Erfaringer med Smertefri Fødsel-bootcamp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.154 visninger
7 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2019

HapsHapsHaps

Hej alle Jeg skal føde til juni og jeg glæder mig helt vildt. Jeg er dig lidt skeptisk over at hospitalets føddelsforberedelse kun består af 2 foredrag á 2 timer, hvor kun det ene handler om fødslen . Både for min egen og min kærestes skyld vil jeg gerne købe noget ekstra, og er faldet over Smertefri Fødsel. De har en bootcamp for par som varer én dag.

Er der nogle der har prøvet netop dette som kan fortælle mig om det er tiden og pengene værd? Det virker rigtig spændende og effektivt, men 3000 kr er dælme mange penge... Jeg ved at man aldrig ved hvordan ens fødsel udvikler sig, og man kan altid risikere at forberedelsen er spild af tid og penge. Men hvad siger I - er det værd at investere i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2019

MorTil3+

HapsHapsHaps skriver:

Hej alle Jeg skal føde til juni og jeg glæder mig helt vildt. Jeg er dig lidt skeptisk over at hospitalets føddelsforberedelse kun består af 2 foredrag á 2 timer, hvor kun det ene handler om fødslen . Både for min egen og min kærestes skyld vil jeg gerne købe noget ekstra, og er faldet over Smertefri Fødsel. De har en bootcamp for par som varer én dag.

Er der nogle der har prøvet netop dette som kan fortælle mig om det er tiden og pengene værd? Det virker rigtig spændende og effektivt, men 3000 kr er dælme mange penge... Jeg ved at man aldrig ved hvordan ens fødsel udvikler sig, og man kan altid risikere at forberedelsen er spild af tid og penge. Men hvad siger I - er det værd at investere i?

Øhh nej. Jeg har ikke været til en eneste fødselsforberedelse og ku ikke ha brugt det til noget som helst med de fødsler jeg har haft. Det kommer helt automatisk og så har du din baby og smertefri tror jeg alligevel ikk kan lade sig gøre. 

Anmeld Citér

3. februar 2019

HapsHapsHaps

MorTil3+ skriver:

Øhh nej. Jeg har ikke været til en eneste fødselsforberedelse og ku ikke ha brugt det til noget som helst med de fødsler jeg har haft. Det kommer helt automatisk og så har du din baby og smertefri tror jeg alligevel ikk kan lade sig gøre. 

Jeg ved godt at fødslen ikke bliver smertefri, men det er nu engang navnet på kurset. Som jeg siger ved jeg godt at alle fødsler er forskellige og man ikke kan vide hvad der kommer til at ske. Men dejligt at du har haft en følelse af at det er kommet helt af sig selv - jeg skal føde for første gang og jeg kan ikke bruge tidligere erfaringer fra mig selv til noget tak for input.

Anmeld Citér

3. februar 2019

Pb18

Jeg har ikke erfaring med smertefri fødsel bootcamp men jeg gik til privat fødselsforberedelse hos APA og jeg var rigtig glad for at få lidt forberedelse. Selvfølgelig kan man ikke planlægge fødslen og jeg havde da heller ikke en drømmefødsel men jeg havde nogle redskaber med, som jeg var glad for. Det var dog et hold hvor vi gik ugentligt og der også var motion med. 

Vi trænede både ve og fødselsstillinger og trænede vejrtrækning. Jeg var som nævnt enormt glad for det og synes bestemt at det var værd at bruge penge på. 

Anmeld Citér

3. februar 2019

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

En fra min mødregruppe lånte bogen på biblioteket. Hun syntes selv det hjalp hende igennem specielt den første fødsel, men også nr 2 nogle år senere. 

Jeg tror noget der er vigtigt ved en fødsel er ikke at være for fastlåst på ens fødselsplan. Tag det som det kommer. “Måske skal jeg have smertestillende, måske ikke”, “måske skal jeg føde i vand, måske ikke”, “ måske varer det længe måske ikke” osv. 

Men anden ting der hjalp mig var visualisering. Når veerne blev slemme visualiserede jeg(tænkte kraftigt) at jeg tog imod smerten. Veerne åbner op. Så tag imod (Ja!). prøvede at visualisere at veerne var bølger. Det er nemmere at flyde med end at svømme imod. 

Det var nok for mig gad heller ikke give så mange penge for det forløb, samt det lå langt fra mig. 

Anmeld Citér

3. februar 2019

A38

Jeg har KUN hørt godt om Smertefri fødsel. Har fire bekendte, der har brugt det med god succes. Selvfølgelig kan det ikke være 100% smertefrit, men som jeg har forstået gælder det om at lære bevare kontrollen og følelsen af at man udfører et stykke hårdt arbejde fremfor at ende forpint i et smertehelvede.

Jeg ville selv have været på bootcampen, men jeg var for langsom og der var simpelthen udsolgt inden jeg nåede at få meldt mig til  Nå, men jeg var så heldig at min fødsel forløb udramatisk og ganske kontrolleret, men derfor ville jeg nu gerne have haft fødselsforberedelsen med. Næste gang jeg skal føde vil jeg følge det kursus.

Anmeld Citér

3. februar 2019

Århusmor

Jeg har ikke selv erfaring med netop det, men jeg har da født tre børn ved tre gode fødsler og deraf gjort mig lidt erfaringer.

Hvis man er lidt usikker på hele forløbet omkring en fødsel, så tror jeg at forberedelse er alfa omega. Men om det er hos Smertefri Fødsel, APA, et kursus hos AOF eller i den lokale gymnastiksal, det tror jeg ikke er så vigtigt.

Jeg gik selv til fødselsforberedelse hos APA første gang og var glad for det. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg gik til det i Århus, inden jeg fødte mit første barn i 2017, - Det hjalp mig rigtig meget! 

Jeg ved så ikke om jeg var super heldig, for havde ikke smerter under min fødsels - Jeg var 9,5 cm åben da jeg ankom til Skejby, og det kom helt bag på mig, fordi jeg allerhøjest havde en fornemmelse af at miste pusten under de veer jeg havde haft. Jeg brugte dog vejrtrækningen fra Smertefri fødsel, og syntes generelt hele forløbet med smertefri fødsel havde givet mig en ro op til, da jeg jo ikke kunne vide min fødsel ville blive så nem 

Dog husker jeg ikke det kostede 3000, mener jeg gav 2200 for 4 gange hvoraf den ene gang var med sin partner.

Gode anbefalinger herfra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.