Familieskole?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

872 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej

Er der nogen der har erfaringer med det der hedder "familieskole"?

Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer osv.

Og hvad skal man tænke om det?

Føler det som om at vi så skal have "kommunen" inde over? (er det sådan noget underretnings noget eller?) Åhh alle de tanker lige nu......

Det er fordi vores dreng har det svært i skolen og de ikke kan tackle ham, men man tænker jo straks om det "rammer" herhjemme også?

Så er det vitterligt "bare" redskaber til skolemæssige vanskeligheder eller ligger der noget bag?

Jeg vil bare gerne forberede mig på hvad det er

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2019

lineog4

Anonym skriver:

Hej

Er der nogen der har erfaringer med det der hedder "familieskole"?

Jeg kunne godt bruge lidt erfaringer osv.

Og hvad skal man tænke om det?

Føler det som om at vi så skal have "kommunen" inde over? (er det sådan noget underretnings noget eller?) Åhh alle de tanker lige nu......

Det er fordi vores dreng har det svært i skolen og de ikke kan tackle ham, men man tænker jo straks om det "rammer" herhjemme også?

Så er det vitterligt "bare" redskaber til skolemæssige vanskeligheder eller ligger der noget bag?

Jeg vil bare gerne forberede mig på hvad det er

Jeg tænker det er det vi hos os kalder familieklasse, hvor man som forælder er med sit barn i skole x antal timer om ugen, og undervisningen foregår væk fra klassen med et fokus på, at forældre og barm får et samarbejde og ikke.mindst dialogen til skolen bliver synlig for barnet?

Det er ikke noget med kommunen og handler om et tilbud, hvor man tager nogle udfordringer i opløbet og får en god dialog, og du eller får får et indblik i skolen. Hos os er det 4 gange om ugen i et modul (tror jeg) og der opstilles nogle mål for eleven når denne er tilbage i klassen - det vil oftest være nogle adfærds eller sociale mål fx kan lytte bed kollektive beskeder og så giver lærere i samarbejde med elever stjerner eller lignende ved specifikke situationer og når man er tilbage i familieklasse, så taler man om stjernerne og man taler om forbedringen og afprøver nogle af tingene i familieklassen.  Eleven får også faglige opgaver stiller af den daglige lærer (altså ikke læreren i familieklassen), så de følges med resten af klassen. 

For nogle giver det meget god mening, for andre mindre mening. For nogle sker der store ændringer og for andre mindre. Men det er vigtigt at gå indialpg inden man siger ja  for har man en oplevelse af at blive kigget over skulderen så er det op af bakke. 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Tommelise

Jeg har intet fagligt kendskab til det, men jeg tænker, at du kan hjælpe dig selv og din søn ved ikke at fokusere så meget på, at "skolen ikke kan tackle ham" - men på, at jeres søn har nogle vanskeligheder, som I i fællesskab skal prøve at hjælpe ham med.

Det handler ikke om at "stemple" jer, men om at hjælpe jeres søn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.