Ny sprogtest - andre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

330 visninger
4 svar
0 synes godt om
19. oktober 2009

lonemus

Nu skal Stefanie have en ny sprogtest, fordi den hun fik lavet i vuggstuen i juni måned placerede hende på trin B - og gav hende 4 points, hvad det så end betyder!!

Nå, men nu vil børnehaven så lave en ny på hende, som de skal efter rutine.

Jeg er ikke bekymret for hendes sprog, for hun taler hele tiden herhjemme og der er sket en kæmpe udvikling efter børnehavestart. Men hun er en meget genert pige og plaprer ikke løs alle vegne - og ikke i børnehaven...hun svarer og taler lidt, men det er ikke meget. Jeg har fortalt dem hele historien, at hun er genert men taler meget, samt hun ligner mig mht hendes generthed, da jeg var barn. Det er bare noget hun skal have overvundet, så skal hun sgu nok give dem baghjul!!

Men hun leger og fungerer fint socialt med de andre børn og er ikke ked af at være dernede.

Jeg tror bare ikke de får noget ud af den sprogtest, netop fordi det ikke er hendes sprog der blokere hende, derimod hendes generthed.

Pædagogerne har osse kunnet se, når hun bliver hentet, at så snakker hun hele tiden. Jeg har yderligere lagt mærke til, at nogle af pædagogerne sidder hun og taler med når jeg henter hende, mens én af dem snakker hun aldrig med!!

Men hvor er det bare irriterende, at vi skal fokusere på alt det igen - de brugte så meget tid på det i vuggestuen indtil de sagde, jamen sådan er hun jo bare......!!

Åh, lige lidt brok fra mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2009

Heidi B

Vi er også blevet tilbudt sprogtest til Jeppe og Mikkel, og har sagt ja... Er overhovedet ikke bekymret....

Hvis Stefanie taler meget derhjemme, og det er "rigtige ord" og ikke bare noget i kan forstå fordi i er forældre, så skal du ikke være nervøs... Mikkel leger med en pige i børnehaven der helst heller ikke taler når der er "fremmede" voksne, Men har overhørt Mikkel og hende tale sammen, det var lidt sjovt, når nu man er vant til hun kun siger hej, ja og nej....

Knuz Heidi

Anmeld

19. oktober 2009

lonemus

Heidi Bakke skriver:

Vi er også blevet tilbudt sprogtest til Jeppe og Mikkel, og har sagt ja... Er overhovedet ikke bekymret....

Hvis Stefanie taler meget derhjemme, og det er "rigtige ord" og ikke bare noget i kan forstå fordi i er forældre, så skal du ikke være nervøs... Mikkel leger med en pige i børnehaven der helst heller ikke taler når der er "fremmede" voksne, Men har overhørt Mikkel og hende tale sammen, det var lidt sjovt, når nu man er vant til hun kun siger hej, ja og nej....

Knuz Heidi

Kom de osse på trin B i den forrige??

Vi har osse sagt ja til den nye test - det kan jo ikke skade, men jeg mener bare ikke der kommer noget nyt ud af den....hun er genert og tror hun skal overvinde det først, når hun er klar til det. Jeg havde det selv på nøjagtig samme måde, hvilket jeg osse har gjort opmærksom på i børnehaven, at det altså ikke er noget nyt/fremmede for os. Det håber jeg så de osse tager med i deres vurderinger!

Jeg er egentlig heller ikke bekymret for resultatet, for jeg ved den ikke passer på det vi oplever hjemme...selvfølgelig kan de jo kun vurdere hende udfra det de ser og hører, men de ved osse godt hun kan mere og det hele. Det er nok mere en formalitet, end noget andet..syntes bare det er frytelig irriterende igen at skulle forklare, ens barn er genert osv.....men jeg er sikker på hun nok skal vokse fra det

Anmeld

19. oktober 2009

Munder

Andrea er ikke blevet testet før nu? Jeg mener de i vores kommune skal testes når de er omkring 3,4 år.

Vi skal til forældresamtale i morgen i børnehaven, hvor vi skal høre hvordan hun er dernede og have svar på testen.

Anmeld

19. oktober 2009

lonemus

I dag da jeg hentede hende sad hun og talte med pædagogen...meget dyb samtale om et legeland vi besøgte i sidste uge.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.