40 minutters søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

561 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg bliver snart vanvittig. Mit barn på 2 måneder sover max 40 minutter af gangen i løbet af dagen. Det er ikke altid jeg kan få hende tilbage i søvnen. Nogen gange er det eneste der virker, amning. Er bare lidt træt af at hun bruger mig som sut. Hun vil ikke bruge en rigtig sut. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Jeg bliver snart vanvittig. Mit barn på 2 måneder sover max 40 minutter af gangen i løbet af dagen. Det er ikke altid jeg kan få hende tilbage i søvnen. Nogen gange er det eneste der virker, amning. Er bare lidt træt af at hun bruger mig som sut. Hun vil ikke bruge en rigtig sut. 

Nu er det jo svær at sige hvilken type råd du søger. 

Men jeg vil bare sige at det ikke er unormalt i den alder - men det er skide hårdt! - og pisse irriterende når folk siger at spædbarn sover SÅ meget i starten

Min søn var en 30-minutters dreng, han sov max 30 min om dagen pr lur. Han ville KUN sove på mig og med babs i munden. Så det gjorde vi de første par måneder, stille og roligt blev det bedre og han kunne sove i barnevognen - men vil sige, han tog først de der store lurer a la 1-2 timer på den anden side af 6 måneder. 

Og hun bruger dig ikke som sut, hun bruger dit som tryghed (og mad selvfølgelig). 

Der er ikke så meget andet at gøre end at accepterer at sådan er det nu og så lad hende få det hun har brug for, pak en madpakke og hav liggende ved sofaen og så sæt dig der og lad hende sove på dig hvis det er det hun vil -  det er kun en fase og det skal nok blive bedre. 

Anmeld Citér

29. januar 2019

HBV

Det er min datter også begyndt på siden hun var 2 mdr. Hun blir 5 mdr i morgen 

Anmeld Citér

29. januar 2019

Anonym

Ja: Både irriterende og helt almindeligt Accept er for mig vejen frem, når de har de perioder. Man forsøger at hjælpe dem videre i næste “søvmcylus” og på et eller andet tidspunkt lærer de det. 

Ps: Babyer bruger ikke brystet som sut ... men nogen babyer bruger til gengæld sut som bryst ...

Anmeld Citér

29. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Har selv en datter der aldrig har villet sove i barnevognen og når det er lykkedes at putte og snige sig ud er der Max gået 20 min så vågner hun med kæmpe skrig... Nu er hun 7 mdr og tager Max lure i barnevognen dog på 30 min af gangen .. Og hun bruger fortsat brystet som sut.. Det er ulideligt . 

Anmeld Citér

29. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hvilken/hvilke sutter har du prøvet? 

Min søn ville heller ikke have sut. Prøvede samtlige fra babysam. Så var jeg forbi meny en dag og så nogen runde nogen med huller i jeg aldrig havde prøvet. Rundt suttehoved også. Den tog han. 

Derudover så er det ikke unormalt med søvnen i den alder 

Anmeld Citér

29. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvilken/hvilke sutter har du prøvet? 

Min søn ville heller ikke have sut. Prøvede samtlige fra babysam. Så var jeg forbi meny en dag og så nogen runde nogen med huller i jeg aldrig havde prøvet. Rundt suttehoved også. Den tog han. 

Derudover så er det ikke unormalt med søvnen i den alder 

Vi har prøvet runde, anatomiske og symmetriske sutter. Både nartur gummi og latex. Har prøvet at dyppe dem i lidt sukkervand. Og giver hver sut 14 dage, før vi begynder at øve med en ny. Vi bliver ved til at det en dag lykkedes 

Anmeld Citér

29. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi har prøvet runde, anatomiske og symmetriske sutter. Både nartur gummi og latex. Har prøvet at dyppe dem i lidt sukkervand. Og giver hver sut 14 dage, før vi begynder at øve med en ny. Vi bliver ved til at det en dag lykkedes 

prøv de runde fra meny. Man kan også få dem på apoteket men der koster de kassen. 

Min søn ville kun have den slags runde. Andre runde var total no go intet han havde vænnet sig til den første. Så tog han slt derefter 

håber det lykkes for jer snart. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.