Nu skal Stefanie have en ny sprogtest, fordi den hun fik lavet i vuggstuen i juni måned placerede hende på trin B - og gav hende 4 points, hvad det så end betyder!!
Nå, men nu vil børnehaven så lave en ny på hende, som de skal efter rutine.
Jeg er ikke bekymret for hendes sprog, for hun taler hele tiden herhjemme og der er sket en kæmpe udvikling efter børnehavestart. Men hun er en meget genert pige og plaprer ikke løs alle vegne - og ikke i børnehaven...hun svarer og taler lidt, men det er ikke meget. Jeg har fortalt dem hele historien, at hun er genert men taler meget, samt hun ligner mig mht hendes generthed, da jeg var barn. Det er bare noget hun skal have overvundet, så skal hun sgu nok give dem baghjul!!
Men hun leger og fungerer fint socialt med de andre børn og er ikke ked af at være dernede.
Jeg tror bare ikke de får noget ud af den sprogtest, netop fordi det ikke er hendes sprog der blokere hende, derimod hendes generthed.
Pædagogerne har osse kunnet se, når hun bliver hentet, at så snakker hun hele tiden. Jeg har yderligere lagt mærke til, at nogle af pædagogerne sidder hun og taler med når jeg henter hende, mens én af dem snakker hun aldrig med!!
Men hvor er det bare irriterende, at vi skal fokusere på alt det igen - de brugte så meget tid på det i vuggestuen indtil de sagde, jamen sådan er hun jo bare......!!
Åh, lige lidt brok fra mig!
Anmeld