Tilskud til pasning af eget barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
1 svar
0 synes godt om
23. januar 2019

frkchili

Er der nogen herinde, som modtager tilskud til pasning af eget barn?

Jeg er pt. på barsel med min datter på 6 mdr, og når min barsel slutter, skal jeg gå hjemme med hende i et år og modtage pasningstilskuddet, som min kommune tilbyder. Derfor har jeg i dag været inde og ændre min forskudsopgørelse, hvor jeg har indsat den årlige indtægt fra pasningstilskuddet. Dette har gjort, at mit månedlige fradrag er faldet helt vildt - før var det på ca. 4400, nu er det på 550. Jeg ved, at skatten fra pasningstilskuddet betales via et lavere fradrag, men synes bare det er faldet meget - kan det virkelig passe, at jeg har et så lavt fradrag i de resterende måneder af min barsel og dermed mister en relativt stor del af mine barselsdagpenge? Og hvordan hænger det i det hele taget sammen med skat som betales gennem et lavere fradrag?

Jeg kan selvfølgelig kontakte SKAT med mine spørgsmål, men det kan jo sagtens være at det hele er i orden, og at jeg bare ikke lige har forstået hvordan det præcist fungerer. Så er der nogen herinde som modtager/har modtaget pasningstilskuddet, som kan fortælle hvordan det hænger sammen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

babylife.

Jeg ved desværre intet om det, men kan man ikke læse  sig til der på din kommunes hjemmeside?  

Held og lykke med det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.