Bliver et andet barn inddraget i dag ved kommunen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

867 visninger
5 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg bor med min kæreste som har et barn på 10 som er i kommunesystemet pga svigt fra anden forældre. Barnet har boet ved min kæreste snart 3 år. Han vil gerne flytte kommune men jeg er bange for at ved at flytte kommune vil en ny kommune inddrage mit barn i sagen. Altså gå ind og se om jeg gør tingene godt nok og om der skal støtte på til mit barn. Det ønsker jeg ikke for der er intet i vejen med mine forældre egenskaber. Det har jeg nuværende sundhedsplejerske og læges ord på.

Kan en ny kommune drage mit barn ind i en sag eller vil de stadig kun se på det andet barn ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2019

Anonym

Nej, se drager ikke bare dig og dit barn ind i detZ medmindre din kæreste er inddraget omkring sin søn, på den måde han skal tjekkes for om han kan og vil sin søn, men sådan lyder det jo ikkke til at være? 

Umiddelbarrt nej, papirerne bliver sendt til ny kommune, står intet om dig i dem, burde de intet gøre anderledes i en ny kommune. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

migxher

Det giver jo mening at se på familien som helhed, når man har et barn med udfordringer. Det tror jeg ikke man kan udelukke at tilflytter kommunen vil gøre. Men hvis du normal fungerende og dit barn ikke har nogen udfordringer, så har du ikke noget at bekymre dig om  

Anmeld Citér

4. februar 2019

Soonmom

Det tænker jeg umiddelbart ikke, højst dig og din kæreste, hvis barnet med problemer bor hos jer.
Men hvis de gør, er det vel også ligemeget, hvis du stoler på dine evner ?

Anmeld Citér

4. februar 2019

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hvis de gør, er det jo kun i barnets interesse. Og hvis du har sundhedsplejerske, som bakker op, så er der vel heller intet at frygte? 

Anmeld Citér

4. februar 2019

ErDuHerIkkeSnart

Som flere andre skriver - så er det meningsfuldt at foretage en helhedsvurdering, når er barn mistrives. Herunder selvfølgelig forholdene i hjemmet - det vil sige også dig og søskende. Men det er jo ikke et problem, når du siger at alt er godt - kommunen er en medspiller, som ser på om jeres børn trives eller I har behov for støtte. Hvis alt er fint, stopper de ikke unødvendige ting ned i halsen på dig - det har de slet ikke råd til  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.