Anonym skriver:
Jeg bliver snart vanvittig. Mit barn på 2 måneder sover max 40 minutter af gangen i løbet af dagen. Det er ikke altid jeg kan få hende tilbage i søvnen. Nogen gange er det eneste der virker, amning. Er bare lidt træt af at hun bruger mig som sut. Hun vil ikke bruge en rigtig sut.
Nu er det jo svær at sige hvilken type råd du søger.
Men jeg vil bare sige at det ikke er unormalt i den alder - men det er skide hårdt! - og pisse irriterende når folk siger at spædbarn sover SÅ meget i starten
Min søn var en 30-minutters dreng, han sov max 30 min om dagen pr lur. Han ville KUN sove på mig og med babs i munden. Så det gjorde vi de første par måneder, stille og roligt blev det bedre og han kunne sove i barnevognen - men vil sige, han tog først de der store lurer a la 1-2 timer på den anden side af 6 måneder.
Og hun bruger dig ikke som sut, hun bruger dit som tryghed (og mad selvfølgelig).
Der er ikke så meget andet at gøre end at accepterer at sådan er det nu og så lad hende få det hun har brug for, pak en madpakke og hav liggende ved sofaen og så sæt dig der og lad hende sove på dig hvis det er det hun vil - det er kun en fase og det skal nok blive bedre.
Anmeld
Citér