Overvejer at blive hjemmegående

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.102 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. februar 2019

baby_drømme

Profilbillede for baby_drømme

Jeg overvejer at blive hjemmegående med vores yngste søn på 12 måneder, og derfor passe ham selv. Men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber I kan svare på 

Kan min mand bruge mit fradrag, hvis jeg får tilskud af kommunen fordi jeg passer eget barn? Og hvordan er din oplevelse af at have været/være hjemmegående?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2019

Julestjerne

Profilbillede for Julestjerne

Jeg står i næsten samme situation, min datter er dog kun 4 måneder, men beslutningen skal snart tages.

Så jeg følger lige med her, da jeg har samme spørgsmål som dig.. :-)

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym

Tilskuddet du modtager til pasning af eget barn skal det betales skat af.

Anmeld Citér

4. februar 2019

migxher

Profilbillede for migxher

Du skal jo betale skat af tilskudet og derfor selv bruge dit fradrag  

Anmeld Citér

4. februar 2019

baby_drømme

Profilbillede for baby_drømme

Arh okay, det var jeg ikke klar over  Vil det så sige, at enten kan manden bruge fradraget (så får man ikke tilskud), eller man kan vælge at modtage tilskud (uden manden kan bruge fradraget)? 

Anmeld Citér

4. februar 2019

migxher

Profilbillede for migxher
baby_drømme skriver:

Arh okay, det var jeg ikke klar over  Vil det så sige, at enten kan manden bruge fradraget (så får man ikke tilskud), eller man kan vælge at modtage tilskud (uden manden kan bruge fradraget)? 

Ja men det kan helt sikkert bedst betale sig at få tilskudet. Det giver ikke ret meget mere udbetalt at overgive sit fradrag til ægtefællen. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym

Hvis din mand havde dit fradrag, ville du skulle betale fuld skat af det fra kommunen.

men hvis din mand får dit fredag, så er det jo ikke hele dit fradrag han får, så reelt er det ikke mange penge som han får ekstra hver måned.

Anmeld Citér

4. februar 2019

Mortilah

Profilbillede for Mortilah

Mht. Økonomien kan jeg ikke svare. Men jeg er hjemmegående på 4. År. Jeg synes det er fantastisk det er skønt at have masser af tid og ikke skulle haste afsted om morgenrn og især når mit barn en sjælden gang er syg, er jeg dybt taknemmelig for at kunne være hjemme. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Som ovenstående. Hvis du får tilskud, så skal du selv bruge dit fradrag. 

Jeg har været hjemme med min datter i en periode. Det var dejligt på mange punkter, men der er selvfølgelig også udfordringer ved det. Men jeg har på ingen måde fortrudt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.