Orlov på uddannelse. Kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
4 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2019

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Jeg er gravid i uge 15+2 og jeg har i længere tid gået og tænkt på at holde orlov fra mit studie. Jeg er næsten ikke i stand til at komme i skole, og har svært ved at holde fokus grundet graviditeten og det er en kamp hverdag. 

Jeg modtager ikke SU i den periode jeg er på orlov, men det ser heller ikke ud til, at jeg kan få offentlig ydelse. Kan det virkelig passe???? 

Jeg har et deltidsarbejde, men det kan jeg heller ikke få passet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2019

Carina:-)

Hvis du tror du bare kan trække dig fra alt aktivering de næste mange mdr pga en graviditet som jeg går udfra er ukompliceret . Bliver du klogere 

Du vil helt frem til barsel blive sendt i aktivering og møder. 

Så pas du hellere din skole - det bliver ikke lettere end det er nu. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Soonmom

Har du komplikationer siden du ikke kan gå i skole?

Ja fokus kan da godt være svært at holde, men det bliver endnu værre når barnet er født . Jeg ville komme så langt i uddannelsen så muligt inden baby kommer

Jeg er 18+0 i dag har eksamen på torsdag, jeg er ikke gået i gang med at læse op endnu, da jeg er plaget af hovedpine om formiddagen og først på eftermiddagen, hvor mine to andre børn er afsted, så jeg synes det er sindsygt svært at finde motivationen .

Men jeg VIL være færdig inden baby kommer og så er det helt okay med et 2 tal eller 4 tal (dog også fordi det er en mundtlig gruppeeksamen og dem regner jeg ikke så højt ) .

Jeg ville blot justere mine forventninger lidt hvis det er fordi du går efter et 12 tal og har svært ved at magte det samtidig med en graviditet 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

Hej alle, 

Jeg er gravid i uge 15+2 og jeg har i længere tid gået og tænkt på at holde orlov fra mit studie. Jeg er næsten ikke i stand til at komme i skole, og har svært ved at holde fokus grundet graviditeten og det er en kamp hverdag. 

Jeg modtager ikke SU i den periode jeg er på orlov, men det ser heller ikke ud til, at jeg kan få offentlig ydelse. Kan det virkelig passe???? 

Jeg har et deltidsarbejde, men det kan jeg heller ikke få passet. 

Hvis du er for syg til at passe studiet kan du jo sygemelde dig. Det kræver blot sygemelding fra din læge. Du vil få SU under sygdom. (Så vidt jeg ved, når det er gr. graviditet.) 

Ved orlov er du stadig registreret som studerende og indskrevet på uddannelsen og vil derfor ikke kunne få kontanthjælp. Kontanthjælp kræver at man er tilrådighed for arbejdsmarkedet og det vil du vel næppe være, hvis end ikke du kan passe dit studie? 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Anonym

Hvilket studie går du på? 

Hvis det er uni kan du lade være med at dukke op, og så bare læse op til eksamen, når du (forhåbentlig) har fået det bedre.

Jeg var meget syg under sidste graviditet og gjorde sådan istedet for en sygemelding - det fungerede super fint. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.