Hvorfor bio?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. februar 2019

Anonym trådstarter

Jeg er lidt nysgerrig om hvorfor man får en bio! Altså hvor ægget bliver befrugtet men ikke sætter sig fast.. Er det kun grundet kvindens ægkvalitet  eller kan det også skyldes dårlig sædkvalitet? Eller noget helt andet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig om hvorfor man får en bio! Altså hvor ægget bliver befrugtet men ikke sætter sig fast.. Er det kun grundet kvindens ægkvalitet  eller kan det også skyldes dårlig sædkvalitet? Eller noget helt andet? 

Det skyldes som regel at der er noget galt med ægget så fosteret ikke vil være levedygtigt. Og derfor udskiller kroppen det så selv naturligt 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det skyldes som regel at der er noget galt med ægget så fosteret ikke vil være levedygtigt. Og derfor udskiller kroppen det så selv naturligt 

Okay tak for dit svar ❤️ 

Æv! Så er der jo ikke så meget at gøre 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Okay tak for dit svar ❤️ 

Æv! Så er der jo ikke så meget at gøre 

Desværre nej. Det er naturens gang 

Anmeld Citér

3. februar 2019

Babilooo

Det kan være ægget, sæden, slimhinden eller fordi du ikke producerer progesteron nok til st holde på ægget.

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det kan være ægget, sæden, slimhinden eller fordi du ikke producerer progesteron nok til st holde på ægget.

Tak for dit svar 

Tænkte nemlig om det også kunne skyldes sædkvaliteten... 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Babilooo

Anonym skriver:

Tak for dit svar 

Tænkte nemlig om det også kunne skyldes sædkvaliteten... 

Når folk siger at det er æggets kvalitet der betyder noget mener de typisk det befrugtede æg... som kan være dårlig pga sæden eller selve ægget fra kvinde. 

Jeg har selv fået sat prima blastocyster op (bedste odds) .. uden at blive gravid. Jeg blev først gravid efter priming (skrab af livmoder). Då her var det ikke det befrugtede ægs tilstand, men slimhinden der ikke var modtagelig.

når du bliver gravid er det ikke slimhinden der er problemet. Så det er nok sæd eller æg eller noget med dit hormonmiveau.

Anmeld Citér

4. februar 2019

SejtNavnHer

Det kan være rigtig mange ting. Befrugtning er en enormt skrøbelig proces, og næsten alt kan gå galt. 

En biokemisk graviditet kan handle om abnormiteter i zygoten (det befrugtede æg). Zygoten har nemlig iboende gener, der koder for forskellige proteiner, der grundlægger samtlige processer fra implantation i livmoderslimhinden (endometriet) til udvikling af organer, arme, ben, øjne etc.. I tilfælde af en biokemisk graviditet kan der være noget galt i implantationsprocessen. 

Der kan også være noget galt med endometriet. Progesteron bliver dannet af resterne af den follikel, ægget boede i indtil ægløsning, corpus luteum. Progesteron har til opgave at modne endometriet, så det bliver tykt, blodfyldt og lækkert til det befrugtede æg kommer forbi. Hvis corpus luteum ikke danner så meget progesteron, eller tilbagedannes for hurtigt, kan dette føre til en “ugæstfri” slimhinde.

Det antages at ca 50% af alle graviditeter ender i spontan abort, og yderligere ved man, at langt størstedelen af “abnorme zygoter” går tabt inden for de første 2-3 uger - af og til inden vi overhovedet opdager at der var noget. 

Anyway, der kan gå meget galt. Selv, har jeg tænkt mig, efter 2 biokemiske graviditeter i streg, at køre med en Gelé Royal-kur fra min første menstruationsdag (effekten er ikke videnskabeligt dokumenteret, men det skader ikke at prøve), og smøre mig med progesteroncreme fra ægløsningstidspunktet. 

Det blev langt! Sorry! 

Anmeld Citér

4. februar 2019

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres uddybende svar 

Det har virkelig været til hjælp! 

Jeg har nu aftalt med manden vi begge prøver gele Royal og gravitamin samt brændenælde te til mig 

Håber det evt har en effekt!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.