Søster syg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.394 visninger
11 svar
28 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2019

Anonym trådstarter

Idag blev jeg ringet op af min søster, hun har været syg den sidste uge, og har virkelig været skidt tilpas, men hun har så igår haft feber vildlede. Hun kan ikke huske noget, og hun har snakket i vildelse. Hendes kæreste har fortalt og optaget dette. Hun er nu på vej til vagtlægen, for hun har det rigtig skidt. Hun er 22, så syntes det lyder lidt vildt at hun nu har feber vildelse. Dette er da mest børn der får dette, er dett ikke?  Hun havde det da hun var barn, men hun har altid kunne huske det. Begge vores forældre er døde, så jeg er hendes “tryghed” når der sker noget. Hun bor 50 km væk fra mig, og spurgte om jeg kunne komme og sove, da hun bliver nød til at komme i skole imorgen, ellers har hun for meget fravær. Så jeg skal hjælpe hende op og afsted( selvom hun ikke engang kan rejse sig) Dette er bare ikke muligt for mig, da jeg har en jobsamtale jeg ikke kan udskyde i morgen tidlig, men dette har jeg vild dårlig samvittighed over, da hun jo er meget bange (hun har angst) jeg bedte hende at tage til vagtlæge og ringe til mig når hun var ved lægen. For hun burde da kunne få fri, når hun er så syg som hun er nu. 

Er det normalt at få febervildelse i den her alder, og er det muligt hun kan tage fri, når hun er så syg? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2019

Abracadabra

Det korte svar er, at du selvfølgelig ikke kan sove hos din søster, når du er på vej til jobsamtale. Hun må tale med sin studievejleder, når hun er rask nok. 

Hvad med den kæreste? Kan han hjælpe? Ikke med at få hende i skole, for det lyder urealistisk, men bare være hos hende...

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Idag blev jeg ringet op af min søster, hun har været syg den sidste uge, og har virkelig været skidt tilpas, men hun har så igår haft feber vildlede. Hun kan ikke huske noget, og hun har snakket i vildelse. Hendes kæreste har fortalt og optaget dette. Hun er nu på vej til vagtlægen, for hun har det rigtig skidt. Hun er 22, så syntes det lyder lidt vildt at hun nu har feber vildelse. Dette er da mest børn der får dette, er dett ikke?  Hun havde det da hun var barn, men hun har altid kunne huske det. Begge vores forældre er døde, så jeg er hendes “tryghed” når der sker noget. Hun bor 50 km væk fra mig, og spurgte om jeg kunne komme og sove, da hun bliver nød til at komme i skole imorgen, ellers har hun for meget fravær. Så jeg skal hjælpe hende op og afsted( selvom hun ikke engang kan rejse sig) Dette er bare ikke muligt for mig, da jeg har en jobsamtale jeg ikke kan udskyde i morgen tidlig, men dette har jeg vild dårlig samvittighed over, da hun jo er meget bange (hun har angst) jeg bedte hende at tage til vagtlæge og ringe til mig når hun var ved lægen. For hun burde da kunne få fri, når hun er så syg som hun er nu. 

Er det normalt at få febervildelse i den her alder, og er det muligt hun kan tage fri, når hun er så syg? 

Ja man kan godt få febervildelse i den alder. Jeg er 34 og får det også 9 ud af 10 gange jeg har feber hvor jeg intet kan huske. Derfor da jeg var single var jeg altid hos min mor når jeg blev syg sådan så der var en ansvarlig til min søn. 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det korte svar er, at du selvfølgelig ikke kan sove hos din søster, når du er på vej til jobsamtale. Hun må tale med sin studievejleder, når hun er rask nok. 

Hvad med den kæreste? Kan han hjælpe? Ikke med at få hende i skole, for det lyder urealistisk, men bare være hos hende...

Jeg forstår ikke rigtigt deres forhold, men hver gang hun har det skidt, går han hjem. Hans undskyldning nu er han har ondt i ryggen og blæren og kan derfor ikke hjælpe hende. Jeg er nu på vej ud til hende for at kører hende til vagtlægen, da ikke kan rejse sig uden alt sejler Jeg har sagt hun ikke skal afsted imorgen, da dette er hverken godt for hende, eller de mennesker hun potientialt kan smitte, og så måske tage hende med hjem til mig, så hun ikke er alene udover den time imorgen når jeg er til samtale :-) 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym

Du lyder til at være en rigtig betænksom søster. God bedring med hende.

Anmeld Citér

3. februar 2019

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg forstår ikke rigtigt deres forhold, men hver gang hun har det skidt, går han hjem. Hans undskyldning nu er han har ondt i ryggen og blæren og kan derfor ikke hjælpe hende. Jeg er nu på vej ud til hende for at kører hende til vagtlægen, da ikke kan rejse sig uden alt sejler Jeg har sagt hun ikke skal afsted imorgen, da dette er hverken godt for hende, eller de mennesker hun potientialt kan smitte, og så måske tage hende med hjem til mig, så hun ikke er alene udover den time imorgen når jeg er til samtale :-) 

Hun skal bestemt ikke i skole, når hun har det sådan.

Hvor må det være hårdt for jer, at I har mistet begge jeres forældre.

Jeg håber, hun får den rigtige hjælp til sin angst.

Anmeld Citér

3. februar 2019

Oiseau

Du er da guld værd

Anmeld Citér

3. februar 2019

ErDuHerIkkeSnart

Du er en sød og omsorgsfuld søster. God idé at tage hende med hjem til dig. Når hun er på benene igen, kunne du måske også tage en snak med hende om, at finde en ordentlig mand, fremfor det skvat hun tilsyneladende render rundt med ...

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

Vi mistede vores mor i 2012 og vores far i 2017, så vi har kun hinanden, så jeg vil altid hjælpe hende, når jeg kan. 

Vi var ved vagtlægen, og hendes infektionstal var rimelig højt (190)  så de valgte at beholde hende til at finde ud af hvor infektionen var (de mistænker hendes nyre, da hun havde meget ondt i den nederste del af ryggen) så hun skal overnatte på hospitalet, hvilket både giver hende en tryghed, men også jeg, så jeg ved hun er i trygge hænder, så hun skal ikke afsted imorgen. Dette var hun dog utroligt ked af, da hun har haft rimelig meget fravær pga angst anfald og så denne uge sygdom, men hun vil ringe til hendes studie imorgen og prøve at finde en løsning. 

Ja, jeg snakkede med hende omkring hendes kæreste da var en stor skid, at han bare vælger at gå,  lige så snart hun virkelig har brug for det. Dette mente hun også bestemt, men hun er virkelig glad for ham ellers, så hun vil tage en meget seriøs samtale med ham, inden hun vil tage beslutningen af at slutte det. Det er hendes liv, så der vil jeg ikke blande mig for meget, medmindre det direkte bliver et farligt forhold. 

Jeg tager ud til hende igen imorgen, når jeg er færdig med samtalen. Mange tak for jeres svar, vidste slet ikke at febervildelse også kunne forekomme ved voksne mennersker :-D havde kun hørt omkring børn får det. 

Anmeld Citér

4. februar 2019

LSS

Hvordan går det med din søster? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.