Frygt for endnu en brystbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. februar 2019

Anonym trådstarter

Min søn er nu 10 måneder. Han har lige været igennem halsbetændelse og influenza så 9 døgn med feber. Han nægtede at spise og det var svært at få ham til at drikke vand. Men han ville gerne ammes så selvom vi ellers kun ammede til natten så blev hyppigheden sat op mens han var syg. Men det gør så ondt i det ene bryst der er revnet! Jeg kan næsten ikke holde det ud. Det sortner for øjnene når han tager fat og jeg har lyst til at stoppe med at amme, men hvordan gør man det? Jeg har forsøgt at tilbyde ham en sutteflasker med erstatning men det spyttede han ud igen og nægtede at tage flasken igen... Jeg er også bange for at få endnu en brystbetændelse. Jeg har haft det 2 gange med 40,7 i feber og begge gange har der været hul på brystet så der var kommet bakterier ind og jeg måtte på pencilin. Jeg kan slet ikke overskue endnu en omgang og vil gøre alt for at undgå det! Så hvordan er i stoppet med amning? Min søn vil ikke bruge sut og søger brystet flere gange om natten. Får han ikke brystet sover han ikke mere den nat. Ammebrikker vil han heller ikke tag. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2019

baby_drømme

Anonym skriver:

Min søn er nu 10 måneder. Han har lige været igennem halsbetændelse og influenza så 9 døgn med feber. Han nægtede at spise og det var svært at få ham til at drikke vand. Men han ville gerne ammes så selvom vi ellers kun ammede til natten så blev hyppigheden sat op mens han var syg. Men det gør så ondt i det ene bryst der er revnet! Jeg kan næsten ikke holde det ud. Det sortner for øjnene når han tager fat og jeg har lyst til at stoppe med at amme, men hvordan gør man det? Jeg har forsøgt at tilbyde ham en sutteflasker med erstatning men det spyttede han ud igen og nægtede at tage flasken igen... Jeg er også bange for at få endnu en brystbetændelse. Jeg har haft det 2 gange med 40,7 i feber og begge gange har der været hul på brystet så der var kommet bakterier ind og jeg måtte på pencilin. Jeg kan slet ikke overskue endnu en omgang og vil gøre alt for at undgå det! Så hvordan er i stoppet med amning? Min søn vil ikke bruge sut og søger brystet flere gange om natten. Får han ikke brystet sover han ikke mere den nat. Ammebrikker vil han heller ikke tag. 

Av for den  Jeg har også været igennem brystbetændelse et par gange, slet ikke fedt!

Hvis jeg var dig, ville jeg smørre brystvorten med Lanolin salve eller lignende, og lad det få ro til at hele. Måske det vil fungere, at han bare blev ammet fra det bryst der ikke gør ondt?

Med hensyn til at stoppe amningen kan jeg desværre ikke hjælpe med. Jeg ammer også stadig min søn på 1 år, som slet ikke er klar til stoppe amningen 

Anmeld Citér

8. februar 2019

Mullemee

Anonym skriver:

Sådan så mine brystvorter også ud, da jeg ammede. Jeg brugte en suttebrik fra apoteket, og så var det til at klare. Det gik heldigvis også i sig selv igen, men det var nogle hårde uger. Ned efter en suttebrik, så kan du stadig godt amme.

God bedring til din søn (og til dig.)

Anmeld Citér

8. februar 2019

Anonym trådstarter

baby_drømme skriver:

Av for den  Jeg har også været igennem brystbetændelse et par gange, slet ikke fedt!

Hvis jeg var dig, ville jeg smørre brystvorten med Lanolin salve eller lignende, og lad det få ro til at hele. Måske det vil fungere, at han bare blev ammet fra det bryst der ikke gør ondt?

Med hensyn til at stoppe amningen kan jeg desværre ikke hjælpe med. Jeg ammer også stadig min søn på 1 år, som slet ikke er klar til stoppe amningen 

Jeg smører allerede med lanolin men jeg har ikke prøvet kun at amme på det gode bryst. Er der ikke større risiko for brystbetændelse hvis ikke jeg ammer på det dårlige bryst?

Anmeld Citér

8. februar 2019

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Sådan så mine brystvorter også ud, da jeg ammede. Jeg brugte en suttebrik fra apoteket, og så var det til at klare. Det gik heldigvis også i sig selv igen, men det var nogle hårde uger. Ned efter en suttebrik, så kan du stadig godt amme.

God bedring til din søn (og til dig.)

Tak han er heldigvis rask igen

Han vil ikke tag brystet med brik, han forsøger bare at pille den af. Jeg brugte dem i starten da han var nyfødt fordi han ikke kunne få fat uden, men det kan han jo desværre ikke huske nu..

Anmeld Citér

8. februar 2019

Anonym

Er brystet spændt? 

Et varmt bad og så massere brystet og malke ud samtidig, har afhjulpet rigtig meget hos mig, de gange jeg havde brystbetændelse. 

Min mand masserede mens jeg malkede ud. Jeg har som dig også haft høj feber.

Det er svært at massere synes jeg og især hvis jeg skal malke ud samtidig. 

Og så ellers som skriver, amme på det dårlige bryst. 

Men det er ingen garanti at det hjælper med bad og massage. Men det er da værd at prøve og se om penicillin kan undgås 

Anmeld Citér

8. februar 2019

Camillos

Anonym skriver:

Far må på banen her....! Han putter sønneke og mor ligger i stuen.. I et par nætter... Så må far prøve med en flaske med mme om natten og ellers at trøste... Du må malke lidt ud ved overtryk på begge bryster... Dine bryster skal have ro... Av og kram 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.