Hos jm ofte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

534 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2019

Denneerslettet

Hej kommenede/mødre 

jeg spørger egentlig af ren nysgerrighed. 

Jeg synes jeg tit er hos min jm. Jeg har graviditetsbetinget sukkersyge og det eneste vi snakker om er mine målinger, blodtryk og at jeg skal ha taget ny blodprøve. Og ja, så mærker hun på maven i 10 sek.. 

Jeg er der en gang om måneden og føler et eller andet sted det er “spild” af tid? 

Er der andre der oplever eller har oplevet det samme? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2019

Baby17

Miichelle92 skriver:

Hej kommenede/mødre 

Jeg synes jeg tit er hos min jm. Jeg har graviditetsbetinget sukkersyge og det eneste vi snakker om er mine målinger, blodtryk og at jeg skal ha taget ny blodprøve. Og ja, så mærker hun på maven i 10 sek.. 

Jeg er der en gang om måneden og føler et eller andet sted det er “spild” af tid? 

Jeg tænker ikke det er spild af tid  Du har jo de tider, så jm kan holde øje med dig og dit lille barn i maven, og det gør hun jo bl.a ved at lave målinger, veje dig og lytte/mærke på din mave. 

Jeg synes du skal være glad for, at have tilbuddet, det er der kun for at passe på jer. 

Det kommer jo også an på hvor langt du er henne. I min kommune kommer man tidligt til jm, som førstegangs, omkring uge 16-18. I den sidste tid af graviditeten kommer man noget oftere. Jeg tror at jeg var til jm 6 gange i løbet af min graviditet, og kun den ene tid var et ekstra besøg, grundet for lidt fosterbevægelse og en masse sygehus besøg i de sidste uger før termin.

Anmeld Citér

5. februar 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Hej kommenede/mødre 

Jeg kan sagtens følge dig. Min søn er født 39+0 ved akut kejsersnit pga. eklampsi, så da jeg blev gravid med min datter gik jeg også til mange besøg hos jordemor. To gange om måneden fra 20+0 og en gang om ugen fra 35+0 

Jeg syntes ligesom dig at det var spild af tid, især fordi hun var slem til at "følge tjeklisten" og ikke sige noget hvis alt var som det skulle være. Efter jeg indrømmede at jeg følte det var spild af tid, så blev hun bedre til at forklare mig hvordan tingene så ud og hvordan de bør se ud.

Anmeld Citér

5. februar 2019

Anonym

Jeg synes også JM var spild af tid, indtil det sidste besøg i min anden graviditet. Alt det andet sniksnak kunne jeg sagtens undvære, og det undrer mig at jordemødre (som der sagtens kan bruges flere af på fødegangene) - skal spilde deres tid med at aflæse tissestrips, tage blodtryk og læse højt af sst’s anbefalinger.

Regeringen har lagt op til en reformation på området, anført af Mai Mercado, men det bliver vist ikke til noget. Hun havde samme indtryk efter sin graviditet. ;-) 

Anmeld Citér

5. februar 2019

Jixy

Profilbillede for Jixy

Ja, jeg synes også det er ofte man er afsted - især her mod slutningen. Men det er godt de holder øje med om tallene er som de skal være.

og når du nu har graviditetsbetinget sukkersyge, så tænker jeg du skal være rigtig glad for at blive fuldt tæt, så de opdager hvis noget er forkert og hurtigt kan reagere på det.

Anmeld Citér

6. februar 2019

Denneerslettet

Hej piger. 

Tak for jeres svar. 

Jeg er self taknemmelig for at de holder øje med min pige, men det er nu mere at det egentlig bare er hurtigt ind og ud. Svar som jeg ligeså godt kunne ringe ind med.  

Jeg føler egentligt bare det som nogen af jer nævner, er ligesom et rullebånd. Vi snakker altid om det samme, de samme ting bliver nævnt og så det ellers ud igen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.