Min dreng vågnede også hver anden time hele natten og det gjorde han sådan set til han blev fravænnet, da han var omkring halvandet år!
Indtil vi begyndte på fast føde, så tror jeg sådan set, at han havde brug for mælken om natten - han spiste altid de bedste måltider om natten, hvor der var mørkt og intet til at distrahere.
Jeg kunne heldigvis amme liggende, det gjorde det meget nemmere (selvom jeg også tit havde frygtelig ondt over det hele!). Kan du mon sidde op i sengen, støttet af puder? Det gjorde jeg i starten, før jeg lærte at amme liggende. Så slap man da for at rejse sig og kunne sådan set selv slumre lidt, mens barnet lå trygt på en ammepude og fik sig en lille tår mælk.
Dit barn er kun 11 uger, det er helt normalt, at hun vågner tit om natten og hvis hun bare kun sutter i 5 minutter, så er det vel til at leve med? Hvis du giver hende en sut, vil hun måske bare vågne og græde efter den og så skal du alligevel vågne.
Mit råd vil i hvert fald være, at du bare skal fortsætte, selvom det er hårdt. Hun er stadig så lille og har åbenbart brug for trygheden - ellers er hun måske tørstig. Den første mælk er jo vandig og min søn, som nu snart er 2, beder da gerne om vand 1-2 gange i løbet af en nat... og vågner forøvrigt stadig maaaange gange om natten. Det tager lang tid at lære at sove... det er ikke alle børn, der kan det fra starten. Desværre.
Anmeld
Citér