Grimt sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
3 svar
5 synes godt om
28. januar 2019

Anonym trådstarter

Hejsa de damer 

jeg har en dreng på 9 år, som det meste af tiden er et sødt og velopdragen barn. Men som desværre taler  taler grimt, når han bliver frustreret eller diskutere med andre børn . Det prøver vi selvfølgelig at stoppe , og ved der i klassen er fokus på dette, da der er meget grimt sprog blandt drengene. Når vi hører de grimme gloser , siger vi at man skal tale pænt. Vi har talt om , hvad andre folk kan tænke når man hører andre tale grimt . Hvad skal vi gøre for at stoppe det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2019

1977

Profilbillede for 1977

Vi var meget kontante ang grimt sprog. Her lød beskeden “det sprog gider jeg simpelhen ikke høre på. Det stopper nu” Her var ingen forklaringer eller nogen form for pædagogik.

Han har en kammerat som fik samme besked ved et besøg efterfulgt af “og kan du ikke finde ud af det, så kører jeg dig hjem”. 

Anmeld Citér

29. januar 2019

SejtNavnHer

Hvis min søn på 7 en gang imellem bander, siger jeg til ham, at jeg ikke vil tale med ham, hvis det er sådan det skal lyde. 

I en periode, da han var 5 år, og det bare var sygt spændende med alle de nye bandeord man havde lært, lavede vi en regel om, at han bare måtte give den gas når han var i bad, for “så blev de grimme ord skyllet ud i afløbet med det samme”. På den måde fik han lov til at få “afløb” for det, og det gjorde, at hans  behov for at “vise hvad han kunne” andre steder ikke var så stort.  

Anmeld Citér

29. januar 2019

B&J

Børn taler grimt sprog til hinanden også uden de mener det hårdt 

men men men

jeg har snakket med min dreng om han skal huske at vide hvad ordet betydet før han bare siger det om det kan gøre nogle ked af det eller sur.

ellers hvis han snakker sådan til os siger vi lige ud det sprog gider vi ikke høre på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.