Cannabis olie / gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.058 visninger
10 svar
14 synes godt om
9. februar 2019

Anonym trådstarter

kære Alle. Jeg ønsker at vide om nogle af jer har erfaring med cbd olie og graviditet. Jeg har læst meget om det på nettet - både danske og udenlandske sider. Jeg tror det bedste ville være at høre om nogle herinde har erfaringer? 

De bedste hilsener fra mig 

Jeg er anonym for nu, da ingen ved jeg er gravid 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2019

LM2402

kære Alle. Jeg ønsker at vide om nogle af jer har erfaring med cbd olie og graviditet. Jeg har læst meget om det på nettet - både danske og udenlandske sider. Jeg tror det bedste ville være at høre om nogle herinde har erfaringer? 

Hej,

Jeg har ikke selv erfaring med brug af cannabisolie under graviditet. 

Jeg kan dog alligevel ikke lade være med at reagere på dit indlæg, for selvfølgelig skal du afholde dig fra det under din graviditet. 

Jeg citerer "Cannabis og graviditet" fra Region Nordjyllands hjemmeside: " Cannabis under graviditet kan være associeret med fødsel af børn med lavere fødselsvægt og mindre hovedomfang."

Det ønsker du vel ikke at risikere?

Mvh.

Anmeld Citér

9. februar 2019

Abracadabra

Det synes jeg lyder så helt aldeles vanvittigt, at jeg nærmest får kvalme. Har du læst, hvilke bivirkninger cannabis har?? Og så på et foster??

Anmeld Citér

9. februar 2019

Anonym trådstarter

Tak for indspark.

Det er naturligvis CBD uden THC jeg tænker på.  https://nordicoil.dk/wiki/cbd-og-graviditet/ 

Dette skal tages i doser der svarer til et supplement ligesom vitaminer. 

Alle studier er meget nye så jeg var nysgerrig efter nogen med erfaring? 

Anmeld Citér

9. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det synes jeg lyder så helt aldeles vanvittigt, at jeg nærmest får kvalme. Har du læst, hvilke bivirkninger cannabis har?? Og så på et foster??

ingen grund til kvalme. Lidt stødende at skrive i en debat. Lad os holde en fornuftig tone - så alle har lyst til at byde ind uagtet holdning. På forhånd tak

Anmeld Citér

10. februar 2019

Abracadabra

Anonym skriver:

ingen grund til kvalme. Lidt stødende at skrive i en debat. Lad os holde en fornuftig tone - så alle har lyst til at byde ind uagtet holdning. På forhånd tak

Så du har fundet en producenthjemmeside, der forsøger at sælge noget af det mest hypede i denne tid - til gravide?? Er der lavet undersøgelser? Nej. Så du vil tage et stof, som stort set ingen dokumenterede gavnlige virkninger har (fraset måske på kvalme), og give det til fostre? Sidste gang man gjorde det, fik vi thalidomid-børn...

Jeg forstår, at CBD er den nye Gud i de alternative kredse, men da ikke på ufødte børn?? Der findes lægemidler testet på gravide, som man har undersøgelser på. Brug dem - hvis det overhovedet er nødvendigt. Allerhelst lev sundt uden medicin - også naturmedicin. 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Hvis du skriver en PB til mig kan jeg henvise dig til en Facebook-gruppe du kan melde dig ind i hvor du nok er større chance for du vil kunne få svar. 

Anmeld Citér

10. februar 2019

Tommelise

Jeg synes, du skal tale med din læge om det, inden du begynder på det.

Anmeld Citér

10. februar 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Du har ikke skrevet, hvorfor du vil tage det?

Anmeld Citér

10. februar 2019

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Du har ikke skrevet, hvorfor du vil tage det?

Hej rockertand - det var med henblik på kvalme og opkast som jeg var hårdt ramt af under sidste graviditet. Jeg ønsker ikke “rigtig medicin” og tænkte derfor på alternativer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.