At hente og aflevere med ny baby på armen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.169 visninger
11 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. januar 2019

Tinstin

Her om et par måneder kommer vores lille nye baby til verden og jeg aner ikke, hvordan jeg skal kunne hente min søn i dagplejen med et spædbarn på armen...! Han er knap 2 og går i dagpleje et par km væk.

Faren afleverer for det meste og så henter jeg. Det er planen at fortsætte med det, når baby kommer - faren har ofte for sent fri til at hente og desuden vil jeg gerne fortsætte med at hente omkring kl. 15, så jeg også selv kan nå at være sammen med min søn.

Nå... her kommer så det praktiske problem. Jeg bruger lige nu cyklen, men der kan jeg jo ikke have et spædbarn og bilen har min kæreste med på arbejde. Jeg har lidt overvejet at proppe babyen i en vikle og have sønnike i en klapvogn, men jeg ved bare ikke, om det holder i længden, hvis det nu f.eks. regner meget. Jeg har desuden bækkenløsning så det er ikke sikkert, at jeg kan bære min baby i viklen i så lang tid de første par måneder, mens jeg kommer mig over den. Det er trods alt lidt tungt for kroppen at vikle. Min søn kan ikke gå hele vejen hjem endnu.

Jeg har lidt overvejet sådan en barnevogn, der også har en klapvogn, men omvendt ved jeg heller ikke om den nye baby gider ligge i den i så lang tid hver dag. Min søn havde ikke stor tålmodighed i sådan en barnevogn, da han var lille... når han vågnede skulle han op NU - lige her og NU!!! - og kunne man ikke det, så skreg han som besat, mens man selv blev mere og mere hektisk og gik kapgang med den der skrigende barnevogn... og hvis den nye baby nu bliver lige sådan.

Måske en barnevogn til baby, en vikle til nødstilfælde og så sådan et ståbræt til barnevognen til min søn?

Hvordan har I gjort?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2019

Mullemee

Hej med dig.

Jeg havde samme udfordring, da min nr 2 kom til verden. Først skal du være klar over, at dine børn HELT sikkert ikke bliver ens. Jeg havde også lidt en forventning om, at der kom en mere af nummer 1, men der var kæmpe forskel. Så nummer 2 kan godt tænkes at ville sove i en barnevogn. 

Jeg kørte min yngste i barnevogn med et søskendesæde oven på, så min ældste datter kunne sidde og kigge på/tale med mig, mens vi gik hjem og så sov lillesøster. 

Jeg havde også bækkenløsning med dem begge to, og det var ret slemt med nummer 2, men det gik rigtig fint. 

Pøj pøj med det.

Anmeld Citér

22. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Når nu din søn kun er 2 år ville jeg investere i en kombivogn - så en klapvognsdel til din store og en lift til den lille. Og så en vikle med som backup også. 

Den vogn får I også brug for hvis/når I skal på ture med begge børn og din store søn også skal have en lur osv. 

Og ellers ja en barnevogn med ståbræt på. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Kære du

Kender alt for til logistikkens mange glæder og udfordringer Her er baby kun 3,5 måned gammel og det “muliges kunst” har allerede ændet sig mange gange. Jeg tror at nøglen til ikke at blive frustreret, er at acceptere at det er lidt bøvlet en periode og ikke altid lader sig gøre som man ønskede.

I starten var det nemt - baby i barnevogn eller vikle og så afsted. Han sov fra det hele. Så fulgte en periode hvor han vågnede så snart barnevognen stoppede og ville op med det samme. Han vågnede også i viklen, så snart jeg gik indenfor i vuggestuen. Der var et par uger hvor det slet ikke fungerede og endte med grædende børn ud over det hele. Jeg lod derfor enten far hente sent eller bad bedsteforældre om hjælp så ofte det gav mening. 

Og lige nu fungerer det igen. Lillebror i barnevogn og så sover han som en sten i hvert fald den første halve time. Det er nok til at jeg kan hente, smide den store i flyverdragt og komme ned til barnevognen igen. Så går den store ved siden af og den lille vågner så når vi nærmer os hjem - men vi klarer den lige Jo mere forudsigelig rytmen bliver hos baby, jo nemmere bliver det at planlægge en afhentning!! God kamp! 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Århusmor

Jeg kan virkelig godt huske at det var noget af en udfordring da vi fik nummer to. 

Vores store blev 2 år lige efter lillesøster kom. Vi havde 2 km. til vuggestuen og så langt kunne han ikke gå om eftermiddagen. Jeg prøvede en masse ting. Ståbræt virkede ikke for os. De ting der virkede var: Baby i barnevognen, et siddebræt ovenpå og en løbecykel under barnevognen. Så kunne den store køre det han ville på løbecyklen og når han blev træt kom han op på barnevognen.

Nogle dage havde jeg baby i viklen og lagde hende ned i barnevognen når jeg blev træt i bækkenet (i starten. Havde samme problem som dig). 

Storebror blev hurtigt for tung til at sidde på barnevognen og så købte vi en Phil & Teds vogn hvor lillesøster kunne sove i voksipose nedenunder og storebror sad ovenpå i en klapvognedel. Den blev jeg meget glad for.. ☺️ 

.... det var med nummer to.

Nu har vi fået nummer tre for 3 måneder siden. De store er 4 og 6 og skal hentes to forskellige steder, men den gang er det nemmere, for de kan gå langt og går frem og tilbage ved siden af barnevognen hver dag. Men jeg kan saaaaaagtens huske det..

Pøj pøj med det hele.. ☺️ 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

Jeg kunne have skrevet dette indlæg. Her bliver der 22 måneder mellem børnene. Vi har 2,0 km hen til DP, ingen bil, ingen cykelstol/cykeltrailor. Vi har altid klaret turen på gåben. Far arbejder i SFO og har derfor for sent fri til at hente. Bedsteforældre og familie bor ikke i nærheden, men vi har måske mulighed for at låne en bil indtil jeg er klar til turen. 

Vi overvejer enten en søskendevogn eller en ladcykel. Vi har dog enormt svært ved at tage stilling til hvad vi vil få mest brug for. Vi bor i centrum og har derfor sjælendt behov for en cykel, men omvendt er den tidsbesparende. 

jeg er 36+0 og vi har endnu intet købt :p

Anmeld Citér

22. januar 2019

JC2014

Profilbillede for JC2014

Der er 24 måneder imellem mine drenge. Vi har også et par km hen til dagplejen. Her havde jeg baby i bæresele (ergobaby), og kørte så storebror i klapvogn i de første måneder. Dog gik storebror også ofte selv, da han godt kunne klare at gå langt allerede i den alder. Nu har jeg så fået bil, så den tager vi for det meste i øjeblikket. Hvis ikke jeg havde den, havde jeg nok anskaffet mig et søskendebræt til barnevognen.  

Anmeld Citér

22. januar 2019

Soonmom

Jeg hentede i søskendevogn. (og bragte)  Ca 2 km hver vej .

Jeg hentede så det passede med at lillebror skulle sove eftermiddagslur, nogle gange sov han bare mens jeg var inde og hente andre gange trykkede jeg kassen af og tog den med ind og så lå han der (nogen gange vågnede han hvor jeg lige måtte løbe ud og trøste, men det gik fint, ingen problem) ville ønske jeg kunne gøre det på samme måde denne gang frem for bil/autostol/vikle

Anmeld Citér

22. januar 2019

Birthdaybaby

Jeg har noget længere, så vi har købt en ladcykel, med el, der har et stativ til babyautostolen. Jeg henter dog kun et par gange om måneden, men det kan lade sig gøre.

Derudover har vi en dobbelt klapvogn med liftdel i den ene side. Den har gået MANGE kilometer allerede. :-) 

Anmeld Citér

22. januar 2019

MinC

Jeg har 18 måneder mellem mine og 8 km til dagpleje. Jeg kører i bil, men ville virkelig ønske at jeg var i din situation og kunne køre derover med barnevognen, så ville det ikke skulle passe med lillesøsters lure - jeg ku bare ta vognen og gå afsted, når jeg havde lyst. Jeg ville ganske enkelt bare købe et ståbræt eller et søskendesæde til barnevognen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.