Jeg ville spørge ind til, hvilke ting de feks arbejder med forebyggende, for at minimere den udareagerende adfærd?
Hvilke "systemer" de arbejder med, i forhold til hvis man har været udsat for et overfald osv. Altså hvad man som personale, ka forvente af ens kollegaer, ledelse osv. Hvordan de tager hånd om en, hvis det har været en voldsom oplevelse.
Gør det klart, at du er interesseret i at vide mest mulig, omkring deres oplæring af nyt personale, i forhold til de forskellige bruger. Hvor mange føl vagter får man som ny? Ka. Man evt få flere føl vagter, hvis man føler sig usikker på en bestemt bruger?
Hvilken muligheder er der for at tilkalde hjælp, hvis man blir udsat for overfald, fra en bruger?
Er der kursuser, for nye medarbejder osv osv.
Jeg arbejder et sted, hvor vi feks går med overfaldsarlarmer, og hvor alle nye medarbejder kommer på et kursus, med nænsom nødværge, hvoa man lære at afværge slag og spark. Hvordan man kommer fri fra kvælergreb, eller hvis man bliver holdt fast bagfra. Hvordan man kommer løs, hvis der er en som har fat i ens hår osv. Syntes det er så vigtig at man bliver klædt ordentlig på, når man står med personer, der er voldsomt udareagerende, og som ik altid selv forstår hvad de laver.
Du ska gøre op med dig selv, om du ka leve med permente ar, en brækket næse, blåt øje og mærkelige buler og manglende hårtotter.
At du feks ik ka gå med tørklæde om halsen, fordi det udgøre en kvælningsrisiko. At dit tøj ka blive hevet i stykker osv osv osv.
Jeg vil meget gerne understrege, at jeg elsker mit job, og det gør jeg helt sikkert i kraft af, at vi blir klædt ordentlig på, til at klare vores daglige opgaver! Har bare mødt virkelig mange, som ik har ku holde til det, og det ved man self ik før man har prøvet det af.
Held og lykke med samtalen! Vh stine