Er der nogen herinde, som modtager tilskud til pasning af eget barn?
Jeg er pt. på barsel med min datter på 6 mdr, og når min barsel slutter, skal jeg gå hjemme med hende i et år og modtage pasningstilskuddet, som min kommune tilbyder. Derfor har jeg i dag været inde og ændre min forskudsopgørelse, hvor jeg har indsat den årlige indtægt fra pasningstilskuddet. Dette har gjort, at mit månedlige fradrag er faldet helt vildt - før var det på ca. 4400, nu er det på 550. Jeg ved, at skatten fra pasningstilskuddet betales via et lavere fradrag, men synes bare det er faldet meget - kan det virkelig passe, at jeg har et så lavt fradrag i de resterende måneder af min barsel og dermed mister en relativt stor del af mine barselsdagpenge? Og hvordan hænger det i det hele taget sammen med skat som betales gennem et lavere fradrag?
Jeg kan selvfølgelig kontakte SKAT med mine spørgsmål, men det kan jo sagtens være at det hele er i orden, og at jeg bare ikke lige har forstået hvordan det præcist fungerer. Så er der nogen herinde som modtager/har modtaget pasningstilskuddet, som kan fortælle hvordan det hænger sammen? 
Anmeld
Citér