Pasning med overnatning hvor der ryges indendørs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.135 visninger
8 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2019

Anonym trådstarter

Hej

Jeg ville høre om I kunne hjælpe med et dilemma vi kommer til at stå i.

Vores pige skal, når hun er 13-14 måneder, passes da vi er inviteret til fest med overnatning i den anden ende af landet (ikke børnefest). Mine forældre skal med og derfor vil det være oplagt at farmor passer.

Men hun ryger indendørs. Meget.

Derfor vil vi gerne have at hun kommer hjem til os, men det er jo også ret meget at bede om. Mine forældre har meldt tydeligt ud at de gerne passer når de kan men at det bliver hos dem. 

Min mand vil prøve at give en søforklaring om hvorfor det skal være hos os, mens jeg tænker at det er bedre at sige det. Det bliver jo ikke anderledes næste gang hun skal passe.

Farmor lever generelt "lidt rodet" og min mand mener derfor at hun selv godt ved at det ikke skal være hos hende og derfor behøver vi ikke sige det.

Det skal siges at på de 5 år jeg har kendt min mand, har jeg været på besøg 1 gang. Hun kan ikke lide at have gæster og når han har skulle ind efter noget hvis vi har været forbi, har jeg pænt måtte vente i bilen. Når vi ses er det altid hos os, og før vi flyttede i hus mødtes vi på restaurant eller café (de snakker meget i telefon sammen men ses sjældent). Efter at vi har fået barn inviterer jeg hende dog hver 2. eller 3. uge så hun også kan følge med og hun vil gerne have en fast hente-dag når vores datter begynder i institution. 

Jeg har et godt forhold til hende, hun er hjælpsom og sød så jeg har ingen betænkeligheder ved at lade hende passe. 

Men hvad siger i? Skal jeg bare lade min mand styre det og komme med en søforklaring om hvorfor det skal være hos os og så finde på noget nyt næste gang eller skal vi sige det som det er? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2019

koeapabshicar

Jeg tænker man kan vel bare spørge om hun ikke vil passe jeres barn den Xx hos jer? Det er nemmere da barnet er i vante rammer og i skal ikke slæbe alle tingene hjem til farmor. Det lyder til af farmor i forvejen ville sætte pris på den løsning så synes måske hverken man behøver søforklaringer eller at fortælle man synes hun er rodet og ikke vil have røgen. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

Jeg tænker man kan vel bare spørge om hun ikke vil passe jeres barn den Xx hos jer? Det er nemmere da barnet er i vante rammer og i skal ikke slæbe alle tingene hjem til farmor. Det lyder til af farmor i forvejen ville sætte pris på den løsning så synes måske hverken man behøver søforklaringer eller at fortælle man synes hun er rodet og ikke vil have røgen. 

Tak for input. 

Det skal lige tilføjes at rodet på ingen måde generer mig - kun røgen. 

Men det er måske rigtigt at det er den nemmeste løsning ikke at tale om det - jeg er bare nervøs for om det vil skabe ulighed eller problemer i fremtiden når mine forældre har haft hende på overnatning og vi stadig fastholder at det er lettere at hun kommer ud til os for at passe. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Soonmom

Altså mine børn har først sovet ude efter 1,5-2 år indtil da forgik pasning inkl. at sidde ved dem når de sov hjemme hos os.
Så det er da et klart argument at barnet stadig er så lille, så det er bedre for barnet at være hjemme i vante omgivelser, og ved dets legetøj, i sin egen seng osv.
Vi vælger da også altid at pasningen (med hvor de skal sove) forgår herhjemme, så det er mindst stressende for dem (de er 2 år og 3 år).

Ville ALDRIG få mit barn passet (eller komme på besøg) hos nogen der røg indenfor - Her stoppede farmor (begyndte dog igen, men stoppede med at ryge indenfor). - hun flyttede af samme omgang, så vi slap helt for røgfyldt hjem, men indtil hun flyttede besøgte vi farfar i stedet, som boede i samme by som hende. (og så blev hun inviteret derover)

Anmeld Citér

4. februar 2019

koeapabshicar

Anonym skriver:

Tak for input. 

Det skal lige tilføjes at rodet på ingen måde generer mig - kun røgen. 

Men det er måske rigtigt at det er den nemmeste løsning ikke at tale om det - jeg er bare nervøs for om det vil skabe ulighed eller problemer i fremtiden når mine forældre har haft hende på overnatning og vi stadig fastholder at det er lettere at hun kommer ud til os for at passe. 

Men det kan jo også være farmor i virkeligheden synes det er nemmere at passe hos jer. Så vent med at se problemet før det opstår. Hvis hun spørger, så kan i jo altid sige at “vi er ikke sp glade for at hun skal være i røg i så lang tid, vi kan godt forstå du måske synes det er træls, men det er en beslutning vi har taget”. Jeg tror simpelthen ikke andet end at hun sagtens kan forstå det. :-) 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym

Herhjemme plejer vi at klare samtaler med svigerfamilien på min mands præmisser. Hvis din mand mener at det er bedst at undlade at fortælle den samdheden, synes jeg ikke du skal tænke mere over det.

Og ærligt... så vil jeg aller helst have at vores barn bliver passet i vores eget hjem. Det giver mig som mor en tryghed at vide at mit barn er hjemme. Og det er nemmere for babysitteren at pakke et par rene trusser og en bluse end at jeg skal pakke dyne, Sutter,  bamse, flasker, MME, tøj til alverdens uheld og alt muligt andet. Jeg kunne nemt finde på en søforklaring der skåner farmoren for en ond sandhed

Anmeld Citér

4. februar 2019

migxher

Anonym skriver:

Herhjemme plejer vi at klare samtaler med svigerfamilien på min mands præmisser. Hvis din mand mener at det er bedst at undlade at fortælle den samdheden, synes jeg ikke du skal tænke mere over det.

Og ærligt... så vil jeg aller helst have at vores barn bliver passet i vores eget hjem. Det giver mig som mor en tryghed at vide at mit barn er hjemme. Og det er nemmere for babysitteren at pakke et par rene trusser og en bluse end at jeg skal pakke dyne, Sutter,  bamse, flasker, MME, tøj til alverdens uheld og alt muligt andet. Jeg kunne nemt finde på en søforklaring der skåner farmoren for en ond sandhed

Enig her. Det er din mands mor så lad ham om at servere det for hende som han finder bedst. 

Men jeg tænker at i nok på et tidspunkt bliver nødt til at være ærlige omkring at indendørs rygning er et problem for jer 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym

Hej

Vores pige skal, når hun er 13-14 måneder, passes da vi er inviteret til fest med overnatning i den anden ende af landet (ikke børnefest). Mine forældre skal med og derfor vil det være oplagt at farmor passer.

Derfor vil vi gerne have at hun kommer hjem til os, men det er jo også ret meget at bede om. Mine forældre har meldt tydeligt ud at de gerne passer når de kan men at det bliver hos dem. 

Min mand vil prøve at give en søforklaring om hvorfor det skal være hos os, mens jeg tænker at det er bedre at sige det. Det bliver jo ikke anderledes næste gang hun skal passe.

Farmor lever generelt "lidt rodet" og min mand mener derfor at hun selv godt ved at det ikke skal være hos hende og derfor behøver vi ikke sige det.

Det skal siges at på de 5 år jeg har kendt min mand, har jeg været på besøg 1 gang. Hun kan ikke lide at have gæster og når han har skulle ind efter noget hvis vi har været forbi, har jeg pænt måtte vente i bilen. Når vi ses er det altid hos os, og før vi flyttede i hus mødtes vi på restaurant eller café (de snakker meget i telefon sammen men ses sjældent). Efter at vi har fået barn inviterer jeg hende dog hver 2. eller 3. uge så hun også kan følge med og hun vil gerne have en fast hente-dag når vores datter begynder i institution. 

Jeg har et godt forhold til hende, hun er hjælpsom og sød så jeg har ingen betænkeligheder ved at lade hende passe. 

Men hvad siger i? Skal jeg bare lade min mand styre det og komme med en søforklaring om hvorfor det skal være hos os og så finde på noget nyt næste gang eller skal vi sige det som det er? 

Her  spørg vi bare om bedsteforældre vil passe børnebørn. Det foregår næsten altid hos os. De har selv givet udtryk for at det er rart at passe i ungernes omgivelser imens de er små da de oplever dem mere trygge. Efter de er blevet store 6+ passer de gerne ungerne i eget hjem, men nu synes ungerne også det er hyggeligt at komme hjemmefra... 

Og røg ville være No go for mig men får også voldsomme migræne anfald af røg..

Anmeld Citér

4. februar 2019

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hej

I kan jo starte med at spørge om hun vil passe hjemme hos Jer til at starte med uden en forklaring på hvorfor. Hvis hun stritter imod kan I jo så komme med søforklaringen. Det er jo ikke engang sikkert at hun spørger om hvorfor det skal være hos Jer. Måske accepterer hun det bare at det skal være hos Jer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.