Hvornår kunne jeres børn være alene hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.921 visninger
10 svar
6 synes godt om
26. januar 2019

Jupiter

Jeg drømmer om at kunne løbe en tur om eftermiddagen/i weekenden (15-30 min. pr. gang ca.) engang i mellem, men jeg er alene med mine to børn. Og de er ikke helt så gamle endnu.

Hvornår var jeres børn gamle nok til at være alene hjemme for en kort periode?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11
Jupiter skriver:

Jeg drømmer om at kunne løbe en tur om eftermiddagen/i weekenden (15-30 min. pr. gang ca.) engang i mellem, men jeg er alene med mine to børn. Og de er ikke helt så gamle endnu.

Min 7 årige er ok med at være alene hjemme i de 15-20 min det tager at hente en pizza vi bor så også ret beskyttet fra alt hvad man nu end kan komme i tanke om. Jeg synes det handler en del om hvor man bor henne af og hvordan barnet selv har det med det selvfølgelig og hvordan du vurdere dit barn til at kunne reagere  alt i alt, er det nok mega individuelt min venindes datter på 9 går i panik bare mor er 20 meter væk. Så. Der er nok ingen gyldne regler.

Anmeld Citér

26. januar 2019

SejtNavnHer

Jeg har en dreng på 7, og jeg har da også leget med tanken af og til, om jeg ikke lige kunne gå ned i den butik, der ligger 200 meter væk, at handle. 

Hver gang tænker jeg “det er jo kun 20 minutter det drejer sig om, det kan han sagtens håndtere”, og hver gang ender jeg med at tænke “hvis der sker mig noget, mens jeg er væk, som gør, at jeg ikke kommer tilbage, er han så stor nok til at håndtere det?”

... Og så tager jeg kiddo i hånden og tager ham med. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Lomm

Profilbillede for Lomm

Er enig i at der er meget forskel på børn, min pige har alle dage klaret sig meget bedre end min dreng på der kalder på mig konstant hvis jeg er ude af syne. Min pige er 7 og kan sagtens, hun synes vist det er lidt sejt at få lov - hun er nogle gange alene en halv times tid hvis jeg fx skal hente lillebror i børnehaven - det har hun egentlig kunnet i årevis. Hun ser somregel tv eller Ipad imens, så ved jeg der ikke kommer sker ulykker imens. Vi bor i byen, men hun ved hun ikke må lukke op for døren medmindre det er nogen hun kender, fx naboen.

Alt efter deres alder kunne du jo prøve at tage en tester, altså hvor du først er lige rundt om hjørnet i 10 min, og så langsomt øge tiden lidt. Alternativt kan måske de komme med på cykel?

Anmeld Citér

27. januar 2019

Abracadabra

Mine piger på 5 & 7 ville godt kunne være alene hjemme i en halv time. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Mamacita til 2 piger

Jupiter skriver:

Min datter på 7 kan godt være alene noget tid. Vi bor på en stille villa vej, hvor vi kender alle naboer. Hun er meget ordentlig og jeg ved at man kan stole på at hun overholder de aftalervi laver. 

Vi har for nyligt købt et simkort til en gammel telefon, der ligger derhjemme. Så ved jeg hun kan ringe efter hjælp generelt eller til mig hvis hun bliver utryg, mens jeg er væk. Det har givet mig ro i maven. 

Hun skal også til at cykle i skole selv i løbet af foråret, der er nogle km, så det er også rart at hun kan tage den med og ringe til os hvis hun styrter eller lign. Men mor har nok mere ondt i maven over det end hun har.. 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Mor Christa

Søn på 8 går hjem efter skole hver dag og er alene i en time - halvanden. Han har selv ønsket det, og ringer hvis der er noget. :-) 

han har kunne være alene hjemme en halv time mens vi handler osv i et års tid. Den mellemste på 4 kommer med over alt - og kan altså ikke passes af storebror endnu :-) den mindste på 2 er selvfølgelig også med over alt

Anmeld Citér

27. januar 2019

Babilooo

Sjovt så forskellige børn er.. jeg ville ikke lade min søn på 9 cykle alene i skole. . Men det handler om trafikken. Og han har ikke lyst  til st være alene en halv time .

Anmeld Citér

27. januar 2019

lineog4

Tror det afhænger en del af børnene, hvor mange tanker de kan nå at gøre sig, om de trives alene osv. 

Min den ældste var ikke en der nød at være alene, hun nåede at få tusind tanker på bare 5 minuttter, og ringede 20 gange på 10 minutter hvis jeg bare gik ned og hentede et stykke brød. Ergo hun skulle selvsagt ikke være alene hjemme når han var bange.

Den midterste nyder alene tiden (og okay har jo så også haft storesøster der var 4 år ældre det meste af tiden hvis han var uden mor eller far). Men alligevel ringede han eller var nervøs, hvis det tog længere tid end forventet. 

Den yngste er en tryghedsnarkoman, han kan sagtens være uden mig og far når bare en af de store er hjemme, men aldrig alene - han er 8 forresten.

Da han startede i skole var de 5, 8 og 12 og jeg gik hver morgen 20 minutter før dem, og de klarede selv at komme af sted og være alene de 20 minutter. 

Anmeld Citér

28. januar 2019

Jupiter

Tak for alle jeres svar, I er så gode 

Mine piger er små (synes jeg), 3 og 6 år. De trives dog fint "alene" (som i, de leger meget på værelset med lukket dør), og de er ret fornuftige.

Vi bor på 2. sal i en lille opgang med dørtelefon, midt i byen. Og søde naboer - heldigvis!

Jeg tænker der er håb for en løbetur forude - om et par år eller tre måske 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.