Omsorgssvigtede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

595 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. februar 2019

Anonym trådstarter

For første vilde jeg gerne sige jeg vild kun ha svar fra dem der har oplevet det på egen krop eller arbejder med det. - Da jeg har fået de meste frygtelig svar fra mennesker der ikke har mærket det på egen krop.

Sagen er den jeg er omsorgssvigtede  Mor fraværende og far alkoholiker der tog alle sine frustrationer på mig - Jeg er selvfølge hårdt ramte af min barndom, men har søgte hjælp og var i terapi i 1-2 år

nu er jeg selv mor og alt er okay, men engang specielt når jeg meget stresset kommer de trælse og triste tanker om hvordan de kunne være sådan overfor et barn 

det gøre så umenneskelig ondt engang imellem -

Hvordan takler i disse perioder i jeres liv? Når svigtende gøre så frygtelig ondt man ikke kan finde ro og ikke kan sove om natten????

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

For første vilde jeg gerne sige jeg vild kun ha svar fra dem der har oplevet det på egen krop eller arbejder med det. - Da jeg har fået de meste frygtelig svar fra mennesker der ikke har mærket det på egen krop.

Sagen er den jeg er omsorgssvigtede  Mor fraværende og far alkoholiker der tog alle sine frustrationer på mig - Jeg er selvfølge hårdt ramte af min barndom, men har søgte hjælp og var i terapi i 1-2 år

nu er jeg selv mor og alt er okay, men engang specielt når jeg meget stresset kommer de trælse og triste tanker om hvordan de kunne være sådan overfor et barn 

Hvordan takler i disse perioder i jeres liv? Når svigtende gøre så frygtelig ondt man ikke kan finde ro og ikke kan sove om natten????

Puha. Det lyder frygteligt. Min mor døde da jeg var 13 år og min far var/er alkoholiker og var det hele min barndom. 

Jeg vil lige høre dig om hvor gammel du er ? Hvis du er under 35 kan du få gratis hjælp gennem tuba. Der har jeg været i et forløb og det var guld værd 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Hej du 

Jeg har desværre også haft en hård barndom. Jeg kan bliv vildt ked af det og græde når jeg tænker på. Min far slå mig. Da jeg var lille senere blev jeg det "det sorte får" for dig jeg fortæl min lærer det. Og min mor sagde tit til mig at jeg har ødelagt familien. (fordi sig hun var nødt at gå fra min far) for at beholde os. Det har taget nogle år at komme videre. Der er nogle ting der hjælp mig.

1 psykolog

2. Fortiden kan jeg ikke lave om på. Man jeg kan skabe en fremtid som jeg ønsker /har brug for

3. Jeg prøver at give alt det jeg manglede i min barndom til min datter. 

4. Valgt en mand der på ingen måde vil være som min far. 

5. Det er også okay at jeg tænker eller bliver ked af de ting. Accepte det og græd ud. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Puha. Det lyder frygteligt. Min mor døde da jeg var 13 år og min far var/er alkoholiker og var det hele min barndom. 

Jeg vil lige høre dig om hvor gammel du er ? Hvis du er under 35 kan du få gratis hjælp gennem tuba. Der har jeg været i et forløb og det var guld værd 

Jeg er 31 år og har meldt mig til Tuba! Skal afsted i marts har ventet i lang tid

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hej du 

Jeg har desværre også haft en hård barndom. Jeg kan bliv vildt ked af det og græde når jeg tænker på. Min far slå mig. Da jeg var lille senere blev jeg det "det sorte får" for dig jeg fortæl min lærer det. Og min mor sagde tit til mig at jeg har ødelagt familien. (fordi sig hun var nødt at gå fra min far) for at beholde os. Det har taget nogle år at komme videre. Der er nogle ting der hjælp mig.

1 psykolog

2. Fortiden kan jeg ikke lave om på. Man jeg kan skabe en fremtid som jeg ønsker /har brug for

3. Jeg prøver at give alt det jeg manglede i min barndom til min datter. 

4. Valgt en mand der på ingen måde vil være som min far. 

5. Det er også okay at jeg tænker eller bliver ked af de ting. Accepte det og græd ud. 

Øv lyder hårdt - Ja kender det med skyld følelse min mor og far behandlede mig så dårligt - de er borgerlige oveni så det troede jeg var ond i en alder af 9 år gammel 

Ja jeg har det som om jeg har lagt flere lag om de forskellige sår, og når jeg er stresset forsvinder alle de lag og jeg skal bearbejde hele lortet igen - 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har valgt at se det som en styrke.... En styrke der gør det muligt for mig at se om mine børn har det godt... Og gøre alt for de ikke skal have samme følelse som mig Da alkohol var vigtigere.  At vide hvor jeg prioritere rigtigt og gøre alle ting anderledes.. Kan du følge mig ? 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Jeg kommer (desværre) også fra en familie med en del omsorgssvigt.

Jeg er ked af og høre du 'falder i de triste tanker - hvis jeg må gi et råd så opsøg en psykolog igen, du er nu i en anden situation hvor du er mor og nu er der andre følser der rør sig i dig  

Jeg har selv gået ved en psykolog i over 5 år - hun har lært mig : at jeg aldrig kan ændre det der er sket men jeg kan anerkende mine forældre for at gøre det de kunne magte og havde overskud til - istedet for at give dem skylden for det hele så er det lettet at være det 'Store menneske' som anderkender problemet. 

Hun lærte mig også at når jeg havde de tanker skulle jeg sige til mig selv : jeg er ikke som mine forældre, jeg ved hvad der er rigtig at gøre og jeg kan ikke gøre det samme de har gjort mod mig.

Du skal anderkender dig selv for at ændre på din og dit barns fremtid 

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym

Jeg er selv opvokset med en far der er alkoholiker. Han endte desværre ultimativt med at vælge mig fra til fordel for flasken, så vi har ingen kontakt i dag. Det har jeg det helt fint med, da jeg uden tvivl tror at det er bedst sådan. Jeg har også haft det rigtig svært med alt det jeg har været igennem før i tiden, men i dag mærker jeg stort set ikke til det mere. Jeg har selv fået opbygget mig et rigtig dejligt liv. Som de andre skriver, så er TUBA et rigtig godt tilbud. Jeg har gået i et terapiforløb hos dem for nogle år tilbage, og det var rigtig godt. Det hjalp mig utroligt meget, og jeg kender også en del andre der har haft stor gavn af det. 

Anmeld Citér

7. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er selv opvokset med en far der er alkoholiker. Han endte desværre ultimativt med at vælge mig fra til fordel for flasken, så vi har ingen kontakt i dag. Det har jeg det helt fint med, da jeg uden tvivl tror at det er bedst sådan. Jeg har også haft det rigtig svært med alt det jeg har været igennem før i tiden, men i dag mærker jeg stort set ikke til det mere. Jeg har selv fået opbygget mig et rigtig dejligt liv. Som de andre skriver, så er TUBA et rigtig godt tilbud. Jeg har gået i et terapiforløb hos dem for nogle år tilbage, og det var rigtig godt. Det hjalp mig utroligt meget, og jeg kender også en del andre der har haft stor gavn af det. 

Ah det lyder godt skal i TUBA i marts

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.