Hvor længe kan man være syg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.598 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg er pædagog i en vuggestue på 37 timer fast. Kommunalt. Jeg har været syg siden søndag influenza. Har været sygemeldt igår og idag. Men det ser bare ikke ud til at jeg bliver rask. Hvor længe kan man være syg? Uden jeg skal have en lægeerklæring el. Nogle der kan hjælpe ? Det er 1 gang jeg er så længe syg. Har arbejdet der i 3 år

Mvh ny på arbejdsmarkedet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det er god stil at give besked løbende om hvordan det står til når det trækker ud. Jeg ved ikke hvordan omgangen med chefen er i en institution, men på mit gamle arbejde kunne jeg sagtens sende en sms på dag 3 fx og sige at der ingen bedring var. 

Hvis abejdsgiver vil have en lægeerklæring, beder han eller hun, selv om det  

Anmeld Citér

5. februar 2019

Anonym trådstarter

Okay mange tak ringer i morgen og siger hvordan det står til 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg tænker, at det er meget normalt at have slem influenza i en uges tid. 

Anmeld Citér

5. februar 2019

HBV

Jixy skriver:

Jeg tænker, at det er meget normalt at have slem influenza i en uges tid. 

Enig. Hvis du har sagt til din arbejdsplads, at du har influenza, bør de nok regne med at du ikke kommer i morgen eller torsdag, højest sandsynligt nok ikke resten af ugen. En rigtig influenza tærer virkelig på kræfterne. Go bedring 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Det der er i ømløb nu siges at have 1 .-1,5 uge før det er ovre . 

Det er snot hoste i uhæmmet mængder.  Med lidt feber.  Og hvad der tilhører med snot ophopninger . 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Anonym

Jeg var syg med slem influenza i sidste uge - sygemeldt mandag til og med torsdag. Fredag var jeg på arbejde - kort dag og jeg har eget kontor, ellers var det ikke gået. I dag onsdag er jeg stadigvæk træt og sløj, så det kan tage længe at komme over.

Man skal kun aflevere lægeerklæring efter arbejdsgivers anmodning.

Anmeld Citér

6. februar 2019

Tommelise

Det er helt normalt, at en influenza tager omkring en uge.

Men det er "god stil" lige at kontakte arbedsgiveren undervejs.

Den tidligere lægeklæring er afskaffet. I dag hedder det en mulighedserklæring, og den bruges som regel ved længerevarende fravær. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

*Toffee*

Du er syg indtil du er rask. 

Når det "bare" er almen sygdom, så ville jeg ikke begynde at ringe til arbejdsgiveren undervejs, så ville jeg bare ringe når jeg var klar igen. Det er den typiske måde at gøre det på i daginstitutioner. 

Det kan være at din leder ringer til dig,  men det eneste du skal koncentrere dig om er at blive rask. God bedring. 

Anmeld Citér

6. februar 2019

Tommelise

*Toffee* skriver:

Du er syg indtil du er rask. 

Når det "bare" er almen sygdom, så ville jeg ikke begynde at ringe til arbejdsgiveren undervejs, så ville jeg bare ringe når jeg var klar igen. Det er den typiske måde at gøre det på i daginstitutioner. 

Det kan være at din leder ringer til dig,  men det eneste du skal koncentrere dig om er at blive rask. God bedring. 

Der er selvfølgelig forskel på, hvor man arbejder.

Jeg sidder på kontor, og det vil sige, at chefen alligevel sidder ved telefonen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.