Min finger er underlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22.949 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har gennem de sidste mange måneder haft en blodårer på undersiden af pegefingerens midterste led som ligesom bulede ud. Også kunne man trykke den på plads. Ingen problemer i det og har ikke tillagt det noget af betydning. 

Med sidste par dage er det dog nu begyndt at gøre rigtig ondt, blive hårdt samt lilla/mørk og hævet så jeg næsten ikke kan bukke min finger. 

Nogle gange (hvis jeg trykker til) så lykkes det st knase den så den forsvinder og letter på trykket. Men der fungerer kun lige i maks 10 min så er det der samme igen. 

Hvad tror i det er? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2019

xStinepigen

Anonym skriver:

Jeg har gennem de sidste mange måneder haft en blodårer på undersiden af pegefingerens midterste led som ligesom bulede ud. Også kunne man trykke den på plads. Ingen problemer i det og har ikke tillagt det noget af betydning. 

Med sidste par dage er det dog nu begyndt at gøre rigtig ondt, blive hårdt samt lilla/mørk og hævet så jeg næsten ikke kan bukke min finger. 

Nogle gange (hvis jeg trykker til) så lykkes det st knase den så den forsvinder og letter på trykket. Men der fungerer kun lige i maks 10 min så er det der samme igen. 

Hvad tror i det er? 

Har ingen bud på hvad det er. Men tror det er en god ide at gå til lægen med? Hvisbdet evt er betændelse, noget med en nerve eller whatever it Can be 

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym trådstarter

xStinepigen skriver:

Har ingen bud på hvad det er. Men tror det er en god ide at gå til lægen med? Hvisbdet evt er betændelse, noget med en nerve eller whatever it Can be 

Jeg tager også til lægen i næste uge. Kan desværre ikke nå det før. Og tvivler på lægevagten tager mig i aften.

Er mest bange for er blodprop eller sådan noget  

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tager også til lægen i næste uge. Kan desværre ikke nå det før. Og tvivler på lægevagten tager mig i aften.

Er mest bange for er blodprop eller sådan noget  

Du skal nok ikke være bange for blodprop. Hvis det var en blodprop ville der være varmeforskel og hvis den sad, så der ikke kom blod ud til din fingerspids, så ville din finger være helt blå/sort. Umiddelbart tænker jeg irritation, kapseldannelse eller evt. infektion. 

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du skal nok ikke være bange for blodprop. Hvis det var en blodprop ville der være varmeforskel og hvis den sad, så der ikke kom blod ud til din fingerspids, så ville din finger være helt blå/sort. Umiddelbart tænker jeg irritation, kapseldannelse eller evt. infektion. 

Der er jo netop varmeforskel og den er lilla og hævet. 

Jeg må en tur til lægen ihvertfald 

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym trådstarter

Lægevagten har taget mig akut In med mistanke om blodprop 

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym

Det lyder da også vildt underligt det du beskriver! Godt du bliver kigget på hurtigt. 

Anmeld Citér

7. februar 2019

MorTil3+

Blodprop, jeg har haft det 2 gange i den samme finger nu, og fik af vide at det var en blodprop i nogle af de tynde blodårer og at det ikke var farligt men at jeg skulle kontakte læge igen hvis jeg fik det flere gange.

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym trådstarter

MorTil3+ skriver:

Blodprop, jeg har haft det 2 gange i den samme finger nu, og fik af vide at det var en blodprop i nogle af de tynde blodårer og at det ikke var farligt men at jeg skulle kontakte læge igen hvis jeg fik det flere gange.

Jeg er lige kommet hjem fra medicinsk afdeling. Det var heldigvis ingen blodprop. Så behøvede ikke få blodprøver. Det er den tykke vene i midterste led der er sprunget. Så det er i bund og grund blot et kraftigt blåt mærke. Skulle bare holde øje med at det ikke bliver værre pga infektionsfare 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.