Hej
Jeg ville høre om I kunne hjælpe med et dilemma vi kommer til at stå i.
Vores pige skal, når hun er 13-14 måneder, passes da vi er inviteret til fest med overnatning i den anden ende af landet (ikke børnefest). Mine forældre skal med og derfor vil det være oplagt at farmor passer.
Men hun ryger indendørs. Meget.
Derfor vil vi gerne have at hun kommer hjem til os, men det er jo også ret meget at bede om. Mine forældre har meldt tydeligt ud at de gerne passer når de kan men at det bliver hos dem.
Min mand vil prøve at give en søforklaring om hvorfor det skal være hos os, mens jeg tænker at det er bedre at sige det. Det bliver jo ikke anderledes næste gang hun skal passe.
Farmor lever generelt "lidt rodet" og min mand mener derfor at hun selv godt ved at det ikke skal være hos hende og derfor behøver vi ikke sige det.
Det skal siges at på de 5 år jeg har kendt min mand, har jeg været på besøg 1 gang. Hun kan ikke lide at have gæster og når han har skulle ind efter noget hvis vi har været forbi, har jeg pænt måtte vente i bilen. Når vi ses er det altid hos os, og før vi flyttede i hus mødtes vi på restaurant eller café (de snakker meget i telefon sammen men ses sjældent). Efter at vi har fået barn inviterer jeg hende dog hver 2. eller 3. uge så hun også kan følge med og hun vil gerne have en fast hente-dag når vores datter begynder i institution.
Jeg har et godt forhold til hende, hun er hjælpsom og sød så jeg har ingen betænkeligheder ved at lade hende passe.
Men hvad siger i? Skal jeg bare lade min mand styre det og komme med en søforklaring om hvorfor det skal være hos os og så finde på noget nyt næste gang eller skal vi sige det som det er?
Anmeld
Citér