Hjælp! Fortrydelsepille

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. januar 2019

Anonym trådstarter

Kære alle. 

Min søster er gravid i uge 5 og har testet positiv.  

Hun har idag fået en fortrydelsespille af lægen, men som jeg kan se det skal den jo tages inden graviditet. 

Vil der overhovedet ske noget med graviditeten nu? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2019

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn
Anonym skriver:

Kære alle. 

Hun har idag fået en fortrydelsespille af lægen, men som jeg kan se det skal den jo tages inden graviditet. 

Spørg lægen, hvad det er for piller, din søster har fået. 

Fortrydelsespiller kan man købe i håndkøb på apoteket, så mon ikke det er noget andet, hun har fået. I hvert fald, hvis lægen er klar over, at hun allerede ER blevet gravid.

Anmeld Citér

21. januar 2019

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Spørg lægen, hvad det er for piller, din søster har fået. 

Fortrydelsespiller kan man købe i håndkøb på apoteket, så mon ikke det er noget andet, hun har fået. I hvert fald, hvis lægen er klar over, at hun allerede ER blevet gravid.

Vi tror at lægen har misforstået hende..   Vi prøver at kontakte lægen 

Anmeld Citér

21. januar 2019

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Kære alle. 

En alm fortrydelsespille udskyder ægløsning, så nej der vil sandsynligvis ikke ske noget med graviditeten. Med mindre lægen har forstået hende rigtig og udskrevet en recept på piller til medicinsk abort. Men så burde hun også have fået meget tydelige instrukser ang pillerne, og der burde ikke være meget tvivl.

Anmeld Citér

21. januar 2019

AlwaysAno

Det må være sket en misforståelse den ene eller den anden vej rundt.

Anmeld Citér

21. januar 2019

Anonym trådstarter

Hun tog pillen kl. 10 og hun har det absolut stadig fint 

Anmeld Citér

21. januar 2019

SejtNavnHer

Det er en fejl. En fortrydelsespille vil have 0 effekt på en etableret graviditet. 

En fortrydelsespille skal tages inden for 72 timer efter det ubeskyttede samleje. Man kan også få en anden model, EllaOne, der kan tages indenfor 5 døgn, men i begge tilfælde er det sådan, at jo længere man venter, jo mindre er sandsynligheden for, at det virker. 

Det, din søster skal have, hvis hun vil terminere graviditeten, er enten en udskrabning (kirurgisk abort) eller en medicinsk abort. De fleste vil anbefale en medicinsk abort, når hun ikke er længere henne. Begge dele foregår under lægelig supervision i større eller mindre grad. 

Jeg har prøvet begge dele, med hhv. en missed abortion (medicinsk abort) og en mola (kirurgisk abort), og jeg vil til enhver tid anbefale en kirurgisk. Den medicinske er smertehelvede (for nogen) og langtrukken. Den kirurgiske er hurtigt overstået og du er k fuld narkose, hvilket er super sweet! 

Pøj pøj til sis!

Anmeld Citér

21. januar 2019

Anonym

Er i sikker på det er en fortrydelsespille hun har fået?

Anmeld Citér

21. januar 2019

HBV

Hvad hedder pillen? For så kan en hurtig google søgning afklare det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.