Chok gravid i 11 uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
9 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg er i chok! Vi har de sidste 8 mdr forsøgt at blive gravide og den sidste måneds tid har jeg haft kvalme og ondt i underlivet og tog derfor til lægen som tog en urinprøve som viste jeg var gravid!  Jeg har haft regelmæssig menstruation og min mave ser ikke særlig gravid ud! Tænkte bare jeg var lidt oppustet grundet hård mave i øjeblikket! Men har nu netop været til scanning som viste den dejligste lille baby der lå og sparkede ❤️ Hun vurderede den til at være 10+6 og har fået en ny tid igen til om 3 uger. 

Nu begynder jeg så at blive bekymret! Jeg har jo slet ikke spist gravitamin og folsyre som man skal det første stykke tid! Tror i det har noget at sige? Lægen sagde det behøvede ikke at betyde noget.. Men puha er godt nok nervøs havde jo sket ikke regnet med jeg var gravid!! 

Jeg er selvfølgelig lykkelig men også bekymret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2019

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg er i chok! Vi har de sidste 8 mdr forsøgt at blive gravide og den sidste måneds tid har jeg haft kvalme og ondt i underlivet og tog derfor til lægen som tog en urinprøve som viste jeg var gravid!  Jeg har haft regelmæssig menstruation og min mave ser ikke særlig gravid ud! Tænkte bare jeg var lidt oppustet grundet hård mave i øjeblikket! Men har nu netop været til scanning som viste den dejligste lille baby der lå og sparkede ❤️ Hun vurderede den til at være 10+6 og har fået en ny tid igen til om 3 uger. 

Nu begynder jeg så at blive bekymret! Jeg har jo slet ikke spist gravitamin og folsyre som man skal det første stykke tid! Tror i det har noget at sige? Lægen sagde det behøvede ikke at betyde noget.. Men puha er godt nok nervøs havde jo sket ikke regnet med jeg var gravid!! 

Stort tillykke!!!

Anmeld Citér

4. februar 2019

ErDuHerIkkeSnart

Tillykke!! Intet underligt i at du ikke ser gravid ud - baby er jo mikrolille og de fleste kan skjule det længe endnu. Især hvis det er første gang.

Og mht. vitaminer mv. kan du tage det helt igennem roligt. Det er jo bare anbefalinger - vi har som race overlevet ufatteligt mange generationer helt uden. Så begynd du bare på en multivitamin for gravide og så en jerntablet, så er alt formentligt fint. God fornøjelse  

Anmeld Citér

4. februar 2019

Babilooo

Tillykke sikke en overraskelse.

det betyder sikkert ikke noget at du ikke har spist  gravitation med folsyre endnu.

men blot til næste gang du gerne vil være gravid .. så anbefales det at man starter med gravitamin (som indeholder folsyre) når man tænker på en gravitamin .. faktisk gerne før man aktivt forsøger.

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar 

Så er jeg mere rolig 

Jeg har fået købt gravitamin og jern og husker på at starte tidligt en anden gang. 

Godt der findes dette forum og tusind tak piger 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Camillos

Anonym skriver:

Dejlig overraskelse tillykke 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Camillos skriver:

Dejlig overraskelse tillykke 

Ja det var bare den bedste overraskelse 

Tak 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym

Tillykke men hvorfor har du først fået en ny tid om 3 uger?

Skal du ikke have lavet en nakkefoldsscanning?

Anmeld Citér

4. februar 2019

babylife.

Stort tillykke  Det var da en glædelig overraskelse 

Anmeld Citér

5. februar 2019

SejtNavnHer

Stort tillykke! Sikke en dejlig surprise! 

Umiddelbart, hvis du ellers spiser nogenlunde fornuftigt og varieret, synes jeg ikke du skal være bekymret. Den største forskel fra gravitamin og normale vitaminpiller er, at gravitamin har et reduceret A-vitamin-indhold, da dette vitamin kan påvirke fosterudvikling negativt.

Derudover er der folsyre i mange ting, og selvom et tilskud altid er godt, faktisk til alle fertile kvinder, er det ikke katastrofalt ikke at tage tilskud.

Jeg blev gravid med min, nu 7-årige, søn på p-piller, og havde derfor ikke taget mig nogle forholdsregler overhovedet, og han er altså sund og rask.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.