Ved ikke hvad jeg vild

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.101 visninger
12 svar
2 synes godt om
7. februar 2019

Anonym trådstarter

Ah så blev jeg 31 år og arbejder som social og sundhedsassistent.

jeg hader mit arbejde pga. Tidspress  jeg har aldrig tid til noget, jeg holder ALDRIG hele min pause da der simpelthen ikke er tid  

Jeg magter ikke mere sure mine fra pårørende og borger da jeg virkelig virkelig gøre det bedste jeg kan. - Jeg har ofte snakket med min leder da jeg simpelthen ikke kan stå ind for hvad jeg kan nå i det tidspress jeg har - De resultere i vi får en ind den ene vagt så er det gået i glemmeren igen .....

Og udfra alle de afløsere vi har ( omg vi har mange) så er vi ene af de bedste steder med fleste ansat  

- Jeg vild læse videre men hvad?! Og når man har 2 børn under 5 år

Det eneste jeg ved er jeg ikke vild arbejde sundhed sektoren der er ikke nok ansat og vi bliver bare færre

- hvor vild i anbefalede jeg kiggede hende? Og gerne en “kort” uddannelse men de lange er også okay -

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2019

Mille123

pædagog eller socialrådgiver? - og se det som en god ting at læse med små børn. Du kan planlægge din tid og skal ikke have dårlig samvittighed over barnets første sygedag. Jeg arbejder Pt fuldtid og læser deltid på uni ved siden af. Men om lidt går jeg på barsel med 4. Barn og tænker derefter at søge over på fuldtidsstudie. Så har jeg 5 år hvor jeg selv kan planlægge min tid imens jeg læser og kan være der for børnene

Anmeld Citér

7. februar 2019

serinasmor

Du er nødt til at mærke efter. 

Hvad vil du gerne arbejde med. 

Er der noget ved dit nuværende job som du godt kan lide. 

På hvilke andre måder kunne du evt få det i spil. 

Du kan læse til alt muligt, men det er kun dig der ved hvad du godt kan lide at lave. 

Så jeg ville starte der  

Anmeld Citér

7. februar 2019

MT_2011

Du er nød til at mærke efter hvad du vil arbejde med.

Havde jeg kunne gøre alt om ville jeg have læst jura. Nu er det SSA og videre til socialrådgiver bagefter hvor man kan smide noget jura på.

Anmeld Citér

7. februar 2019

AlwaysAno

Det er kun dig selv der kan mærke hvad du skal. Men det er en kæmpe fordel at studere når man har børn. Jeg læser til lægesekretær ☺️

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Du er nødt til at mærke efter. 

Hvad vil du gerne arbejde med. 

Er der noget ved dit nuværende job som du godt kan lide. 

På hvilke andre måder kunne du evt få det i spil. 

Du kan læse til alt muligt, men det er kun dig der ved hvad du godt kan lide at lave. 

Så jeg ville starte der  

Problemet er JEG VED IKKE!  

VIRKELIG VIRKELIG - jeg har været til uddannelse messer osv, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg vild  

det skal ikke være pædagog, social rådgiver, osv. 

Om jeg kunne gøre alt forfra havde jeg nok læste psykolog med et eller andet speciale, men det magter jeg ikke starte på nu da jeg skal på hf osv.

Anmeld Citér

7. februar 2019

Mullemee

VIRKELIG VIRKELIG - jeg har været til uddannelse messer osv, men jeg aner virkelig ikke hvad jeg vild  

Om jeg kunne gøre alt forfra havde jeg nok læste psykolog med et eller andet speciale, men det magter jeg ikke starte på nu da jeg skal på hf osv.

Tag en uddannelsesvælger. Så kan du komme lidt i den rigtige retning. Der er så mange uddannelser, som man aldrig hører om, mest fordi det er erhvervsuddannelser.

Der er DM i Skills i Næstved fra den 4. - 6. april, hvor man kan komme ned og snuse til en masse forskellige uddannelser. Jeg mener der er ca 60 forskellige fag repræsenteret. 

Hvad med tandtekniker eller klinikassistent?

Prøv uddannelsesvælgeren. Den finder du her:  https://www.ug.dk/vaerktoej/uddannelsesvaelgeren/#/home

Der er også en EUD uddannelsesvælger, den kan du finde her:  https://skillsdenmark.dk/dm-i-skills/dm-i-skills-2018/til-elever/

Anmeld Citér

7. februar 2019

Celine89

Jeg droppede ud af uddannelse og vidste slet ikke hvad jeg ville, så jeg endte med at vælge ud fra, hvad jeg troede jeg ville trives med. Det var ca. følgende kriterier:

- det skulle ikke være stressende arbejde (ergo ikke noget med mennesker)

- familievenlige arbejdstider

- selvstændige opgaver

- meget gerne kreativt

- helst ikke tage for lang tid

Jeg er i dag uddannet multimediedesigner og det har jeg bestemt ikke fortrudt 

Anmeld Citér

7. februar 2019

esioul

Mille123 skriver:

pædagog eller socialrådgiver? - og se det som en god ting at læse med små børn. Du kan planlægge din tid og skal ikke have dårlig samvittighed over barnets første sygedag. Jeg arbejder Pt fuldtid og læser deltid på uni ved siden af. Men om lidt går jeg på barsel med 4. Barn og tænker derefter at søge over på fuldtidsstudie. Så har jeg 5 år hvor jeg selv kan planlægge min tid imens jeg læser og kan være der for børnene

tror ikke ligefrem pædagogjobbet er bedre mht normering og tidspres 

Anmeld Citér

7. februar 2019

serinasmor

Anonym skriver:

Hvad har du lavet som du godt kunne lide? 

Laver du noget i din fritid som du godt kan lide? 

Hvad gør dig glad? 

Hvornår har du mest overskud? 

Du behøver ikke at svare mig - men stil spørgsmålene til dig selv og se om der er et eller andet som måske kunne komme med en retning af, hvad du måske ville blive glad for at lave. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.