Hvad gør jeg???????????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.192 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej med jer,

Idag da jeg hentede mine børn fra børnehaven, siger min 4-årige dreng til mig: 

"Mor, ved du godt vi har en "Lars" i bærnebørne?"

Jeg spørger om det er en ny pædagog og han siger at det er "sådan en som går rundt og reparerer ting" og jeg fortæller ham at det hedder en pedel og han bekræfter. Så siger han: "Mor, Lars og jeg har en hemmelighed" Jeg kører bil og kan ikke vende mig om for at se hans ansigtsudtryk, så jeg spørger "hvad går jeres hemmelighed ud på?" Han siger: "mor, hvis jeg fortæller det til dig, så er det ikke en hemmelighed længere" 

Jeg forsøgte at fortælle ham at man ingen hemmeligheder har for sin mor og far og at man fortæller alt til dem. Men han ville intet fortælle mig...

Hvad gør jeg nu? Min mand mener helt klart at jeg skal tale med lederen og fortælle hvad min søn havde sagt. 

Jeg har det allerede mega dårligt med det, at skulle tale om sådan noget men på den anden side, hvad nu hvis........

Hvordan griber jeg det her an?

Planen er i første omgang at far skal forsøge at tale med ham imorgen tidligt... Og så ved jeg ikke hvad vi gør efterfølgende...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2019

Mdn85

Spørg ham om det er en god eller dårlig hemmelighed,

spørg om det er den slags hemmelighed der bliver afsløret senere, som hvad man har købt i fødselsdagsgave til en ven,

spørg om der er andre der kender hemmeligheden,

spørg hvis idé var det at have en hemmelighed,

spørg ind til hvor meget de er sammen - fx ved alm samtale om dagen, har pedellen været der idag, hvad lavede han  talte du med ham, hjalp du med noget, var der andre sammen med jer osv. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Orhh hvor er det bare trist at ens tanker køre i den retning så hurtigt 

Vores havde i den alder oppe på samling om hemmelighededer måske det er der han har det fra.  Meeeen den alder holder sjældent på en hemmelighed så længe hvis du bare er kreativ i din spørger teknik . 

Den ældste havde også hemmeligheder. 

Noget så harmløst at han fik lov til at feje inden luk om mandagen . Men det var pædagogen der fortalte det da vi spurgte direkte en dag. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym trådstarter

Mdn85 skriver:

Spørg ham om det er en god eller dårlig hemmelighed,

spørg om det er den slags hemmelighed der bliver afsløret senere, som hvad man har købt i fødselsdagsgave til en ven,

spørg om der er andre der kender hemmeligheden,

spørg hvis idé var det at have en hemmelighed,

spørg ind til hvor meget de er sammen - fx ved alm samtale om dagen, har pedellen været der idag, hvad lavede han  talte du med ham, hjalp du med noget, var der andre sammen med jer osv. 

Mange tak for dine input. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Orhh hvor er det bare trist at ens tanker køre i den retning så hurtigt 

Vores havde i den alder oppe på samling om hemmelighededer måske det er der han har det fra.  Meeeen den alder holder sjældent på en hemmelighed så længe hvis du bare er kreativ i din spørger teknik . 

Den ældste havde også hemmeligheder. 

Noget så harmløst at han fik lov til at feje inden luk om mandagen . Men det var pædagogen der fortalte det da vi spurgte direkte en dag. 

Ja, det er virkelig trist at tænke i de baner og jeg har det utroligt skidt med det...

Så du gik bare direkte hen til pædagogen og spurgte? Hvordan tog pædagogen det?

Anmeld Citér

6. februar 2019

migxher

Jeg ville spørge pædagogerne om det (: Det kan jo være de har gang i et projekt eller noget andet som børnene har fået af vide skal være en hemmelighed for forældrene. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Jeg ville spørge pædagogerne om det (: Det kan jo være de har gang i et projekt eller noget andet som børnene har fået af vide skal være en hemmelighed for forældrene. 

Han sagde at han har en hemmelighed med pedellen...

Anmeld Citér

6. februar 2019

migxher

Anonym skriver:

Han sagde at han har en hemmelighed med pedellen...

Der kan der ligge mange ufarlig ting bag måske han har observeret din søn gøre noget han ikke må og så sagt at det ville forblive deres hemmelighed.

Men igen. Spørg pædagogerne. Du får intet ud af at gå og blæse det hele op inde i dit hoved.  

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Ja, det er virkelig trist at tænke i de baner og jeg har det utroligt skidt med det...

Så du gik bare direkte hen til pædagogen og spurgte? Hvordan tog pædagogen det?

Jeg spurgte  sådan lidt kekt mens barnet var der.  

Nårr i har vist hemmeligheder i to.  Jaaa sagde pædagogen og fortalt gladeligt.  Og jo mere hun fortalte jo mere strålende barnet . Intet underliggende i det.  Og det var at få lov til ting man ellers ikke normalt måtte i alm dagtid.  

Derimod den yngste havde oppe på samling omkring hvordan kroppen havde punkter der var ens egne.  Skulle så have hende i bad ( der vidste jeg ikke hvad ugens emne var) 

Hvorpå hun skreg i vejret. MOR det der må du ikke.  Min tissekone er mig og det må ingen andre røre.  Der måtte jeg synke en gang . Og gik så til pædagogen og fortalte oplevelsen hjemme.  ( der vendte jeg den mod mig selv og måtte forklarer situationen der.  HVIS hun nu sagde mor gør dit og dat ) hun havde lige taget det helt helt alvorligt og siden der har vi ikke måtte hjælpe lige der.  der var hun kun lige blevet 4, men en pædofili florede igen igen så derfor de havde haft det oppe.  Også lidt i forhold til nysgerrighed og doktor leg . 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Ena

Anonym skriver:

Hej med jer,

Idag da jeg hentede mine børn fra børnehaven, siger min 4-årige dreng til mig: 

"Mor, ved du godt vi har en "Lars" i bærnebørne?"

Jeg spørger om det er en ny pædagog og han siger at det er "sådan en som går rundt og reparerer ting" og jeg fortæller ham at det hedder en pedel og han bekræfter. Så siger han: "Mor, Lars og jeg har en hemmelighed" Jeg kører bil og kan ikke vende mig om for at se hans ansigtsudtryk, så jeg spørger "hvad går jeres hemmelighed ud på?" Han siger: "mor, hvis jeg fortæller det til dig, så er det ikke en hemmelighed længere" 

Jeg forsøgte at fortælle ham at man ingen hemmeligheder har for sin mor og far og at man fortæller alt til dem. Men han ville intet fortælle mig...

Hvad gør jeg nu? Min mand mener helt klart at jeg skal tale med lederen og fortælle hvad min søn havde sagt. 

Jeg har det allerede mega dårligt med det, at skulle tale om sådan noget men på den anden side, hvad nu hvis........

Hvordan griber jeg det her an?

Planen er i første omgang at far skal forsøge at tale med ham imorgen tidligt... Og så ved jeg ikke hvad vi gør efterfølgende...

Kuno Sørensen, der er ekspert på området og arbejder i Red Barnet, har skrevet et rigtig godt indlæg om at tale med børn om hemmeligheder med en voksen. Det handler om gode og dårlige hemmeligheder, og ligger tilgængeligt på nettet. Derudover synes jeg ikke, at det er at blæse det op, at man snakker med det pædagogiske personale. Derimod kan du nemt risikere at blæse det op, ved at gå rundt med det i hovedet og ikke komme nærmere en forklaring. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.