg tænker, at det er rigtig rigtig vigtigt, at du svarer ud fra, hvordan DU vil reagere i situationen, og ikke ud fra hvordan andre arbejder eller hvad du tror, de vil høre. 

Hvis din erfaring er med små børn, så fortæl, hvordan du håndterede dem og hvis du er i tvivl om, hvordan du skal håndtere de ældre, så vær ærlig og sig det. 

Jeg har arbejdet med udadreagerende unge i mange år, og de værste kollegaer, var dem, der ikke havde været ærlige i ansættelsen. Jeg havde ikke selv erfaring med det, inden jeg startede, og det var jeg bare ærlig omkring. På den måde fik jeg en masse vejledning i starten og blev ikke ladt alene i voldsomme konflikter i starten.

Anmeld Citér

12. februar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville spørge ind til, hvilke ting de feks arbejder med forebyggende, for at minimere den udareagerende adfærd?

Hvilke "systemer" de arbejder med, i forhold til hvis man har været udsat for et overfald osv. Altså hvad man som personale, ka forvente af ens kollegaer, ledelse osv. Hvordan de tager hånd om en, hvis det har været en voldsom oplevelse.

Gør det klart, at du er interesseret i at vide mest mulig, omkring deres oplæring af nyt personale, i forhold til de forskellige bruger. Hvor mange føl vagter får man som ny? Ka. Man evt få flere føl vagter, hvis man føler sig usikker på en bestemt bruger?

Hvilken muligheder er der for at tilkalde hjælp, hvis man blir udsat for overfald, fra en bruger? 

Er der kursuser, for nye medarbejder osv osv. 

Jeg arbejder et sted, hvor vi feks går med overfaldsarlarmer, og hvor alle nye medarbejder kommer på et kursus, med nænsom nødværge, hvoa man lære at afværge slag og spark. Hvordan man kommer fri fra kvælergreb, eller hvis man bliver holdt fast bagfra. Hvordan man kommer løs, hvis der er en som har fat i ens hår osv. Syntes det er så vigtig at man bliver klædt ordentlig på, når man står med personer, der er voldsomt udareagerende, og som ik altid selv forstår hvad de laver. 

Du ska gøre op med dig selv, om du ka leve med permente ar, en brækket næse, blåt øje og mærkelige buler og manglende hårtotter. 

At du feks ik ka gå med tørklæde om halsen, fordi det udgøre en kvælningsrisiko. At dit tøj ka blive hevet i stykker osv osv osv. 

Jeg vil meget gerne understrege, at jeg elsker mit job, og det gør jeg helt sikkert i kraft af, at vi blir klædt ordentlig på, til at klare vores daglige opgaver! Har bare mødt virkelig mange, som ik har ku holde til det, og det ved man self ik før man har prøvet det af. 

Held og lykke med samtalen! Vh stine

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.