Allergi og baby på vej, gode råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

548 visninger
6 svar
2 synes godt om
9. februar 2019

Babyyyyy93

Sagen er den at hele min svigerfamilie har allergi, min mand var det som lille men er vokset fra de fleste ting. Han kan tåle vores to hunde men mange andres samt katte reagere han på. I min familie har vi heldigvis ingen allergi overhovedet. 

Vi har to hunde i en lille lejlighed og står og skal være forældre så kan godt bekymre mig lidt omkring udvikling af allergi.. det værste ville være at skulle skille os af med vores hunde 

Er der nogen som har gode råd eller selv har stået i lignede situation? Eller ved noget om allergi og arv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2019

Øboen

Hvorvidt dit barn får allergi eller ej kan ingen svare dig på. Sandsynligheden stiger med x antal procent alt efter hvorvidt man er disponeret for det fra en eller begge forældre, de tal må du kunne slå op hos astma og allergiforbundet. Men eftersom din mand er allergiker er der altså en reel chance for at jeres barn også bliver det. Men det kan kun tiden vise, det kan også være barnet bliver allergisk over for græs og ikke hunde. 

Jeg tænker at det man selv kan gøre er at nedsætte påvirkningen af de ting som medvirker til at man udvikler allergi, altså at du som gravid og ifht baby undgår fx. parfume, hårfarve, rygning.. vasker tøj i neutral osv. Så kan du ikke rigtigt gøre mere. Men så har du da forsøgt. 

Anmeld Citér

9. februar 2019

Babilooo

Du kan selv sørge for at minimere allergener. Jeg ville ikke have en hun hvis der er så stor en forekomst af allergi.

undgå farvning af hår, kemi og parfume mm.

og amning så længe du kan er rigtig godt.

Anmeld Citér

9. februar 2019

Babilooo

Køb allergivenlog dyner til barnet og RG for en god støvsuger

Anmeld Citér

9. februar 2019

HBV

Amning forebygger allergi. Hvis der skal bruges mme, så sørg for at købe en hypoallergen af slagsen, f. Eks nutramigen. 

Man anbefaler at fuldamme indtil barnet er 6 mdr. Nogle mener at hvis barnet udsættes for gluten inden 6 mdr kan det øge risikoen for allergi. Hvis man beslutter at give græd før de 6 mdr (eller senere for den sags skyld) bør man undgå færdiglavet grød men i stedet selv lave det, undgå gluten og tilsætte hypoallergen mme. 

Ingen komælk til barnet i det første leveår  

Sorry det blev lidt rodet

Anmeld Citér

9. februar 2019

Babyyyyy93

Øboen skriver:

Hvorvidt dit barn får allergi eller ej kan ingen svare dig på. Sandsynligheden stiger med x antal procent alt efter hvorvidt man er disponeret for det fra en eller begge forældre, de tal må du kunne slå op hos astma og allergiforbundet. Men eftersom din mand er allergiker er der altså en reel chance for at jeres barn også bliver det. Men det kan kun tiden vise, det kan også være barnet bliver allergisk over for græs og ikke hunde. 

Jeg tænker at det man selv kan gøre er at nedsætte påvirkningen af de ting som medvirker til at man udvikler allergi, altså at du som gravid og ifht baby undgår fx. parfume, hårfarve, rygning.. vasker tøj i neutral osv. Så kan du ikke rigtigt gøre mere. Men så har du da forsøgt. 

Jeg har virkelig passet på i graviditeten, ingen parfume og vasket tøj i sæbebær. 

De er desværre rigtig allergiske alle sammen så ja min frygt for det sker, er stort. 

Men du har ret, jeg kan ikke gøre andet end at forsøge så godt jeg kan! Tak for svar 

Anmeld Citér

9. februar 2019

Babyyyyy93

Tjullehej skriver:

Du kan selv sørge for at minimere allergener. Jeg ville ikke have en hun hvis der er så stor en forekomst af allergi.

undgå farvning af hår, kemi og parfume mm.

og amning så længe du kan er rigtig godt.

Min kæreste havde hund da vi mødtes og det samme havde jeg, jeg havde aldrig tænkt over udvikling af allergi før jeg blev gravid og hørte hvor allergisk hans familie desværre er. 

Håber på at kunne amme og vil amme så længe jeg kan 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.